تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804486504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرقت‌هاي ميليوني مرد مرده در خيابان‌هاي گرگان


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: سرقت‌هاي ميليوني مرد مرده در خيابان‌هاي گرگان


يكي از اعضاي باند مردي بود كه از سال‌ها قبل براي اينكه ردي از خودش به جا نگذارد از مدارك برادر مرده‌اش استفاده مي‌كرد.سرقت‌هاي ميليوني اين باند از اواخر سال گذشته شروع شد. سارقان با پرسه‌زدن در محله‌هاي اعيان‌نشين شهرستان گرگان، خانه‌هاي ويلايي را شناسايي مي‌كردند و آنجا را زيرنظر مي‌گرفتند. روزي كه كسي در خانه نبود، نقشه سرقت كليد مي‌خورد و دزدان با تخريب قفل در ورودي، وارد آنجا مي‌شدند و پول، طلا و اموال باارزش را به سرقت مي‌بردند.به‌دنبال افزايش سرقت‌هاي اين باند، تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي استان گلستان وارد عمل شدند و بررسي‌ها براي شناسايي و دستگيري دزدان شروع شد.

نخستين اقدام جست‌وجوي رد و سرنخي از دزدان در صحنه سرقت‌ها بود. كارآگاهان در بررسي محل‌هاي سرقت و تحقيق از همسايه‌ها به يك خودروي پژو 206رسيدند كه به‌نظر مي‌رسيد متعلق به دزدان باشد. همسايه يكي از مالباخته‌ها كه شماره پلاك اين خودرو را به‌خاطر سپرده بود به مأموران گفت: روزي كه از خانه همسايه ما سرقت شد، 206سفيد رنگي را ديدم كه مقابل خانه‌شان پارك شده بود. چند جوان داخل ماشين بودند و رفتار مرموزي داشتند. به آنها شك كردم و براي همين شماره پلاك ماشينشان را به‌خاطر سپردم تا اينكه چند روز بعد، فهميدم از خانه همسايه‌مان سرقت شده است. حالا هم حدس مي‌زنم كه دزدان همان جوان‌هايي هستند كه داخل پژو 206سفيد بودند.

سارق مرده

وقتي كارآگاهان متوجه شدند كه در نزديكي چند ويلاي سرقت شده ديگر هم يك پژو 206سفيد ديده شده بود، اطمينان يافتند كه اين خودرو متعلق به دزدان است و به بررسي شماره پلاك آن پرداختند. آنها در ادامه متوجه شدند كه اين پلاك به نام مردي به اسم فرشيد ثبت شده است؛ مردي كه يك سارق سابقه‌دار بود اما حدود 6سال پيش فوت كرده بود. كارآگاهان كه با معمايي پيچيده روبه‌رو شده بودند، بررسي‌هاي خود را ادامه دادند و با ماجراي عجيب ديگري مواجه شدند. تحقيقات نشان مي‌داد كه مدتي قبل براي فردي با مشخصات گواهينامه‌اي فرشيد، قبض جريمه صادر شده است.

تيم تحقيق براي كشف حقيقت، محل زندگي فرشيد را در تهران شناسايي كرد و راهي آنجا شد. خانواده او وقتي با مأموران پليس روبه‌رو شدند گفتند كه فرشيد 6سال پيش به‌دليل بيماري جانش را از دست داد و پس از مرگش، تمامي مدارك شناسايي او به سرقت رفت. آنها احتمال دادند كه دزدان براي اينكه ردي از خودشان باقي نگذارند از مدارك مسروقه فرشيد استفاده مي‌كنند.

برادر سارق

كارآگاهان كه به خانواده فرشيد شك كرده بودند، آنها را زيرنظر گرفتند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه فرشيد 2برادر دارد كه يكي از آنها به نام مسعود از مجرمان سابقه‌دار در زمينه سرقت از خانه‌هاست. اين مرد به‌صورت نامحسوس زيرنظر گرفته شد تا اينكه مدتي بعد كارآگاهان دريافتند كه وي به همراه برادرش و يكي از دوستانشان قصد سفر به شهر گرگان را دارند. با اين اطلاعات شكي باقي نماند كه مسعود و همسفرانش از اعضاي باند سرقت از خانه‌هاي ويلايي هستند.

كارآگاهان به تعقيب اين 3 نفر ادامه دادند تا اينكه متوجه شدند آنها به‌محض رسيدن به گرگان به ملاقات 2 نفر ديگر رفته و با همدستي آنها نقشه سرقت از يك خانه ويلايي را كشيده‌اند. همزمان با اين اطلاعات، دستور دستگيري اعضاي باند سرقت صادر شد و تمامي آنها در يك عمليات ضربتي بازداشت شدند. متهمان بعد از انتقال به اداره آگاهي و مواجه‌شدن با مدارك و شواهد پليس، لب به اعتراف گشودند و به دستبرد از 11خانه ويلايي اعتراف كردند. يكي از متهمان گفت: وقتي برادرم فرشيد فوت كرد، تصميم گرفتم از مدارك او استفاده كنم تا شناسايي نشوم. من و برادر ديگرم به همراه يكي از دوستانمان باند سرقت تشكيل داديم و براي اين كار از 2مرد كه در گرگان زندگي مي‌كردند كمك گرفتيم.

او ادامه داد: آخر هفته‌ها كه مي‌شد، من از تهران به گرگان مي‌رفتم و خانه‌هاي ويلايي را كه احتمال مي‌رفت اموال باارزش زيادي در آنجا باشد شناسايي مي‌كردم. 2عضو ديگر باند كه در گرگان زندگي مي‌كردند اين خانه‌ها را زيرنظر مي‌گرفتند و روزي كه مطمئن مي‌شدند كسي در خانه نيست، به من زنگ مي‌زدند. من نيز همراه برادرم و عضو ديگر باند راهي گرگان مي‌شديم و به خانه مورد نظر دستبرد مي‌زديم اما هرگز تصور نمي‌كرديم كه دستگير شويم.

سرهنگ اكبري، رئيس پليس آگاهي استان گلستان با اعلام اين خبر به همشهري گفت: از اعضاي اين باند 2خودروي زانتيا كه در برخي از سرقت‌ها استفاده مي‌شد، كشف شد. وي ادامه داد: متهمان اعتراف كردند كه در جريان هر سرقت، بين 50تا 100ميليون تومان اموال باارزش مي‌دزديدند و در حال حاضر تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن