تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820320054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كاهش فشارخون به روش طبيعي


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: كاهش فشارخون به روش طبيعي
آمار نشان مي‌دهد حدود 31 درصد از مردم آمريكا به فشارخون بالا مبتلا هستند كه 66 درصد آنان بيش از 60 سال سن دارند زيرا با افزايش سن، خطر ابتلا به اين عارضه نيز بيشتر مي‌شود.
دكتر «ديويد كاتز» از مركز تحقيقاتي طب پيشگيري در دانشگاه ييل گفت: اين بيماري معمولا علائمي به همراه ندارد اما اولين پيامد آن ممكن است سكته قلبي باشد و به همين دليل است كه فشارخون بالا را «قاتل خاموش» مي‌نامند. اغلب پزشكان براي جلوگيري از ابتلا به فشارخون بالا يا كنترل كردن آن به افراد توصيه مي‌كنند كه ميزان مصرف نمك و استعمال سيگار را كاهش دهند و ميوه‌ها و سبزيجات را در رژيم غذايي‌شان بگنجانند.همچنين رعايت توصيه‌هاي زير مي‌تواند براي كنترل فشارخون به شيوه طبيعي موثر باشد:
1- مصرف ماست كم‌چرب: بررسي‌ها نشان داده است افرادي كه به مدت 14 سال در هفته دو بار ماست مصرف مي‌كنند نسبت به افراد ديگر 31 درصد كمتر با خطر ابتلا به فشارخون بالا مواجه‌ مي‌شوند.
2- وزنه زدن: نتايج يك بررسي حاكي از آن است زناني كه وزنه مي‌زنند فشارخون سيستوليك در آنان پنج درجه و فشارخون دياستوليك 9 درجه كاهش مي‌يابد.
3- قرار گرفتن در معرض نور خورشيد: قرار دادن دست‌ها و پاها و صورت در معرض نور خورشيد و حفظ سطح مناسب ويتامين D بدن ممكن است به كاهش فشارخون كمك كند. به گفته پزشكان، ويتامين D از منقبض شدن رگ‌ها جلوگيري كرده و عملكرد و انعطاف‌پذيري عروق را بهبود مي‌دهد.
4- داشتن روابط جتماعي: نتايج يك مطالعه در سال 2010 ميلادي نشان داد تنهايي، فشارخون سيستوليك را طي پنج سال به طور متوسط سه درجه افزايش مي‌دهد. «لوئيس هاوكلي» از دانشگاه شيكاگو معتقد است كه حفظ روابط اجتماعي براي كنترل فشارخون بايد جدي گرفته شود.

ارسال نظر

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن