تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803620082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آستان قدس رضوي:تخليه دانشكده پيراپزشكي با گذشت 10 سال از اتمام قرارداد انجام شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آستان قدس رضوي:تخليه دانشكده پيراپزشكي با گذشت 10 سال از اتمام قرارداد انجام شد
آستان قدس رضوي اعلام كرد: زمين و ساختمان دانشكده پيراپزشكي مشهد از املاك وقفي آستان قدس بوده و اين املاك با استمهال 10 ساله پس از اتمام قرارداد اجاره صورت گرفته است.


به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد به نقل از روابط عمومي آستان قدس رضوي، در جوابيه آستان قدس رضوي خطاب به دانشگاه علوم پزشكي مشهد آمده است: احتراماً ضمن ابراز تأسف عميق از رويه غيرمعمول در موضوع اطلاع‌رساني تخليه محل دانشكده پيراپزشكي مشهد و نشر برخي اكاذيب و مطالب خلاف واقع توسط روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي مشهد و مشاهده برخي رفتارها و اقدامات كه به‌نوعي فضاسازي‌هاي ناهنجار با انگيزه‌ها و اغراض سياسي را به ذهن متبادر مي‌سازد كه قابل پيگيري حقوقي نيز است، توضيحات ذيل جهت تنوير افكار عمومي تقديم مي‌شود.

زمين و ساختمان دانشكده پيراپزشكي مشهد، از املاك وقفي آستان قدس رضوي است كه با نظر مساعد آيت الله واعظ طبسي، توليت آستان قدس رضوي به امر آموزش و درمان، طي قراردادي به مدت بيست سال از 2/ 9/ 1362 تا 30/ 8/ 1382 به دانشگاه علوم پزشكي مشهد بصورت مال‌الاجاره و با اولويت توجه به جانبازان عزيز اعصاب و روان جنگ تحميلي در سال‌هاي دفاع مقدّس در اختيار دانشگاه بوده است.

پس از پايان قرارداد بيست ساله، آستان قدس رضوي به جهت رعايت حقوق موقوفه، درخواست استرداد محل را كرده كه از سوي رياست محترم دانشگاه، با توجه به اينكه ساختمان دانشكده پيراپزشكي در اراضي زكرياي مشهد با مساعدت ويژه آستان قدس رضوي در حال احداث بود، درخواست مهلت شد تا پس از تكميل ساختمان، محل مذكور تخليه و تحويل شود.

آستان قدس رضوي با درخواست رياست دانشگاه موافقت و تا پايان سال 1386 مهلت تمديد شد.

در طول اين مدت، علي‌رغم ابلاغ حقوق مربوط به مال‌الاجاره و دعوت براي تنظيم قرارداد اجاره به طور مكرر، متأسفانه پرداخت مال‌الاجاره از سوي دانشكده صورت نگرفت و در پايان زمان استمهال، نامه ديگري از سوي رياست دانشگاه در تاريخ 1/ 8/ 1386 به آستان قدس رضوي تقديم و درخواست مساعدت شد كه مقرّر شد مجدداً به منظور حمايت از توسعه علم و دانش مهلت به مدت سه سال ديگر تمديد و سپس ملك تخليه و به آستان قدس رضوي عودت شود.

با گذشت سه سال ديگر، هربار به بهانه‌هاي مختلف مفاد تعهدات فيمابين توسط رياست دانشگاه به اجرا درنيامد و همچنان دانشكده پيراپزشكي از استرداد ملك موقوفه امتناع ورزيد. لذا با عنايت به اتمام مهلت و به لحاظ عدم تخليه محل جهت رعايت ضوابط وقف، اقدام از طريق مراجع قانوني در سال 90 براي تخليه محل در دستور كار قرار گرفت و پس از صدور حكم بدوي و تجديد نظر و قطعي شدن آن، با هماهنگي مرجع قضائي و اجراي احكام با دانشگاه مذكور، در همان روز كه از سوي دانشكده پيراپزشكي پيشنهاد شده بود، محل با حضور رياست دانشكده پيراپزشكي و ساير عوامل با نظارت دادورز و نماينده دادستان تخليه و به آستان قدس رضوي تحويل شد و صورت‌جلسات آن به امضاي نمايندگان دانشگاه و مرجع قضائي رسيده كه در صورت لزوم قابل ارائه مي‌باشد.

البته استفاده از آزمايشگاه‌ها همچنان تا پايان ترم جاري مهلت داده شد. همچنين تصاوير مربوط به تخليه در اداره كل روابط عمومي آستان قدس رضوي موجود و قابل ارائه است و همان‌گونه كه اشاره شد، جابجايي اموال و تمامي منصوبات بدون هيچ‌گونه صدمه، خسارت و ايراد با حضور، نظارت و تأييد مجموعه‌هاي اعلام شده بوده كه متأسفانه با هدف تداوم رويكرد بحران‌آفريني و ايجاد تنش عليه آستان قدس رضوي، مديريت دانشگاه به فضاسازي پرداختند.

يادآور مي شود از قرارداد 20 ساله‌اي كه بين آستان قدس رضوي و دانشگاه علوم پزشكي مشهد منعقد شده، اكنون 30 سال مي‌گذرد. با اين اوصاف، دانشگاه مذكور ده سال بيشتر از قرارداد اوليه، بدون پرداخت هرگونه مال الاجاره و در قالب استمهال‌هاي مكرّر از اين ملك موقوفه بهره‌مند شده است.

آستان قدس رضوي همواره خود را به رعايت قانون و غبطه وقف و استيفاي حقوق موقوفه ملزم مي‌داند و معتقد است آنچه توسط خيران نيكوكار در بستر زمان بر اين آستان مقدس وقف شده، امانتي مهم و ارزشمند است كه بايد در حفظ، نگهداري، احيا و توسعه آن تمام توان خود را به كار گرفت.

آنچه مسلم است و در صورت‌جلسات نيز به امضاي مسؤلين دانشگاه علوم پزشكي رسيده هرگونه جابجايي وسايل آموزشي و اداري با حضور، نظارت،تأييد و توسط آنان و نيروهاي كارگري بخش خصوصي انجام شده است كه عزيزان براي پوشاندن برخي ناهماهنگي‌هاي درون سازماني خود با تعبير تحريك‌آميز «هجمه» از آن ياد كرده و به عوامل اجراي نظم و قانون تهمت‌هاي ناصواب نسبت داده‌اند.

بي‌شك دستاويز قرار دادن و سوء استفاده از جايگاه بلند علم و دانش و منزلت رفيع اساتيد فرهيخته و دانشجويان گرامي براي سرپوش نهادن به برخي ضعف‌هاي مديريتي، دور از شأن است كه با كمال تأسف مديريت دانشگاه به آن تمسكي غيرمنصفانه نموده‌اند و پرواضح است كه افكار عمومي از مديريت دانشگاه برنامه‌ريزي در اجراي قانون و نظم در عملكرد را توقع دارند كه شايسته بود ايشان در طول سه دوره مهلت‌خواهي كه 10 سال به طول انجاميده است، در اين خصوص تمهيد لازم را مي‌نمودند و به‌جاي توسل به تحريف افكار عمومي و استنكاف از توجه به حقوق شرعيه وقف و موقوفات و التزام به قانون، به‌گونه‌اي عمل مي‌كردند كه در مقام پاسخگويي دچار تعابير نامربوط و دور از شأن مجموعه مقدس دانشگاه نشوند.

امروز نقش آستان قدس رضوي در توسعه اماكن علمي، فرهنگي، درماني و بهداشتي از ظرفيت‌هاي افتخارآميزنظام مقدس جمهوري اسلامي است كه تأسيس بيمارستان فوق تخصصي رضوي، پشتيباني و به‌روزآوري بيمارستان منتصريه و ايجاد دانشگاه بين المللي امام رضا (عليه السلام)، نمونه‌هايي است از خدمات وقف محور در حوزه‌هاي مذكور كه قطعاً تمامي فرهيختگان از انجام آن مطلع هستند.

در پايان تأكيد مي‌نمايد آستان قدس رضوي ضمن التزام مؤكد به رعايت نظم و قانون و نيز حفظ حقوق موقوفه،حق شكايت و پيگيري حقوقي نشر اكاذيب و تهمت‌هاي منتسب با عناوين مختلف را با عنايت به امضاي صورتجلسات مبني بر انجام دقيق تحويل و تحول سالم اموال توسط رياست دانشكده، براي خود محفوظ مي‌داند.

انتهاي پيام/2202

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن