تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804148558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واول: نكونام، دژآگه و شجاعي ستاره‌هاي ايران در جام‌جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: "واول": نكونام، دژآگه و شجاعي ستاره‌هاي ايران در جام‌جهاني
يك سايت اسپانيايي در گزارشي به بررسي تيم ملي فوتبال ايران در جام‌جهاني 2014 پرداخت و جواد نكونام، اشكان دژآگه و مسعود شجاعي را به عنوان ستاره‌هاي ايران توصيف كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ملي ايران يكي از 32 تيم حاضر در جام‌جهاني برزيل است كه تابستان آينده بايد در گروه F جام‌جهاني با تيم‌هاي آرژانتين، نيجريه و بوسني و هرزگوين بازي كند.

پايگاه اينترنتي "VAVEL" در گزارشي به بررسي تيم ملي فوتبال ايران پرداخت و نوشت:‌ ايران به عنوان تيم نخست گروهش در انتخابي جام‌جهاني مسافر برزيل شد. آنها در بازي‌هاي انتخابي بالاتر از كره‌جنوبي و ازبكستان قرار گرفتند تا ايران چهارمين حضورش را در جام‌جهاني تجربه كند. ايران پيش از اين سه بار در سال‌هاي 1978 ، 1998 و 2006 حضور در بزرگ‌ترين رويداد جهان را تجربه كرده است.

* آرژانتين (1978)

در دوره‌اي كه از قاره آسيا تنها يك تيم مجوز حضور در جام‌جهاني را دريافت مي‌كرد، ايران توانست با كنار زدن تيم‌هايي نظير كره‌جنوبي، هنگ‌كنگ، استراليا و كويت اولين حضورش در جام‌جهاني تجربه كند. ايران در جام‌جهاني آن سال در گروه چهار با تيم‌هاي پرو، آرژانتين و اسكاتلند قرار گرفت اما تنها نتيجه‌ خوب ايران در جام‌جهاني كسب يك تساوي برابر اسكاتلند بود تا با مسابقات خيلي زود خداحافظي كند.

* فرانسه (1998)

ايران با برتري برابر استراليا به عنوان آخرين تيم جواز حضور در جام‌جهاني فرانسه را به دست آورد. ايران در گروه F جام‌جهاني با تيم‌هاي آلمان، يوگسلاوي و آمريكا قرار گرفت. ايران كه در آن سال لقب "شاهزاده‌هاي پارسي" را داشت در اولين بازي با يك گل مغلوب يوگسلاوي شد اما بزرگ‌ترين افتخار فوتبالي ايران در جام‌جهاني در همين دوره رقم خورد جايي كه موفق شد با نتيجه‌ دو بر يك آمريكا را شكست دهد و براي اولين بار پيروزي در جام جهاني را تجربه كند.

* آلمان (2006)

ايران سومين حضورش را در جام‌جهاني خيلي زود تجربه كرد و به عنوان تيم دوم بعد از ژاپن مسافر آلمان شد اما در اين دوره نيز با يك تساوي و دو شكست تيم آخر گروه خود لقب گرفت. تنها امتياز ايران در آن دوره تساوي يك بر يك برابر آنگولا در شهر لايپزيگ بود.

* برزيل (2014)

ايران كه از سال 2011 كارلوس كي‌روش را به عنوان سرمربي در كنار خود مي‌بيند مقتدرانه بليت برزيل را نهايي كرد. كي‌روش پيش از حضور در ايران سابقه هدايت تيم‌هايي نظير رئال‌مادريد و تيم ملي پرتغال را در كارنامه خود دارد. علاوه بر آن دستيار سرآلكس فرگوسن در منچستريونايتد بود. كارنامه كي‌روش در تيم ملي ايران كارنامه قابل احترامي است. او در 32 بازي هدايت ايران را برعهده داشته و به 18 برد، 10 تساوي و تنها چهار بار باخت رسيده است. علاوه بر ايران با سه دوره قهرماني در جام ملت‌هاي آسيا تيم قابل احترامي است.

تيم ملي ايران در جام‌جهاني 2014 چندين بازيكن بزرگ را در تركيب خود دارد كه مي‌توان از مسعود شجاعي ياد كرد كه پس از چند فصل حضور در اوساسونا اين فصل در تيم لاس‌پالماس توپ مي‌زند. اشكان دژآگه ديگر بازيكن بزرگ ايران است كه در ليگ برتر انگليس لباس فولام را بر تن مي‌كند. البته نبايد از نقش جواد نكونام، كاپيتان تيم ملي ايران نيز غافل بود.

هافبك مركزي 33 ساله از سال 2009 با خداحافظي مهدي مهدوي‌كيا، بازوبند كاپيتاني تيم ملي ايران را بر بازوي خود بسته است. نكونام پس از جام‌جهاني 2006 به اوساسونا پيوست و شش فصل با اين تيم در ليگا توپ زد تا اين كه به استقلال ايران پيوست. جواد نكونام 141 بازي ملي با تيم ملي ايران در كارنامه خود داشته و تنها هشت بازي تا رسيدن به ركورد 149 بازي علي دايي فاصله دارد.

انتهاي پيام

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن