تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804502581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرانس پرس /سرنوشت ماندلا نشان داد سلاح تحريم عليه اسرائيل نيز كارايي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: فرانس پرس /سرنوشت ماندلا نشان داد سلاح تحريم عليه اسرائيل نيز كارايي دارد
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/24
خبرگزاري فرانسه در گزارشي از بيت المقدس به قلم «سليم صاحب الطابع» نوشت به گفته تحليلگران و فعالان ضد اسرائيلي ، موفقيت هاي اخير برنامه تحريم شهرك هاي يهودي نشين در سرزمين هاي اشغالي فلسطين به درخواست ها براي تحريم عليه اسرائيل شبيه به تحريم هايي كه موجب پايان آپارتايد در آفريقاي جنوبي شد ، شدت بخشيده است.
سرمقاله نويس روزنامه اسرائيلي هاآرتص اين هفته با نگراني، آخرين ابتكارات عليه شهرك سازي را برشمرد.
وي اعلام كرد:« شركت آب هلندي ويتنز ارتباطات خود را با شريك اسرائيلي خود يعني مكورو قطع كرد، بزرگترين كليساي پروتستان كانادا تصميم گرفت سه شركت اسرائيلي را تحريم كند، دولت روماني با اعزام بيشتر كارگران ساختماني مخالفت كرد و اتحاديه مطالعات آمريكا قطع روابط با دانشگاه هاي اسرائيلي را تصويب كرد.»
اين موج تحريم ها چند ماه پس از تصويب « دستورالعمل هاي » اتحاديه اروپا شروع شد كه در آن نهادها و شركت هاي اسرائيلي فعال در سرزمين هاي اشغالي را از هرگونه همكاري كنار مي گذارد.
اين تحليلگر اعلام كرد:« اين هشدار پس از مرگ نلسون ماندلا بازهم قوي تر شد زيرا مرگ ماندلا ياد همكاري اسرائيل با رژيم آپارتايد را زنده كرد و خوراك جديدي در اختيار كساني قرار داد كه حكومت هاي اسرائيل و آپارتايد را با يك چوب مي رانند.»
وي هشدار مي دهد:« اين شبيه سازي مي تواند به اين فكر دامن زند كه اسرائيل امروز مي تواند به همان شكل آفريقاي جنوبي گذشته ، به زانو در آيد.»
رفيف زياده سخنگوي جنبش بي دي اس (تحريم ، لغو سرمايه گذاري ها، مجازات) از اين مسئله كه «اتحاديه اروپا و كشورهاي عضو اين اتحاديه سرانجام اصلاح برخي از جنبه هاي همدستي خود را با نظام شهرك سازي اشغالگران اسرائيلي و آپارتايد ملت فلسطين آغاز كرد ، ابراز خرسندي كرد.»
وي به انتشار يادداشتي در سوم دسامبر در پايگاه اينترنتي دولت انگليس اشاره كرد كه در آن از شهروندان و شركت هاي اتحاديه اروپا خواسته شده است كه از پيامدهاي بالقوه مشاركت در فعاليت هاي اقتصادي و مالي شهرك نشينان يهودي براي شهرت خود و همچنين موارد نقض احتمالي حقوق افراد آگاه باشند.
هرچند منتقدان سرسخت اسرائيل اوضاع در سرزمين هاي اشغالي را با آپارتايد شبيه نمي دانند ، آنان نكات مشترك به ويژه در كرانه باختري و بخش شرقي بيت المقدس را كه در آن اسرائيلي هاو فلسطينيان از حقوق مشتركي برخوردار نيستند ، فهرست بندي مي كنند.
عمر برغوثي، عضو و بنيانگذار جنبش بي دي اس در سرزمين هاي فلسطيني مي گويد:« با وجود تفاوت هاي بديهي بين آفريقاي جنوبي دوره آپارتايد و نظام هرمي سركوب اسرائيل ، شباهت هاي زيادي نيز وجود دارد. تسلط اسرائيل بر فلسطينيان نوعي اشغالگري ، استعمار و آپارتايد است .»
برغوثي در توضيح گفت :«فارغ از تعريف نظام سركوب اسرائيل ، يكي ازمهم ترين درس هايي كه ما از ماندلا و دوستان خود در آفريقاي جنوبي گرفتيم اين است كه براي منزوي كردن حكومت سركوبگر اسرائيل و وادار كردن ْآن به احترام به تعهدات خود، مقاومت داخلي بايد همراه با همبستگي مداوم بين المللي به ويژه به شكل جنبش بي دي اس باشد .»
روزنامه معاريو به نقل از منابع سياسي اسرائيل اعلام كرد اتحاديه اروپا خود را براي برچسب زدن بر روي محصولات اسرائيلي براي مشخص كردن محصولات توليد شده در شهرك هاي يهودي نشين كه به اروپا صادر مي شود ، آماده مي كند.
اندرياس رينيك نماينده اتحاديه اروپا در روند صلح به تازگي گفت اين درخواست اكنون مورد حمايت اكثريت 27 كشور عضو اتحاديه اروپا قرار دارد. اين در حالي است كه دو سال پيش فقط دو كشور از اين ابتكار حمايت مي كردند و همچنين در حال افزايش محبوبيت در صورت شكست گفتگوهاي صلح است.»
يك تحليلگر ديگر هاآرتص عقيده دارد غيبت قابل ملاحظه مقامات اسرائيلي در مراسم تشييع جنازه ماندلا تصادفي نبود .
وي اين مسئله را كه اسرائيل اجازه نيافته است در « نشست اخلاقي جهاني » نماينده اي اعزام كند غير قابل قبول خواند.
اين تحليلگر نوشت:« اين نشستي حياتي بود. خطري كه اسرائيل را تهديد مي كند خطر مشروعيت است.»
وي در پايان گفت :« براي بقا در خاورميانه اي با شرايط دشوار ما به حمايت غرب نياز داريم و در نتيجه بايد جزو كامل غرب باشيم.»
129/169

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن