تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803253026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زندگي هوشمند آينده روشن گزارشي از نوزدهمين نمايشگاه الكامپ ايران كه از 14 تا 17 آذر برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: زندگي هوشمند آينده روشن گزارشي از نوزدهمين نمايشگاه الكامپ ايران كه از 14 تا 17 آذر برگزار شد
نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي الكترونيك، كامپيوتر و تجارت الكترونيك با نام اختصاري الكامپ، 17 - 14آذر ۱۳۹۲ برگزار شد. اين نمايشگاه هرساله در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران و زير نظر شركت سهامي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران برگزار مي‌شود كه هدفش پيشرفت و ارتقاي سطح تكنولوژي در كشور است.


الكامپ امسال در ۱۲ حوزه سخت افزار، نرم افزار، شبكه و ارتباطات، رسانه، دولت الكترونيك، تجهيزات الكترونيك همراه، آموزش، امنيت، ماشين هاي اداري، بانكداري و تجارت الكترونيك، سرگرمي هاي ديجيتال و زندگي هوشمند فعاليت مي كرد. با توجه به شعار نوزدهمين دوره الكامپ كه «زندگي هوشمند، آينده روشن» بود، كارگاه ها و همايش هايي با عناوين شباب، رسانه هاي اجتماعي و سبك زندگي، واقعيت افزوده، رايانش ابري، تجارت هوشمند و هوشمندسازي تجارت، آموزش هوشمند و شهروند هوشمند نيز در حاشيه نمايشگاه برگزار شد.

رونمايي از شبكه اجتماعي​ biz biz net

الكامپ نوزدهم در سالن كنفرانس شماره يك نمايشگاه بين المللي تهران با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و جمعي از مسئولان كشور برگزار شد. در حالي كه رسم معمول مسئولان در افتتاح الكامپ، افتتاح نمادين يك سالن و بازديد از يك يا دو سالن بود، واعظي، وزير ارتباطات تا آخرين دقايق پايان ساعت كاري نمايشگاه همچنان براي بازديد از سالني به سالن ديگر مي رفت و تقريبا از تمام سالن ها ديدن كرد. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در حين اين بازديدها در غرفه شباب وزارت صنعت، معدن و تجارت از اولين شبكه اجتماعي بازرگانان با عنوان bizbiznet رونمايي كرد. گفته شده bizbiznet اولين شبكه اجتماعي در حوزه اقتصاد در سطح جهان است كه با ايجاد فضايي تعاملي ميان فعالان اقتصادي مجالي براي توسعه كسب و كار در حوزه هاي مختلف اقتصادي فراهم مي كند.

پهناي باند شعور اجتماعي

از آنجا كه حضور مسئولان در نمايشگاه الكامپ پررنگ بود، اظهارنظرهاي فراواني در حاشيه نمايشگاه درباره وضع اينترنت و تكنولوژي مطرح شد. براي مثال، مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت درباره وضع اينترنت ايران گفت: توسعه پهناي باند اينترنت نيازمند توسعه پهناي باند شعور اجتماعي است و براي اين امر بايد به شهروندان مطابق آنچه در حقوق شهروندي رئيس جمهور آمده ارزش بگذاريد. گودرزي افزود: يكي از اهداف برنامه پنجم توسعه اين است كه سهم صنعت ICT در توليد ناخالص ملي به ۱۰ درصد برسد و اگر توليد ناخالص ملي را در پايان برنامه پنجم ۵۱۴ ميليارد دلار هدف گذاري كنيم، سهم صنعت ICT بايد ده ميليارد دلار تا 30 ماه آينده باشد.

اظهارنظرهاي وزير ارتباطات درباره شبكه هاي اجتماعي نيز خالي از لطف نبود. محمود واعظي ضمن اعلام اين موضوع كه رفع فيلتر اين شبكه ها فقط مربوط به وزارت فناوري و ارتباطات نيست، گفت: قرار است در پنج شبكه اجتماعي كه در داخل كشور فعاليت دارند و پربازديد هستند، عضو شوم و سپس در شبكه اي كه مورد استقبال بيشتري از مردم قرار گرفت فعاليت خود را ادامه دهم. اگر اين تجربه، مناسب باشد از رئيس جمهور نيز خواهش مي كنم كه در اين شبكه ها عضو شوند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات همچنين در رابطه با نوزدهمين نمايشگاه الكامپ افزود: برگزاري چنين نمايشگاه هايي باعث همبستگي بيشتر بين بخش خصوصي و دولتي مي شود و ما بايد در نزديك تر كردن بخش خصوصي به دولتي تلاش كنيم.

نمايش سخت افزارهاي وارداتي

در قسمت سخت افزار نوزدهمين نمايشگاه الكامپ، بيش از توليد داخلي، محصولات وارداتي به چشم مي خورد، اما در بخش نرم افزار و رسانه، توليدكنندگان داخلي با دست پرتر حاضر شده بودند. براي مثال، علاوه بر شبكه اجتماعي bizbiznet كه به آن اشاره شد، اولين آنتي ويروس داخلي با نام بدافزار پادويش نيز رونمايي شد. مدير شركت سازنده اين آنتي ويروس معتقد است هيچ يك از قسمت هاي مختلف اين محصول اقتباس نشده و از كمك خارجي نيز استفاده نشده است. نسخه رايگان خانگي اين نرم افزار از طريق سايت شركت امن پرداز در دسترس است.

يكي از برنامه​هايي كه مورد استقبال بازديدكنندگان قرار گرفت، رونمايي از نسل جديد كارت حافظه مجهز به فناوري واي فاي با امكان اشتراك گذاري اطلاعات بدون نياز به اتصال فيزيكي بود. اين مموري كارت SD واي فاي كه احتمالا بيشتر كاربرد آن براي دوربين هاي عكاسي حرفه اي خواهد بود، به عكاس اين فرصت را مي دهد كه در لحظه، عكس گرفته شده را با افرادي كه در مجاورتش قرار دارند به اشتراك بگذارد. اين محصول در ظرفيت هاي بيش از ۶۴ گيگابايتي عرضه شده و به گفته شركت واردكننده قيمت تمام شده آن حدود ۱۲۸ دلار است.

نكته قابل توجه ديگر، حضور كمرنگ تر اپراتورهاي تلفن همراه نسبت به الكامپ هاي پيشين بود، اما اپراتور رايتل، امسال نيز با ارائه سيمكارت رايگان غرفه شلوغي داشت. البته گرفتن سيمكارت رايگان از رايتل آنقدرها هم آسان نبود و بجز مدارك به رفت و آمد و پيگيري هم احتياج داشت.

خبر جديد ديگري نيز در حاشيه الكامپ ۲۰۱۳ در نشست خبري و از زبان ناصر اصفهاني، مديرعامل مبين نت شنيده شد: با توجه به اين كه تكنولوژي وايمكس رو به اتمام است، نياز به ارائه خدمات برمبناي تكنولوژي هاي جديد وجود دارد و براي اين كه سرويس هاي باند پهن بتوانند بقاي خود را حفظ كنند ناچار به حركت به سمت LTE هستيم كه در نتيجه مذاكرات صورت گرفته مجوز مقدماتي اين تكنولوژي با محدوديت چهار سايت و در شهر تهران به اين شركت داده شد. او گفت: پيش بيني مي شود تا قبل از پايان سال با توجه به تامين تجهيزات و طراحي اوليه شبكه، اين تكنولوژي در كشور به صورت رسمي و آزمايشي رونمايي شود. البته اين تكنولوژي براي استفاده ديتا خواهد بود و مربوط به مشتركان ثابت نيست.

هرچند سطح كيفي و كمي الكامپ نوزدهم در مقايسه با الكامپ هاي قبل رشد چشمگيري داشته است، اما هنوز با نمايشگاه هاي معتبر دنيا در زمينه الكترونيك، كامپيوتر و تجارت الكترونيك، اختلاف فراواني داشت. در چنين نمايشگاه هايي معمولا بايد هدف پيشرفت باشد، نه فروش محصولات، ولي در ايران گاهي اين هدف جابه جا مي شود و تخصص گرايي و علم كمرنگ تر مي شود. / ضميمه كليك

مائده گيوه چين

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن