تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819536097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحراني سنگين در كمين راه‌هاي روستايي ‌كرمان


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بحراني سنگين در كمين راه‌هاي روستايي ‌كرمان
رييس پليس راه استان كرمان با اعلام هشدار در خصوص وضعيت راه‌هاي روستايي در استان اظهار كرد: 55 درصد كشته‌هاي تصادفات ما در محل حادثه يا در مسير انتقال به بيمارستان بوده، آمارها از كوتاهي اورژانس و بيمارستان‌ها خبر مي‌دهد كه ما تقاضا داريم دراين زمينه چاره‌اي انديشيده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران‌(ايسنا)، منطقه كوير، سرهنگ "احمد حجت‌آبادي" ، پيش از ظهر امروز يكشنبه 24 آذرماه در گردهمايي مطبوعاتي شوراي مسكن و حمل‌نقل استان كرمان با بيان اين‌كه استان كرمان 11 درصد از خاك كشور را تشكيل مي‌دهد و راه‌هايي طولاني را در خود جاي داده است، گفت: در استان كرمان 318 نقطه حادثه خيز وجود دارد، در حال حاضر بالغ بر 50 نقطه آن احصاء شده است.

وي اظهار كرد: با توجه به طرح‌هايي كه از مركز صورت گرفته و با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي استان، كرمان در سال جاري وضعيت بسيار مطلوبي در جهت كاهش كشته داشته و از اين جهت در كشور اول شده است.

رييس پليس راه استان كرمان افزود: اين، نتيجه طرح‌هاي متعدد ناجا و تدابير استان در امر ترافيك بوده است.

حجت ‌آبادي ادامه داد: البته ضرورياتي در استان كرمان نياز است‌، از جمله نصب دوربين ثابت سرعت‌سنج در محورهاي پرترافيك و تسريع در دو بانده كردن راه‌ها و همچنين احداث مجتمع‌هاي رفاهي در استان. با توجه به اين سه مسئله، وضعيت تصادفات در استان بيش از اين بهبود مي‌يابد.

رييس پليس راه استان كرمان گفت: با توجه به طول راه‌ها، رانندگان خسته شده و با سرعت بالا براي رسيدن به مقصد رانندگي مي‌كنند، خستگي و خواب‌آلودگي باعث وقوع تصادفات مي‌شود و اين موضوع بايد مورد توجه قرار گيرد.

حجت‌آبادي با اشاره به برنامه‌هاي امسال براي كاهش تلفات تصادفات گفت: همت و همكاري راه و شهرسازي براي رفع نقاط حادثه‌خيز، نصب دوربين‌هاي ثبات سرعت‌سنج، اجراي به موقع طرح‌هاي ناجا از جمله اين موارد بوده است.

وي اظهار كرد: راه و شهرسازي و اورژانس و هلال احمر بايد براي حفظ وضعيت موجود بايد همت و تلاش كنند.

رييس پليس راه استان كرمان بيان كرد: آمار تصادفاتي دارم كه كوتاهي اورژانس و بيمارستان‌ها را نشان مي‌دهد كه مسئولين بايد به آن توجه كنند.

وي گفت: در سال جاري 208 نفر فوتي در محل داشتيم. پارسال 331 نفر بودند. اما آمار پزشكي 614 نفر كل كشته‌هاي سال گذشته را اعلام كرده و 445 نفر آمار امسال را؛ كاهش در كشته‌ها داريم ما آنچه مدنظر است كشته سرصحنه است. ما 208 نفر كشته در محل حادثه داشتيم اما پزشكي قانوني مي‌گويد256 نفر در راه يا بيمارستان فوت شده‌اند. 55 درصد كشته ها در راه بيمارستان يا محل بوده كه اين موضوع بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي اظهار كرد: شوراي حمل‌ونقل بايد به اين مسئله ورود كنند تا همكاران اورژانس و بيمارستان‌ها حساس‌تر شوند.

رييس پلس راه استان كرمان با بيان اينكه در سال 86 بيشترين كاهش كشته را داشتيم، گفت: در اين سال 363 نفر كاهش كشته داشتيم. اين وضعيت تقريبا تاكنون حفظ شده است.

وي افزود: در دوبانده كردن راهها اقدامات خوبي انجام شده و همچنين نصب دوربين‌هاي ثابت سرعت‌سنج را داشتيم كه در كاهش كشته‌ها نقش مهمي داشته است.

حجت‌آبادي در همين حال از وضعيت راه‌هاي روستايي استان كرمان ابراز نگراني كرد و افزود: 52 درصد تصادفات ما در اين راه‌ها به وقوع مي‌پيوندد كه اگر براي بهبود وضعيت اين راه‌ها اقدامي صورت نگيرد و همچون گذشته اين مسيرها رها شود، در آينده‌اي نزديك شاهد بحراني سنگين در اين حوزه خواهيم بود.

‌وي با اشاره به نزديك شدن فصل سرما، توصيه‌هايي هم به رانندگان كرد؛ اين‌كه از تجهيزات زمستاني استفاده كنند. از سرعت و سبقت غيرمجاز جلوگيري و از رانندگي توام با شتاب در راه‌هاي استان كرمان خودداري كنند.

رشوه 50 ميليوني به پليس

رييس پليس راه استان كرمان در ادامه، در پاسخ به خبرنگاران در خصوص اخذ رشوه از سوي ماموران پليس در برخي موارد، اظهار كرد: اگر كسي رشوه ديد و نگفت، مسئول است. اگر هم گفتند و ما رعايت نكرديم، ما مسئول هستيم.

وي افزود: گاهي خود رانندگان مشكل دارند و پرسنل ما را مي‌خواهند به انحراف بكشند.

حجت‌آبادي همچنين گفت: از سال 89 بازرسي در پليس راه استان كرمان به طور جدي مورد توجه قرار گرفته است و ما در مقطعي، شش هزار فقره عدم اخذ رشوه داشتيم كه گاهي رقم آن به 50 ميليون تومان هم مي‌رسيده است.

وي در پاسخ به سوال ديگري، در خصوص مقصر كردن رانندگان در امر تصادفات توسط كارشناسان آن هم در صورتي كه راه‌هاي استان ايمن نيست، اظهار كرد: ما هميشه اين موضوع را مورد توجه قرار داده‌ايم و چندين‌ و چند مورد در تصادفات ماهانه، راه مقصر بوده كه آن را اعلام كرده‌ايم.

انتهاي پيام

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن