تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817204047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعيين مجازات مسوولان مرتبط با پرونده زنجاني


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تعيين مجازات مسوولان مرتبط با پرونده زنجاني
شرق نوشت: مجازات اداري مسوولان متهم در پرونده بابك زنجاني تعيين شده، آن هم از سوي دادستان ديوان محاسبات كل كشور. جزييات هنوز مشخص نيست و اسامي متخلفان ذكر نشده اما تا حدودي ردپاي مسوولان مرتبط با پرونده مشخص است، همان‌هايي كه حالا دادستان ديوان محاسبات از كوتاهي آنها در ارتباط با پرونده زنجاني سخن گفته. پرونده بابك زنجاني در ديوان محاسبات به خريد نفت از شركت نيكو به مبلغ دو‌ميلياردو60‌ميليون‌يورو مربوط مي‌شود و در بخشي از سخنان دادستان ديوان محاسبات اشاره شده كه واريز اين پول پيش از آغاز تحريم‌هاي بانكي، برعهده بابك زنجاني بوده و اينكه گفته مي‌شود به دليل تحريم امكان واريز نداشته، مي‌تواند صرفا بهانه‌اي باشد.

ديوان محاسبات كل كشور امروز نظر قطعي خود را درباره وجوه واريزي توسط بابك زنجاني اعلام خواهد كرد. در همين زمينه «فياض شجاعي»، دادستان ديوان محاسبات كل كشور مي‌گويد: «مجازات اداري مسوولاني كه در پرونده بابك زنجاني كوتاهي كرده‌اند، تعيين شده. بر اساس گزارش‌هاي حسابرسان ديوان محاسبات اين پول در حساب فيمابين به حساب شركت نفت واريز نشده بود.»

به گفته شجاعي، بانك مركزي بايد حساب‌هاي شركت نفت و واريزي‌هاي آن را تاييد كند تا ما اطمينان حاصل كنيم كه اين وجوه در حساب‌هاي شركت نفت، چه در حساب‌هاي خارجي و چه از طريق بانك‌مركزي به حساب‌هاي داخلي آن منتقل شود.

تفاوت فاحش ميلياردي در ماجراي تسويه‌حساب‌ها

از سوي ديگر و با وجود ادعاي محمدعلي پورمختار، رييس كميسيون اصل90 مبني بر بازگرداندن دو‌ميليون‌يورو از بدهي‌هاي بابك زنجاني به بانك‌مركزي، خبرگزاري «تسنيم»، به نقل از يك منبع آگاه در بانك‌مركزي خبر داده «استعلام كرديم؛ بابك زنجاني تا اين لحظه پولي به هيچ بانكي واريز نكرده است.» البته پورمختار چند روز پيش‌تر هم از تسويه‌حساب 6/1ميليارددلاري زنجاني با وزارت نفت خبر داده بود. تفاوت‌هاي ميلياردي اين تسويه‌حساب‌ها از دو‌ميليارديورو تا 6/1ميليارددلار هنوز براي افكار عمومي مشخص نشده است.

واريز بدهي به بانك‌مركزي هنوز تاييد نشده است

شجاعي نيز مي‌گويد: «بر اساس اطلاعاتي كه تابه‌حال دريافت كرديم، ظاهرا بابك زنجاني اين وجه را به حساب شركت نفت منتقل كرده، ولي قرار است اسناد و مدارك مربوطه را امروز به دادستاني ديوان محاسبات ارايه كند.» به اين ترتيب اعلام نظر قطعي مبني بر اينكه اين وجه آيا به حساب شركت نفت منتقل شده يا خير، امروز پس از اطمينان از ديگر مراجع ذي‌صلاح از جمله استعلام از بانك‌مركزي اعلام خواهد شد.

اسناد واريز اين وجوه قرار است روز دوشنبه به ديوان ارايه شود و ديوان نيز بر مبناي اين اسناد از بانك مركزي استعلام خواهد كرد.

تهديد زنجاني به ممنوع‌الخروج‌شدن يا توقيف اموالش

شجاعي در ادامه مي‌گويد: «ما به اين موضوع رسيدگي كرديم و زماني كه براي ما محرز شد اين پول واريز نشده، كيفرخواست و ادعانامه بر مبناي آن صادر كرديم كه منجر به طرح آن در هيات مستشاري ديوان محاسبات شد و اين هيات مبادرت به صدور راي مبني بر محكوميت بابك زنجاني و مسوولان ذي‌ربط در اين بخش كردند.»

روايت دادستان ديوان محاسبات كل كشور از ديدار با زنجاني اين است: «جلسه‌هايي با مسوولان مربوطه و همچنين بابك زنجاني برگزار كرديم و به او توصيه شد پيش از آنكه اقدامات جدي مبني بر ممنوع‌الخروج‌شدن يا توقيف اموالش انجام شود، وجه مربوط به حساب شركت نفت منتقل شود. بابك زنجاني نيز در اين جلسه قانع شد تا اين كار را انجام دهد.»

حالا سوال‌هاي مختلفي كماكان بي‌پاسخ پيش‌رو مانده، اينكه اگر با هر روشي، زنجاني بدهي‌هاي پيشين را به وزارت نفت بازگرداند، پرونده او و ظهور يك باره‌اش در اقتصاد ايران بسته خواهد شد يا نه؟ مساله اين است كه پرونده زنجاني- آنطور كه برخي نمايندگان مجلس تاكيد دارند- حالا ديگر تنها به بدهي‌هاي نفتي خلاصه نمي‌شود، خيلي‌ها مي‌خواهند بدانند كه دليل ظهور يكباره شخصيتي چون بابك زنجاني بدون هيچ پيشينه و پشتوانه اقتصادي در وزارت نفت چه بوده و اگر مافيايي پشت‌سر او قرار گرفته، رسيدگي به اين مافياي پشت‌پرده به كجا خواهد رسيد، اما نگراني كنوني اين است كه زنجاني بدهي‌هايش را به وزارت نفت پرداخت كند و مسايل حاشيه‌اي پرونده او رفته رفته به فراموشي رود، حاشيه‌هايي كه نه‌تنها به او اين مجوز را داده كه تنها سر از وزارت نفت در بياورد بلكه امضايش پاي قرارداد 17‌هزار‌ميلياردتوماني در كنار نام سعيد مرتضوي قرار گيرد، آن هم در ماجراي فروش تعداد زيادي از شركت‌هاي سازمان تامين‌اجتماعي به شركت تحت مديريت او.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن