تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802906153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفت‌وگوتلفني روحاني با مالكي به منظور رسيدگي به حمله تروريستي به تكنسين‌ها و كارگران ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: گفت‌وگوتلفني روحاني با مالكي به منظور رسيدگي به حمله تروريستي به تكنسين‌ها و كارگران ايراني
رئيس‌جمهور، با نوري المالكي نخست‌وزير عراق تلفني گفت‌وگو كرد.به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني در اين گفت‌وگوي تلفني كه به منظور رسيدگي به حمله تروريستي اخير جنايتكاران به تكنسين‌ها و كارگران ايراني در استان دياله عراق صورت گرفت، گفت: هدف برنامه‌ريزي شده اين اقدامات نه تنها مردم عراق، بلكه جهان اسلام و كليه كساني هستند كه به ملت عراق خدمت مي‌كنند.رييس‌جمهور با بيان اينكه اين اقدامات گام‌هايي است كه در مسير تفرقه و تشتت و جلوگيري از توسعه و آباداني عراق و روابط رو به رشد دو كشور برداشته مي شود، اظهار داشت: ما بايد به صورت متحد با تروريسم مبارزه كنيم. اين اقدام نشانگر آن است كه افراط‌گرايان و تروريست‌ها منافع مادي و معنوي اقوام و مذاهب مختلف مردم عراق را نشانه گرفته اند.

روحاني با اشاره به برنامه‌ريزي‌ها و طراحي‌هاي دولت عراق براي جلوگيري از اين‌گونه حملات، گفت: همانگونه كه دولت عراق پيش از اين امنيت پيمانكاران و شركت‌هاي ايراني را تضمين‌ كرده است، بايد در جهت حفاظت بيشتر آنان تلاش كند.

رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به نزديك بودن مراسم اربعين اباعبدالله الحسين(ع) و حضور ميليوني زائرين حسيني از سراسر جهان اسلام و به ويژه ايران گفت: ما خواهان آنيم كه تلاش و مجاهدت گسترده‌اي براي تامين امنيت زائران حسيني صورت پذيرد.روحاني با اشاره به كساني كه از تروريسم و جنايتكاران حمايت مي‌كنند، گفت: كشورهايي كه در اين قضايا دخيل‌اند مسئول بوده و بايد پاسخگو باشند.رييس‌جمهور كشورمان افزود: كساني كه با ارسال سلاح، تجهيز و آموزش به تروريست ها، منطقه را بحراني كرده‌اند، سرانجام گرفتار تروريست‌پروري خود خواهند شد.

تسليت نوري مالكي

همچنين ،نوري المالكي نخست وزير عراق، در پيامي به حسن روحاني رييس جمهوري ايران، شهادت تعدادي از كاركنان و مهندسان ايراني شركت نفت و گاز در استان دياله عراق را تسليت گفت. علي الموسوي مشاور رسانه اي نخست وزير عراق گفت: مالكي در اين نامه اين اقدام تروريستي را محكوم كرد و قول داد جنايتكاران را مجازات كند. روز جمعه گذشته 17 نفر از كاركنان و متخصصان بخش گاز و نفت در استان دياله عراق كه 15 نفر از آنها ايراني بودند، در يك حمله مسلحانه تروريست ها كشته شدند.

دستگيري چند مظنون

فرمانده نيروي زميني ارتش عراق از دستگيري چند مظنون به دست داشتن در حمله ترورستي به كاروان مهندسان و كارگران ايراني دراستان ديالي خبر داد و گفت: تحققات براي دستگيري و مجازات عاملان اين حمله ادامه دارد.ژنرال علي قيدان تاكيد كرد: نيروهاي عراقي انتقام خون شهداي عزيزحمله روزجمعه را از تروريست ها خواهند گرفت.

جزئيات تازه

براساس اين گزارش ،مسلم جعفري و عليرضا عالي پور به عنوان نخستين مجروحان و يا به عبارتي تنها شاهدان عيني حادثه وارد كشور شدند و پس از معاينات اوليه در بيمارستان ابوالفضل العباس قصر شيرين به بيمارستان طالقاني كرمانشاه انتقال يافته و بستري شدند.

يكي از مجروحين اين حادثه اظهار داشت: من در اين منطقه كار كردم و بارها از مسيري كه براي رفتن به محل استراحت طي مي كرديم عبور كردم اما تا به حال چنين فاجعه اي نديده بودم و 15 نفر از دوستان را ديدم كه كشته شدند. نمي دانم چه طور شد كه زنده ماندم.

مسلم جعفري گفت: با چند خودروي ون كه همه سرنشينان آن كارگران شركت گاز ايران بودند از محل كار به سمت استراحت گاه مي رفتيم كه گلوله باران شديم. داخل اتومبيل هاي ما كارگران عراقي هم بودند و بعيد نيست كه در ميان كشته شده هايي كه قرار است به ايران بيايد اجساد عراقي نيز باشد.

جعفري گفت: در جاده ابتدا به يك ايست بازرسي يك نفره برخورد كرديم چيزي كه تا به حال در آنجا وجود نداشت. بعد از آن هم يورش حدود 30 تروريست به وسط جاده و آن شليك هايي كه همه را قتل عام كرد. تعداد آنها خيلي زياد بود و با روبند هايي از چفيه صورت هاي خود را پوشانده بودند.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن