تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801628741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین وضعیت مالی استقلال و پرسپولیس


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
آخرین وضعیت مالی استقلال و پرسپولیس
معاون پشتیبانی و منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان پولی به این تیم های استقلال و پرسپولیس نمی‌دهد. به گزارش خبرنگار شبستان، سیدمناف هاشمی،معاون پشتیبانی و منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان امروز در نشست خبری با بیان اینکه بودجه سال 93 کل کشور در حوزه عمرانی با 47 درصد کاهش برای همه دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده است، گفت: متوسط اعتبارات عمرانی 58 میلیارد تومان بوده که به 37 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است که این کاهش دامن‌گیر پروژه‌های عمرانی در حوزه ورزش و جوانان نیز شده است.


وی با بیان اینکه در حوزه جاری اقدامات نگهداشت وزارت ورزش و جوانان کاهش نداشتیم، اظهار کرد: 21 درصد نسبت به سال جاری در این زمینه رشد وجود داشته است از آنجایی که اعتبارات جاری حدود 90 تا 100 درصد اختصاص می‌یابد مشکلی نخواهیم داشت. 


 وی با بیان اینکه دولت در سال جاری به مباحث مربوط به جوانان و ورزش توجه ویژه‌ای کرده، افزود: با رایزنی‌هایی که انجام دادیم یک‌سری اقدامات تدارک دیده شده است که در صورت اجرای آن مشکلات بسیاری از جوانان حل خواهد شد.


وی ادامه داد ما هیچ گاه اجازه نداشتیم که اماکن ورزشی را از حالت ورزشی خارج کنیم. اکنون برخی از اماکن ورزشی فرسوده هستند و عمر بالایی دارند. ما در مواقعی نمی‌توانیم اماکن ورزشی را بازسازی کنیم و یا اجازه نداشتیم آن‌ها را بفروشیم. این حکم اجازه می‌دهد که برخی اماکن فرسوده که در نقاط خوب شهرها جای دارند، به بهترین نحو تبدیل شوند و بتوانیم پروژه‌های خوبی در اختیار داشته باشیم. امیدوارم که این حکم در مجلس لحاظ شود.  


وی ادامه داد: حکم دیگری که به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیشنهاد داده‌ بودیم و به تصویب رسید این حکم بود که این امکان وجود داشته باشد که ما همچون وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون پروژه‌هایی را که تا 50 درصد اجرا شده و نیمه‌کاره مانده است به خیرین ورزشگاه‌ساز ،باشگاه‌ساز ، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین بخش خصوصی واگذار کنیم.در این شرایط می‌توانیم خوش‌بینی باشیم که 3 هزار و 230 پروژه نیمه تمام، تمام شود و از سرانه ورزشی بالاتر برود و سرعت پیشرفت پروژه‌ها تغییر کند. ما نمی‌توانیم بار مالی دو حکم مربوطه را محاسبه کنیم اما این احکام اجازه تحول جدی در ورزش را به ما می‌دهند.


وی با بیان اینکه احیای بند 143 قانون برنامه بودجه از دیگر احکام مورد نظر در وزارت ورزش و جوانان می‌باشد، تصریح کرد: احیای این بند در لایحه بودجه سال 93 معنایش این است که وزارت ورزش و جوانان می‌تواند کمک‌بگیر دستگاه‌ها، وزراتخانه‌ها و بخش خصوصی باشد.


 وی ادامه داد: در حوزه جوانان گاهی اخباری مبنی بر کاهش بودجه در حوزه ورزش و جوانان منتشر می‌شود .ردیف بودجه در سال 92 برای بخش جوانان 6 میلیارد از 115 میلیارد جاری وزارت ورزش و جوانان بوده است. در حوزه‌های فرهنگی، بانوان و... ارقام مجزاست. در سال 93 این رقم به نزدیک به 12 میلیارد تومان افزایش یافته است. بودجه جاری امسال وقتی از 115 به 140 میلیارد تومان می‌رسد یعنی بودجه برنامه‌ای جوانان با حقوق و مزایای کارگری هم رشد خواهد داشت. در مجموع اعتبارات جاری 87 میلیارد و 800 میلیون تومان مربوط به بخش ورزش و 41 میلیارد و 300 میلیون تومان به جوانان اختصاص یافته است. هیچ جای نگرانی وجود ندارد. هر حکم جدیدی که برای وزارت ورزش و جوانان گرفته شود، در قالب موافقت‌نامه در دو حوزه ورزش و جوانان استفاده خواهد شد.


وی با اشاره به اعتبار 500 میلیون یورویی در قالب فاینهاس را خاطرنشان کرد: بعد از حضور دکتر گودرزی حدود 500 میلیون یورو اعتبار در قالب فاینهاس و تسهیلات بانکی از محل بانک‌های چینی که بخشی از مطالبات ایران به جهت تحریم در آنجا است، می‌باشد که در تلاش هستیم توجیهاتی که برای پروژه‌های عمرانی خودمان در نظر گرفتیم در قالب یک کتابچه آماده کرده و با کارگروه مربوطه قرارداد بستیم.


وی با اشاره به برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان خاطرنشان کرد: برای برنامه‌های ساماندهی امور جوانان 12 میلیون تومان، اوقات فراغت جوانان شش میلیون تومان، مشارکت‌های جوانان شش میلیون تومان و ازدواج جوانان هفت میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که برنامه عملیاتی‌کردن، تدوین و دستورالعمل حوزه جوانان بر عهده معاونت مربوطه است.  


وی در پاسخ به این پرسش که آیا بخش خصوصی از واگذاری اماکن ورزشی استقبال می‌کند، تصریح کرد: برای اولین بار در وزارت ورزش و جوانان حکم تغییر کاربری آمده است. اگر مجموعه‌ای تغییر کاربری داشته باشد، طبیعی است که چنین احکامی مثبت خواهد بود. شاید برای سه حکمی که اعلام کردم حداقل 10 جلسه گذاشته‌ایم تا بگوییم که اگر قرار است پروژه‌های وزارت ورزش تکمیل شود، منابع سنگین می‌خواهد. روحانی در جلسه رای اعتماد دکتر گودرزی اعلام کرد که ورزش 6 هزار میلیارد تومان تعهد عمرانی دارد که با بودجه 200-300 میلیاردی سالانه عمرانی قابل تحقق نیست. با تجربه‌ای که دارم این احکام را مثبت ارزیابی می‌کنم.


وی با بیان اینکه رییس جمهور برای تخصیص اعتبار خوب به ورزش برای آماده‌سازی تیم‌ها در سال آینده قول داده است گفت:‌در بخش قهرمانی در سال 92 باید بیشترین حجم آماده‌سازی‌ها برای رقابت‌های سال آینده اتفاق بیفتد. رییس جمهور و معاون اول به دکتر گودرزی قو‌ل‌ها‌یی دادند که سال آینده اعتبار خوبی برای آماده‌سازی تیم‌ها تخصیص یابد. اعتبارات جاری وزارت ورزش 21 درصد رشد داشته اما فدراسیون‌ها به عنوان متولی اصلی مسابقه‌ها و به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی، حتما به منابع مالی دولت و وزارت اتکا ندارند. کسی که رییس فدراسیون می‌شود باید به جز پولی که از وزارت می‌گیرد باید بتواند منابع دیگری جذب کند. ما خیلی از فدراسیون‌ها را داشتیم که شاید یک پنجم بودجه مورد نیازشان را از وزارت می‌گیرند و مابقی را خودشان تامین می‌کنند.



وی در پاسخ به این پرسش که آیا در بودجه سال 93 ردیف جداگانه‌ای برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تعریف شده است و آیا حمایت قانونی از این دو باشگاه صورت خواهد گرفت افزود: ما دو ردیف بودجه داریم یک ردیف مربوط به کمیته المپیک است که حدود 23 میلیارد تومان اعتبار دارد. ردیف دوم هم مرتبط با بحث کمک به آماده‌سازی تیم‌ها در مسابقه‌ها است که مبلغی بالغ بر 25 میلیارد تومان به آن اختصاص یافته است. ما در طول دو سال گذشته با توجه به ممنوعیت کمک به تیم‌های حرفه‌ای سابقه جدی برای پرداختن پول به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نداشتیم. اگر فدراسیون‌ها خودشان کمک کرده‌اند بحثش جداست. این ممنوعیت مربوط به همه تیم‌های حرفه‌ای می‌شود. این که در آینده چه مسیری در پیش گرفته شود، بستگی به سیاست گودرزی دارد. یک تیم از مسیر سازمان خصوصی سازی با مدیریت گودرزی شرایط خصوصی سازی را دنبال می‌کند. وزارت ورزش و جوانان پولی به این دو تیم نمی‌دهد.



وی از دستور گودرزی برای بررسی حساب مالی همه فدراسیون‌هاخبر داد و یادآور شد: دکتر گودرزی دستور داده که همه فدراسیون‌ها حسابرسی مجدد شوند. اطلاعات دقیق نرم‌افزاری و مالی داشته باشیم که منابع چطور تامین و هزینه می‌شوند. این راه خوبی برای شفاف‌سازی است. یک تیمی در معاونت پشتیبانی تشکیل شده که با همکاری معاونت قهرمانی، این اقدام را در دستور کار دارد.


وی درباره اختصاص یک درصد از اعتبار دستگاه‌ها به ورزش نیز اظهار کرد: تا سال 90 – 89 این ردیف بودجه در قانون بودجه کل کشور وجود داشت و دستگاه‌ها مجاز بودند که یک درصد از اعتبارات‌شان را به وزارت ورزش و جوانان کمک کنند اما متاسفانه از سال 91 دیگر این قانون اجرایی نشد و در قالب یک ردیف متفرقه قرار گرفت. برای سال 93 تلاش کردیم که دوباره این قانون در قالب لایحه‌ای قرار بگیرد. عدد متفرقه تعریف شده و مبلغی حدود 30 میلیارد تومان است که امیدواریم افزایش یابد.



وی در واکنش به اظهار نظر نصرالله سجادی مبنی بر اینکه برای برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان نیاز به 14 میلیارد تومان اعتبار است، یادآور شد: حوزه معاونت ورزشی در تلاش است که با هماهنگی وزیر ورزش و جوانان برنامه‌ای را برای تجلیل از قهرمانان تدارک ببیند. در صورتی که این مراسم جدی شود، پیش بینی منابع مورد نیاز از محل اعتبارات وزارت ورزش و جوانان و بخشی با کمک دولت تامین خواهد شد. 



وی از کارگروهی برای گرفتن تسهیلات بانکی از بانک‌های چین خبر داد و خاطر نشان کرد: یکی از این راهکارها فاینانس است. در تلاش هستیم حدود 500 میلیون یورو تسهیلات بانکی از بانک‌های چین بگیریم. با توجیهاتی که برای پروژه‌های عمرانی داریم. کتابچه‌ای تهیه کردیم، تأیید وزیر را هم گرفتیم، اجازه 123 قانون اساسی را هم باید بگیریم. اگر این پول به نتیجه برسد، شاید تحولی در تاریخ ورزشی ایجاد شود که اتفاق نیفتاده است. این مبلغ دو هزار میلیارد تومان می‌شود که به اندازه اعتبار چندین سال وزارت است که به هیچ عنوان ارتباطی به آماده‌سازی فوتبال و فدراسیون ندارد و برای کارهای عمرانی اختصاص پیدا می‌کند.


معاون توسعه منابع مالی و پشتیبانی وزارت ورزش در پاسخ به این سؤال که شما گفته‌اید یکی از پارامترهای رئیس فدراسیون جذب اسپانسر است اما صدا و سیما حق پخشی به باشگاه‌ها نمی‌دهد و آیا شما می‌توانید این مشکل را حل کنید خاطر نشان کرد: وزارتخانه هنوز قانون مدونی که بتواند موضوع قانونی را ببیند و راهکارها را دنبال کند ندارد. خیلی از اقدامات از جمله گرفتن حق و حقوق و شأن خود را نمی‌تواند بگیرد. یکی از کارهای اصلی گودرزی تدوین قانون ورزش و جوانان است که تشکیل ساختار آن را به ما سپردند که قرار بود ساختار وزارتخانه را متناسب با اختیاراتش تدوین کنیم.



وی با اشاره به اینکه سیاست آینده وزارتخانه این است که فدراسیون‌ها باید توانایی جذب اسپانسر داشته باشند عنوان کرد: باید از انجمن حسابرسان خبره دعوت کنیم تیم‌های مالی قوی بیایند تا دخل و خرج فدراسیون‌ها را دنبال کنند. امیدوار هستیم بتوان مشکلات مالی را حل کرد.





1392/9/24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن