تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802725515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوء تفاهم علت70درصد اختلاف درون خانوادگي/ماهواره،عامل روابط فرازناشويي


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: سوء تفاهم" علت70درصد اختلاف درون خانوادگي/ماهواره،عامل روابط فرازناشويي


رييس انجمن مددكاران اجتماعي با اشاره به اينكه آمار سازمان‌هاي ثبت احوال و ثبت اسناد در مورد ميزان ازدواج در كشور مشابه نيست، اظهار كرد: در سازمان ثبت اسناد آمار ازدواج در سال 91 نسبت به 90 رشد 9.5- درصدي داشته، در حالي كه آمار ازدواج بر اساس آمارهاي سازمان ثبت احوال كه مرجع رسمي ازدواج و طلاق در كشور است، طي يك سال مشابه رشد 5.2- درصدي را نشان مي‌دهد.
سيد حسن موسوي چلك در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» ‌خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه تركيب سني جمعيت در كشور به گونه‌اي است كه بايد شاهد افزايش آمار ازدواج باشيم، گفت: متاسفانه عليرغم شرايط مطلوب تركيب سني، شاهد بالا رفتن سن ازدواج در كشور هستيم. بر اساس آمار اعلام شده ميانگين سن ازدواج در مردان به 27 و در بين زنان به 24 سال رسيده است كه نشان دهنده بالا رفتن سن ازدواج در كشور است.
وي افزود: معمولا اين ميزان در كلانشهرهايي مثل تهران نسبت به ساير شهرهاي كشور بيشتر است.
افزايش آمار زنان سرپرست خانوار
"ماهواره" عامل ايجاد روابط فرا زناشويي در ميان خانواده‌ها
رئيس انجمن مددكاران اجتماعي در مورد ميزان آمار «طلاق» در كشور نيز خاطر نشان كرد: ميزان آمار طلاق در كشور تحت تاثير شرايط كلي جامعه قرار دارد؛ هرچند اين پديده في نفسه آسيب اجتماعي نيست چون فعلي حلال بوده، اما معتقديم كه آثار مطلوبي براي جامعه به همراه ندارد و بايد توجه ويژه‌اي به آن شود.
موسوي چلك با اشاره به اينكه طي ساليان گذشته ساختار جمعيتي كشور به گونه‌اي بود كه 70 درصد جمعيت در روستاها و 30 درصد در شهرها وجود داشت گفت: در سرشماري سال 90 اين ميزان به صورت معكوس جلوه‌گر شده و ساختار جمعيتي به گونه‌اي تغيير يافته كه 29 درصد جمعيت كشور را جمعيت روستايي و 71 درصد جمعيت كشور را جمعيت شهري تشكيل مي‌دهد.
رئيس انجمن مددكاران اجتماعي با تاكيد بر اينكه عموم مسائل اجتماعي در نقاط شهري رخ مي‌دهد، عنوان كرد: علاوه بر ظرفيت نقاط شهري براي پيدايش مسائل اجتماعي بخش ديگري از مسائل اجتماعي به درون خانواده‌ها مربوط مي‌شود و ناشي از تضعيف روابط خانوادگي است چرا كه در كشور ما آموزش‌هاي لازم در ارتباط با روانشناسي جنس مخالف و مهارت همسريابي ارائه نمي‌شود.
موسوي چلك با بيان اينكه 70 درصد اختلافات موجود در درون خانواده‌ها به دليل سوء تفاهمات است گفت: تاثير طلاق بر روي زنان سرپرست خانوار بيشتر از ساير گروه‌هاي اجتماعي است و بنا بر آمار مركز آمار ايران در سال 75، يك ميليون و 200 هزار زن سرپرست خانوار در سال 85، يك ميليون و 664 هزار زن سرپرست خانوار و در سال 90 دو ميليون و 550 هزار زن سرپرست خانوار وجود داشته است كه ناشي از افزايش آمار طلاق در كشور است.
رئيس انجمن مددكاران اجتماعي افزود: "ماهواره" عامل ايجاد روابط فرا زناشويي در ميان خانواده‌هاست. مطمئنا عوارض و پيامدهاي طلاق بر روي فرزندان بسيار بيشتر از ساير افراد خانواده است.
زماني مي‌توانيم آسيب‌هاي اجتماعي در ايران را كنترل كنيم كه شفاف و صادق باشيم
وي با بيان اينكه ما در ايفاي نقش‌هاي ديگر در كشور دچار چالش هستيم، عنوان كرد: در عمل نتوانسته‌ايم در جلوگيري از روند افزايش طلاق در كشور موفق باشيم و مطمئنا با آموزش‌هاي مقطعي نمي‌توانيم از رخ دادن پديده طلاق جلوگيري كنيم.
موسوي چلك ادامه داد: مدارس بخش اساسي براي ارائه آموزش‌هاي لازم در كشور است و مي‌تواند به عنوان محوري‌ترين مكان براي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي تلقي شود، چرا كه آموزش و پرورش در كنار مسجد يكي از مهمترين نهادهاي آموزش اجتماعي است.
رئيس انجمن مددكاران اجتماعي با بيان اينكه آموزش و پرورش بيشترين نقش در ايجاد سواد اجتماعي و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي را بر عهده دارد تاكيد كرد: نبايد نگاه امنيتي، بر مسائل دروني آموزش و پرورش اثرگذار باشد.
موسوي چلك با اشاره به اينكه آموزش‌هاي لازم براي كاهش پديده طلاق در كشور به صورت مستقيم انجام نمي‌شود، گفت: بايد رسانه‌ها و تشكل‌هاي غير دولتي در اين زمينه به صورت جدي ورود پيدا كنند و نبايد نگاه تك بعدي در اين مسئله وجود داشته باشد بنابراين زماني مي‌توانيم آسيب‌هاي اجتماعي را در ايران كنترل كنيم كه شفاف و صادق باشيم.
منبع:خبرگزاري ايسنا/كد خبر// 92092014321
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن