تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802466949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظر هاشمي درباره فرمان 8 ماده‌اي امام(ره)


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نظر هاشمي درباره فرمان 8 ماده‌اي امام(ره)
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار كرد: صدور فرمان هشت ماده‌اي برخاسته از نگراني امام(ره) براي تندروي‌هايي بود كه برخي به اسم انقلاب و اسلام، امنيت اجتماعي مردم را مخدوش مي‌كردند.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني به مناسبت سالروز صدور فرمان تاريخي هشت ماده‌اي امام(ره)، صبح امروز در ديدار جمعي از اعضاي مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) در دفتر قم، با تأكيد بر اين جمله كه "همه سخنان آن مرد خدا برخاسته از اخلاق انساني و اسلامي بود"، گفت: تمام خصوصياتي كه براي انسان تالي تلو معصوم متصور است، در امام وجود داشت.

وي، حفظ، تدوين و انتشار آثار گفتاري و نوشتاري امام(ره) را از ضرورت‌هاي هميشگي براي ارتقاي جايگاه اسلام در جامعه دانست و افزود: مهمتر از همه، حراست عملي از تفكرات ايشان است كه از زمان حضور در حوزه علميه قم تا زعامت سياسي و ديني جامعه، از لحاظ علم و عمل به عقايد خود، سرآمد روزگار بود.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري با ابراز تأسف از اينكه "هرچه از خورشيد وجود ايشان دورتر مي‌شويم، حاجب‌ها زياد مي‌شوند و نور آن كم مي‌شود"، گفت: حرف، سكوت، اشارات و عمل امام جهت خدايي داشت و صدور فرمان هشت ماده‌اي هم برخاسته از نگراني ايشان براي تندروي‌هايي بود كه برخي به اسم انقلاب و اسلام، امنيت اجتماعي مردم را مخدوش مي‌كردند.

هاشمي رفسنجاني افزود: فرمان هشت ماده‌اي امام مترقي‌ترين متن براي حقوق شهروندي و منشور كاملي براي حكومت اسلامي است كه اگر درست اجرا شود، نظام اسلامي الگوي نظام حقوق بشري خواهد شد.

وي يكي از ويژگي‌هاي رهبري امام راحل را برنامه‌ريزي براي حفظ انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن خواند و با يادآوري انحرافاتي كه در انقلاب مردمي كشورهاي اسلامي در طول سال‌هاي اخير اتفاق افتاد، اظهار كرد: فقدان رهبري جامع‌الشرايط خون مردم و جوانان را در خيلي از كشورهاي اسلامي هدر داد و حكومت‌ها پس از يك دوره كوتاه دوباره به دست استبداد و استعمار افتادند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اشارات تاريخي امام(ره) براي جلوگيري از ميدان گرفتن افراطيون در داخل كشور و ديگر كشورهاي اسلامي، گفت: حل مسايلي چون پايان جنگ هشت ساله عراق عليه ايران، بن‌بست‌شكني قانون‌گذاري و تأسيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و پايان تعطيلي حج و روابط با عربستان سعودي، برخاسته از درايت سياسي بود كه هيچ‌كس جز ايشان نمي‌توانست حل كند. اهميت بيشتر آنجاست كه امام تمام اين كارها را براي دوران پس از خودشان انجام داده‌اند.

وي با تأكيد بر وجود بقاياي فكري افراطي‌گري در همه جوامع، خاطرنشان كرد: همين الان شاهديم كه چگونه يك عده افراطي در دنيا، بويژه در اسرائيل و آمريكا دارند تلاش مي‌كنند تا توافقات ژنو را بشكنند و دوباره تهديد، تحريم و تحقير فضاي مذاكرات را تحت‌الشعاع قرار دهد و همكاري‌ها به بن‌بست برسد.

عضو مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از صحبتهاي خود به ابتكار مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمين حاج احمد آقا خميني براي تأسيس مؤسسه حفظ و تنظيم و نشر آثار امام اشاره كرد و گفت: خلف صالح ايشان، حاج حسن آقا نيز با جدّيت و انتخاب همكاراني محقق و دلسوز نمي‌گذراند غبار فراموشي برآثار امام بنشيند.

هاشمي رفسنجاني افزود: پيشنهاد مي‌كنم كه فرمان هشت ماده‌اي امام را به گونه‌اي فصل‌بندي و تنظيم كنيد تا در هر مناسبتي مردم و بويژه جوانان كه از فضاي انفاس قدس ايشان استثمام نكرده‌اند، آگاه شوند كه چه مرد روشن ضميري اين انقلاب را پايه‌ريزي كردند.

بر اساس اين گزارش، در آغاز اين ديدار ابتدا متن كامل فرمان هشت ماده‌اي امام قرائت شد و سپس حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحبيب‌الله موسوي، مسئول مؤسسه در دفتر قم، ضمن ارائه گزارش از فعاليت و برنامه‌هاي مؤسسه، گفت: يك همايش ملي براي تبيين كلمات و جملات آن فرمان در 24 آذر سال آينده برگزار مي‌شود. قبل از آن نيز دو پيش همايش داريم كه يكي برگزار شد و ديگري در اسفندماه برگزار مي‌شود.

وي از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني براي تحقيق عميق در آثار امام و روشنگري در برخي از ابهامات، كمك خواست كه رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: هر كاري را كه بتوانم براي شناساندن بيشتر امام و آثار وجودي ايشان به مردم و تاريخ انجام دهم، جزو وظايف ديني و سياسي و انقلابي خود مي‌دانم.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن