تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804853252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

من به شوهر عمه ام هم رحم نمي‌كنم! رازهاي حكومت «اون»


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: من به شوهر عمه ام هم رحم نمي‌كنم! رازهاي حكومت «اون»
پس لرزه‌هاي بركناري و اعدام ناگهاني «جانگ سونگ تك» شوهر عمه «كيم جونگ اون» رهبر جوان كره شمالي كه تا همين يك ماه پيش يكي از با نفوذترين مردان قدرت در اين كشور بود، همچنان در پيونگ يانگ و در بين كشورهاي همسايه كره شمالي ادامه دارد. جانگ سونگ تك به اتهام «خيانت» تيرباران و از هرم قدرت در اين كشور مرموز حذف شد. حذفي كه به اعتقاد بسياري مي‌تواند تاثيراتي بر ساختار آينده سياسي پيونگ يانگ برجاي بگذارد.
شوهرخواهر 67 ساله رهبر سابق كره شمالي درحالي اعدام شد كه از نگاه بين‌المللي وي در عرصه قدرت به عنوان سياستمداري پرسابقه و با نفوذ شناخته مي‌شد و از او در دوران دو ساله اخير و رهبري «اون» جوان به عنوان مرد دوم عرصه سياست در اين كشور ياد مي‌شد. دستور رهبر جوان كره شمالي براي بركناري و اعدام شوهر عمه اش مهم ترين رويداد سياسي دو سال گذشته كره شمالي پس از روي كار آمدن «كيم جونگ اون» رهبر 29 ساله اين كشور محسوب مي‌شود. جانگ سونگ تك، از مقام‌هاي ارشد كره شمالي كه بتازگي از همه مقام‌هاي دولتي و حزبي خود بركنارشده بود، پس از محاكمه اي كوتاه به اتهام «خيانت به كشور» اعدام شده است. به گزارش بيست و دوم آذرماه تارنماي انگليسي زبان «رويترز»، رسانه‌هاي دولتي كره شمالي نوشته اند جانگ سونگ تك يك روز پيش از سوي دادگاه نظامي به اتهام خيانت به كشور و تلاش براي براندازي حكومت مجرم شناخته و به اعدام محكوم شد. وي يكي از چهره‌هاي اصلي امور اقتصادي در كره شمالي بود و بطور مرتب مذاكرات با چين، نزديك ترين متحد پيونگ يانگ را به عهده داشت. رسانه‌هاي دولتي كره شمالي اتهام‌هاي او را «اقدام‌هاي ضد حزبي و ضد انقلابي با هدف براندازي رهبري حزب و دولت و نظام سوسياليستي» اعلام كرده اند. به گفته اين رسانه ها، جانگ سونگ تك همه اتهام‌هاي خود را پذيرفته و در نتيجه حكم اعدام او بي درنگ به اجرا درآمده است.
به طور معمول جانگ سونگ تك در كنار كيم جونگ اون، ديده مي‌شد و بسياري او را قدرت اصلي پشت پرده رهبري مي‌دانستند. وي از سال 1378 خورشيدي به عضويت كميته مركزي حزب كمونيست كارگري درآمد و يكي از اعضاي ارشد اين حزب بود. جانگ سونگ تك، يك كهنه سرباز و مدير حزبي بود كه پس از عبور موفق از چندين مشكل، جايگاه خود را در دستگاه رهبري كره شمالي محكم كرد.او از سال 1391 خورشيدي معاون كميسيون دفاع ملي شده بود كه بالاترين نهاد نظامي كره شمالي است. وي كه در سال 1371 با خواهر «كيم جونگ ايل» رهبر پيشين كره شمالي، ازدواج كرده بود، از اين ازدواج يك دختر داشت كه در دوران دانشجويي در پاريس در سال 1385 خودكشي كرد.هيات مركزي حزب كمونيست كارگري كره شمالي پيش تر جانگ سونگ تك را به اتهام ارتكاب «اعمال ضدحزبي و ضدانقلابي» اخراج كرده بود.
برخي كشورها اقدام رهبر جوان كره شمالي را نوعي تسويه حساب خانوادگي دانستند و به آن واكنش نشان دادند. مقام‌هاي كره جنوبي نسبت به رخدادهاي داخلي در عرصه سياست همسايه شمالي خود نگران هستند. يك سخنگوي وزارت امورخارجه كره جنوبي بيست و دوم آذرماه پس از نشست امنيتي كابينه به رسانه‌هاي اين كشور گفت «ما خود را براي هر حادثه احتمالي آماده خواهيم كرد».«پارك كوئن هاي» رئيس جمهوري كره جنوبي، نيز هشدار داده است حكومت كره شمالي با اعمال ترس تلاش مي‌كند موقعيت رهبر جوان اين كشور را تثبيت كند. وي همچنين رژيم كره شمالي به رهبري كيم جونگ اون را «حكومت ترور» ناميد.
او پيش بيني كرد روابط متزلزل كره شمالي و كره جنوبي در پي حذف جانگ سونگ تك به احتمال زياد ناپايدارتر خواهد شد.كشور چين نيز به اين اعدام واكنش نشان داد. به نوشته بيست و دوم آذرماه خبرگزاري آمريكايي «آسوشيتدپرس»، «هونگ لي» سخنگوي وزارت امورخارجه چين، گفت: پكن اميدوار است كره شمالي ثبات خود را حفظ كند.به گفته او، چين گزارش‌هاي مربوط را دريافت كرده و اين مساله را موضوعي داخلي براي كره شمالي مي‌داند.به هر روي، چين به عنوان همسايه كره شمالي و مهم ترين شريك آن، اميدوار است پيونگ يانگ همچنان ثبات داشته باشد و به رشد اقتصادي اش بپردازد.
چين و كره شمالي بر اساس منافع متقابل همكاري‌هاي تجاري دارند، بنابراين پكن مايل است روابط تجاري دو كشور حفظ شود و همكاري‌ها با كره شمالي گسترش پيدا كند. در كنار كره جنوبي و چين مي‌توان ايالات متحده آمريكا را به فهرست كشورهايي كه واكنش نشان دادند، افزود.به نوشته بيست و سوم آذرماه تارنماي بي. بي. سي فارسي، وزارت امورخارجه ايالات متحده آمريكا، اعدام مقام بلندپايه كره شمالي را «نهايت وحشي گري» خواند و اعلام كرد رخدادهاي اين كشور را به دقت زير نظر دارد. «ماري هرف» سخنگوي وزارت امورخارجه ايالات متحده آمريكا، گفت درباره اينكه چه اتفاقي ممكن است در داخل رژيم كره شمالي رخ دهد، گمانه زني نخواهد كرد اما اعدام آقاي جانگ «يك عمل به طور باورنكردني خشن» بوده كه گذشته وحشتناك حقوق بشر حكومت كره شمالي را تاييد مي‌كند.
او گفت: آمريكا به كره شمالي هشدار مي‌دهد از اقدام‌هاي تحريك آميز خودداري كند چرا كه چنين اموري هيچ نفعي براي ثبات منطقه اي ندارد. به هر حال، به نظر مي‌رسد كيم جونگ اون با بركناري و اعدام شوهر عمه خود، موقعيت خويش را تحكيم كرده و شايد نظر برخي اعضاي مردد حزب حاكم كره شمالي درباره توانمندي‌هاي خود را تغيير داده است. رهبر 29 ساله كره شمالي به ديگر سياستمداران و هم حزبي‌هاي خود اين پيام روشن را فرستاده است كه با هيچ فردي درباره مسائل كشور و امنيت آن شوخي ندارد.با اين اقدام، هر گونه شائبه درباره وجود يك حريف قدرتمند و بالقوه در سايه رهبر كنوني كره شمالي از بين رفت تا برخي پچ پچ‌هاي در گوشي مبني بر رقابت پنهان جانگ با كيم نيز پايان يابد.از نظر برخي كارشناسان سياسي، از آنجا كه جانگ سونگ تك به عنوان معاون كميسيون مهمي به نام دفاع ملي، از موقعيتي خوب و جايگاهي كليدي برخوردار بود و همچنين به دليل رابطه نزديكش با كيم جونگ ايل رهبر پيشين كره شمالي، گمان‌ها را بر آن برده بود كه رهبر جوان كره شمالي زير نفوذ او قرار دارد. از اين رو و با توجه به موقعيت حساسي كه سونگ تك در كره شمالي داشت اعدام وي نشانه اي از دگرگوني‌هاي احتمالي كلان در دستگاه رهبري كره شمالي به شمار مي‌آيد. سرنگوني پرماجراي آقاي جانگ اين پرسش را مطرح كرده است كه اكنون چه كسي نقش «گوش» رهبر جوان كره شمالي را مي‌پذيرد.

ارسال نظر

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن