تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803373780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در جمع اين ستاره‌ها، جايي براي كاپيتان نيست دايي جام جهاني را از نوري مي‌گيرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: در جمع اين ستاره‌ها، جايي براي كاپيتان نيست دايي جام جهاني را از نوري مي‌گيرد؟
زهرا اسدي
همه مي‌خواهند بروند جام جهاني. همه يعني همه بازيگران ليگ برتر؛ حتي آنها كه در تيم‌هاي خودشان هم از اعتماد سرمربي بي‌نصيب‌ مانده‌اند. فوتبال ايران روزهاي بسياري است كه خواب‌هاي شبانه‌اش را با ديدني‌هاي برزيل آذين بسته و جز جام جهاني، چيزي نه پيش چشمش است و نه در خيالش. حكايت بازيگران اين فوتبال هم همين است. همه مي‌خواهند بروند جام جهاني. همه يعني حتي آنهايي كه بيشتر روزهاي رفته از فصل را روي نيمكت گذراندند و شايد هيچكس جز خودشان آنها را براي بازي در جام جهاني محق نمي‌داند. راستي بايد محمد نوري را هم از اين دست بازيكنان بدانيم؟ البته كه نه؛ هر چند كه ترديدها درباره حضور او در جام جهاني بسيار است؛ همانقدر كه نيمكت‌نشينان ليگ برتر نسبت به خودشان مرددند.
نوري همان بازيكني است كه كارلوس كروش هرگز نتوانست روي نامش قلم قرمز بكشد و تا امروز شايد نهايتا يكي از اردوهاي تيم‌ملي را از دست داده باشد. به قول خودمان يكي از «سوگلي»‌هاي سرمربي است اما چطور مي‌تواند به جام جهاني برود وقتي در ليگ برتر، در پرسپوليس جايي برايش نيست؟ جايگاه كاپيتان در پرسپوليس، روزهاي زيادي است كه از دست رفته. اول فصل كه بازوبند را بر بازويش مي‌بستند، هيچكس امروزها را براي محمد نوري تصور نمي‌كرد. او در تمام نيم فصل اول تنها سه بازي را از دست داد كه دليل نبودنش در بازي‌هاي نهم و دهم مصدوميت بود و هفته آخر را هم به او استراحت دادند. از 15 بازي‌ كه در دور رفت ليگ سيزدهم سپري كرديم، محمد نوري 10 تا را فيكس بود و 8 بازي را هم تا سوت پايان در زمين گذراند. در بازي برابر فجرسپاسي و صبا در هفته‌هاي يازدهم و دوازدهم هم به‌عنوان بازيكن تعويضي به زمين رفت و سر جمع، 38 دقيقه بازي كرد.
فصل سيزدهم ليگ برتر بعد از 1350 دقيقه به آخر رسيد كه از اين تعداد، سهم محمد نوري 928 دقيقه بود آن هم در حالي كه تا هفته نهم، هميشه فيكس بود. در نيمه دوم فصل اما ورق برگشت و آقاي كاپيتان، شد يك بازيكن نيمكت‌نشين. در بازي اول برابر تراكتورسازي البته فيكس بود اما نه نود دقيقه. از دقيقه 84 كه گذشتيم، جايش را به محمد عباس‌زاده داد و بازوبندش را هم سپرد به سيد جلال حسيني. هيچكدامشان را هم نتوانست پس بگيرد؛ نه جايگاهش در تركيب يازده نفره و نه بازوبند كاپيتاني را. در دو بازي بعدي برابر ذوب‌آهن و مس هم كلا 34 دقيقه بازي كرد. از شانس بد او تازه‌واردها و جانشين‌هايش هم خوش درخشيدند تا سرمربي، محمد نوري را كلا از ياد ببرد. يك فراموشي كاملا به حق!
نوري به خاطر قدرت بدني‌اش هرگز نقش يك هافبك دفاعي را هديه نگرفته و جايگاهش در مثلث سه نفره پشت تك مهاجم را هم خيلي زود به پيام صادقيان بخشيد تا دست خودش خالي بماند. تا اينجاي كار و در پست محمد نوري، صادقيان 2 گل زده و 5 پاس گل داده و بازيكنان كناري‌اش هم به همين اندازه موثر بوده‌اند. محمدرضا خلعتبري 5 گل زده و 2 پاس گل داده و عاليشاه و مسلمان هم هر كدام يك گل و يك پاس گل را در كارنامه دارند. حال آنكه محمد نوري در حضور 1046 دقيقه‌اي‌اش در بازي‌هاي اين فصل پرسپوليس هيچ گلي نزده و پاس گل هم نداده است! تنها غنيمت او از اين همه بازي، دو كارت زرد بوده و بس. با اين آمار آيا مي‌توان سرمربي را به خاطر نشاندن كاپيتانش روي نيمكت سرزنش كرد؟
محمد نوري هميشه بازيكن دايي بوده. چه در روزهاي سرمربيگري دايي در تيم‌ملي، چه وقتي روي نيمكت سورينت مي‌نشست و همه مي‌گفتند نوري يكي از نفوذي‌هاي او در پرسپوليس است و چه همين امسال كه محمد نوري سازش را براي رفتن كوك كرده بود و چون سرمربيگري را به نام دايي زدند، او هم تصميم گرفت بماند. حالا اما بايد به خاطر ذره‌اي اعتماد، دنبال سرمربي بدود و چشم اميدش همچنان به كارلوس كروش باشد.
مثل همه بازيكنان اين فوتبال، نوري هم مي‌خواهد با تيم‌ملي به جام جهاني برود اما آيا درخشش اين گلزن‌ها و گلسازهاي جوان پرسپوليس به او اين اجازه را مي‌دهند كه براي جلب اعتماد دوباره سرمربي تيم‌ملي خودي نشان بدهد؟ يا با تسليم شدن برابر بي‌اعتمادي‌هاي علي دايي، جام جهاني را هم مثل جايگاهش در تركيب ثابت پرسپوليس از كف خواهد داد؟

نوري به خاطر قدرت بدني‌اش هرگز نقش يك هافبك دفاعي را هديه نگرفته و جايگاهش در مثلث سه نفره پشت تك مهاجم را هم خيلي زود به پيام صادقيان بخشيد تا دست خودش خالي بماند. تا اينجاي كار و در پست محمد نوري، صادقيان 2 گل زده و 5 پاس گل داده و بازيكنان كناري‌اش هم به همين اندازه موثر بوده‌اند.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن