تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818896088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم خرمشهر با آيت الله جزايري ديدار كردند/ تقاضا براي بازگشت امام جمعه خرمشهر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مردم خرمشهر با آيت الله جزايري ديدار كردند/ تقاضا براي بازگشت امام جمعه خرمشهر
خرمشهر- خبرگزاري مهر: عصر روز يكشنبه جمعي از مردم و مسئولان شهري خرمشهر به ديدار آيت الله موسوي جزايري نماينده ولي فقيه در استان خوزستان رفتند تا از وي بخواهند كه نسبت به بازگشت امام جمعه مستعفي خرمشهر اقدام كند.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم خرمشهر در پي استعفاي امام جمعه شهر خود كه در اين چند روزه با ايجاد تجمع از حجت الاسلام سيد نبي موسوي حمايت مي كردند امروز به اهواز رفتند تا از آيت الله سيد علي موسوي جزايري نماينده ولي فقيه در استان خوزستان تقاضا كنند؛ امام جمعه شهر خود را از استعفاي خود منصرف كند.

در اين ديدار كه جمعي از مسئولين شهري، ايثارگران، خانواده هاي شهدا و بزرگان عشاير خرمشهري حضور داشتند، خرمشهري ها با به همراه داشتن طوماري كه در آن امضاهاي حمايتي از امام جمعه شهر خود بود در مسجد اعظم اهواز حضور يافتند.

در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام غلامحسين حجتي، مسئول حوزه علميه سيد الشهداي خرمشهر گفت: امام جمعه خرمشهر با تواضع و مهرباني كه در اين چند ساله در خرمشهر داشته اند توانست محبت خود را در دل مردم خرمشهر جاي دهد.

حجتي افزود: حجت الاسلام موسوي از همان ابتداي ورود خود به خرمشهر توانست اتحاد و يكپارچگي را در بين طلاب حوزه هاي مختلف نيز ايجاد كند و ما اينك با شنيدن خبر استعفاي وي بسيار ناراحت شديم و امروز آمده ايم تا از آيت الله موسوي جزايري درخواست كنيم كه كمكي براي انصراف وي از استعفاي خود انجام دهد.

در ادامه آيت الله سيد علي موسوي جزايري با خوش آمد گويي به مردان و زنان خرمشهري از آنان بابت حمايت خود از امام جمعه شهرشان ستايش كرد و گفت: اين مسئله را پيگيري خواهم كرد و با مسئولين سياست گذاري ائمه جمعه كشور نيز صحبت خواهند كرد و حجت الاسلام موسوي دوباره به خرمشهر با خواهند گشت.

سيد نبي موسوي فر امام جمعه خرمشهر از سه سال پيش پس از بازنشستگي حجت الاسلام نوري امام جمعه خرمشهر شد.

حجت الاسلام سيد نبي موسوي امام جمعه شهرستان خرمشهر براي استعفاي خود بيانيه صادر كرد.

در اين بيانيه عنوان شده است: من به رغم علم به امكان سوء استفاده ها و شيطنت ها و آگاهي به شرايط اقتصادي موجود، مصالحي را در نظر گرفته و اقدام به استعفا كردم از آن جهت كه اين حركت از سوي عده اي آگاهانه يا غافلانه مورد سوءاستفاده قرار گرفته و بعضي درصدد تحريف آن بودند لازم ديدم نكاتي صرفاً براي شفافيت عرضه دارم.

در ادامه اين بيانه عنوان شده است: به رغم علم به امكان سوء استفاده ها و آگاهي به شرايط سياسي و اقتصادي، مصالح برتري را ملاحظه نموده و اين اقدام را انجام دادم. شايد عده اي به تقبيح اين حركت مبادرت نموده و آن را مسئوليت گريزي بپندارند اما توضيحاتي كه در پي آمده، تا حدودي امكان قضاوت صحيح را فراهم مي كند. برخي استعفاي بنده را اعتراض به بوجه 93 يا عدم همكاري بعضي مسئولين شهري و يا اخلال در خدمت رساني به زائرين ابا عبدالله الحسين عليه السلام تقليل دادند. اولا استعفاي بنده قبل از لايحه بوده، ثانيا دو مورد بعد تنها گوشه اي از دلايل است همانطور كه روشن خواهد شد.

بيان مشكلات شهر سياه نمايي نيست

در بيانيه امام جمعه خرمشهر عنوان شده است: از حدود چهار سال پيش كه در منصب امامت جمعه خرمشهر قرار گرفتم همواره سعي بليغ كردم تا مشكلات عديده مردم مظلوم خرمشهر را به سمع و بصر مسئولين رده عالي كشوري برسانم. اين شهر در جريان دفاع مقدس متحمل خسارت هاي فراوان گرديد به طوري كه تقريبا اغلب زير ساخت هاي ابتدايي شهر از بين رفت. منابع درآمد زايي شهر هيچگاه به مانند قبل از جنگ بازنگشت، خرمشهري هاي جنگ زده انگيزه اي براي بازگشت نداشتند جز آنكه به ويرانه اي بنگرند كه روزي حيات آنها در آن رقم مي خورد.البته در دوران بازسازي هزينه هاي زيادي انجام شد تا شهر به حالت سابق بازگردد اما نتيجه با آنچه مورد انتظار بود فاصله فراوان داشت. عجيب است كه عده اي بيان معضلات و نابساماني ها را سياه نمايي و كمك به دشمن مي دانند اما بي توجهي مفرط بعضي مسئولين به شهرستاني كه نماد مقاومت ملي است را كمك به دشمن نمي دانند. رسانه بيگانه از اعتراض ها، سوژه مي سازد اما از نابساماني ها و نارسايي ها، احساس برانگيزتر و عميق تر مقصود شوم خود را پي مي گيرد.

بي توجهي همه دولتها به خرمشهر

حجت الاسلام و المسلمين سيد نبي موسوي در اين بيانه تاكيد كرده است: مشكل خرمشهر اين دولت و آن دولت نيست. هر دولتي به حمايت رهبر عزيز مستظهر باشد مورد تائيد است. آنچه درد انگيز است بي توجهي تمام دولت ها به خرمشهر است. طرفه آنكه در قيافه رسانه اي بعضي مسئولين، چه حمايت هايي كه از اين شهر نشده است. با اين بيانات معلوم است كه علت استعفاي بنده بي توجهي موروثي دولت ها به خرمشهر مظلوم است. اگر صداي خرمشهر از طرق عادي به مركز نشينان نمي رسد شايد استعفاي اين حقير بتواند چنين خاصيتي داشته باشد. من مطمئن هستم كه قلب رهبر عزيز انقلاب از اوضاع شهري كه ارزشهاي والاي دفاع مقدس با نام او زنده مي شود دردمند است. اما حكايت، حكايت اميري است كه فرمود: لا راي لمن لا يطاع.

كد خبر: 2196291

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۰۹:۴۹

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن