تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819041533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماينده ولي فقيه درسازمان حج و زيارت: 8 ميليون نفر در كشور در نوبت تشرف به حج عمره هستند


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: نماينده ولي فقيه درسازمان حج و زيارت: 8 ميليون نفر در كشور در نوبت تشرف به حج عمره هستند
مشهد - خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي: نماينده ولي فقيه در سازمان حج و زيارت گفت: در حال حاضر هشت ميليون نفر از هموطنان ما در نوبت تشرف به حج عمره هستند.
حجت الاسلام قاضي عسگر در همايش يك روزه روحانيون كاروانهاي عمره منطقه خراسان در مشهد افزود: با توجه به محدوديت‌ها و ظرفيت‌هاي موجود، اعزام اين افراد بين 9 تا 10 سال به طول خواهد انجاميد.
وي اظهار داشت: البته با تدابيري كه انديشيده شده مدت زمان اعزام زائران عمره مفرده از12 روز به 10 روز كاهش يافته و لذا امكان اعزام سالانه 850 هزار نفر از هموطنان به اين سفر معنوي فراهم شده است.
وي گفت: با توجه به هماهنگي‌هاي صورت گرفته با عربستان سعودي، بعد از 13 تا 14 سال پيگيري، قرار است اعزام كاروانهاي حج عمره از نيمه ماه صفر آغاز شود كه اين امر به اعزام بيشتر زائران كمك مي‌كند.
حجت الاسلام قاضي عسگر اظهارداشت: اعلام اولويت‌هاي اعزام زائران حج عمره به تدريج خواهد بود زيرا در گذشته اين اعلام اولويت‌ها بدون ضابطه بود و مشكلاتي را براي زائران به دنبال داشت.
وي در مورد اسكان زائران حج عمره و تمتع گفت: با تعاملي و هماهنگي كه بين بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت وجود دارد قرار شد به صورت سالانه هتل‌هايي در مكه و مدينه اجاره شود كه اين موضوع عملي شده و خوشبختانه صرفه جويي‌هايي از جمله كاهش هزينه سفر زائران را به دنبال داشته است.
وي در اين باره گفت: يكي از دغدغه‌ها ما اجاره هتل‌ها در مكه بود كه خوشبختانه با اجاره هتل‌هايي در فاصله نزديك به مسجد الحرام، امكان اسكان 20 هزار نفر از زائران ايراني در اين مكانها فراهم شده است.
نماينده ولي فقيه در سازمان حج و زيارت در ادامه خطاب به روحانيون كاروانهاي حج اظهارداشت: همه عوامل حج بايد هدفشان رضايت زائر بوده و خدماتي در شان هموطنان ارايه دهند و در حد مقدورات از هيچ تلاشي در مدت زمان اقامت زائران در مكه و مدينه كوتاهي نكنند.
وي افزود: زائران در مدت حضور در سرزمين وحي نيازمند ارشادات و راهنمايي براي انجام حجي مقبول هستند لذا روحانيون كاروانها بايد مديريت‌هاي سنتي را متحول نموده و با اطلاعات به روز و مناسب، پاسخگوي سووالات شرعي زائران باشند.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن