تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802956586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شجاعي در جمع خبرنگاران:ديوان محاسبات نظر قطعي خود را درباره واريز وجوه توسط بابك زنجاني فردا اعلام مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شجاعي در جمع خبرنگاران:ديوان محاسبات نظر قطعي خود را درباره واريز وجوه توسط بابك زنجاني فردا اعلام مي‌كند
دادستان ديوان محاسبات اعلام كرد: اين ديوان نظر قطعي خود را فردا درباره واريز وجوه خريد نفت توسط بابك زنجاني به حساب شركت نفت را فردا اعلام مي‌كند.


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، فياض شجاعي دادستان ديوان محاسبات عصر امروز در حاشيه برگزاري ششمين كنگره سازمان ديوان محاسبات كشورهاي عضو اكو (اكوساي) در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره بابك زنجاني، اظهار داشت: پرونده بابك زنجاني درباره خريد نفت از شركت نيكو بوده است به مبلغ دو ميليارد و 60 ميليون يورو و بر اساس گزارش‌هايي كه حسابرسان ديوان محاسبات حسابرسي كرده بودند به اين نتيجه رسيديم كه اين پول در حساب فيمابين‌شان به حساب شركت نفت واريز نشده است.

وي افزود: بايد بانك مركزي حساب‌هاي شركت نفت و واريزي‌هاي آن را تأييد كند تا ما اطمينان حاصل كنيم كه در حساب‌هاي شركت نفت، چه داخلي و چه خارجي واريز شده است، ما به اين موضوع رسيدگي كرديم و زماني كه براي ما محرز شد اين پول واريز نشده، كيفرخواست و ادعانامه بر مبناي آن صادر و منجر به طرح آن در هيئت مستشاري شد و اين هيئت مبادرت به صدور رأي مبني بر محكوميت آقاي بابك زنجاني و مسئولان ذيربط در اين بخش كردند.

دادستان ديوان محاسبات در ادامه يادآور شد: علاوه بر الزام و حكم به واريز اين پول مجازات‌هاي اداري هم براي مسئولاني كه به نوعي در اين زمينه كوتاهي كرده بودند و اين موضوع منجر شده بود اين پول به مدت تقريبا قابل توجهي از حيطه مالكيت دولت به نمايندگي از شركت نفت خارج باشد، ما براي همين موضوع جلساتي را با مسئولان مربوطه از جمله خود آقاي بابك زنجاني برگزار و به او توصيه كرديم قبل از آنكه اقدامات جدي مبني بر ممنوع‌الخروج شدنش و يا توقيف اموالش انجام شود، وجه مربوطه را به حساب شركت نفت منتقل كند، او هم قانع شد تا اين كار را انجام دهد.

وي ادامه داد: حسب اطلاعي كه امروز دريافت كرديم، ظاهرا آقاي بابك زنجاني اين وجه را به حساب شركت نفت منتقل كرده است ولي قرار است اسناد و مدارك مربوطه را فردا به دادستاني ديوان محاسبات ارائه دهد.

شجاعي همچنين تأكيد كرد: اعلام نظر قطعي مبني بر اينكه اين وجه به حساب شركت نفت منتقل شده يا نه، فردا بعد از اطمينان از مراجع ذي‌صلاح ديگر از جمله با استعلام از بانك مركزي اعلام خواهد شد، اسناد واريز اين وجوه قرار است روز دوشنبه به ما ارائه شود و ما بر مبناي اين اسناد از بانك مركزي براي اطمينان استعلام مي‌كنيم، در غير اين صورت در راستاي اجراي رأي نسبت به بازگرداندن اين وجوه به حساب شركت نفت اقدام خواهيم كرد.

دادستان ديوان محاسبات در بخش ديگري از سخنانش خاطر نشان كرد: لازم است بگويم اين پول قبل از تحريم بر عهده آقاي بابك زنجاني بوده كه واريز كند و اينكه گفته شود به دليل تحريم امكان واريز نداشته، بايد بگويم تحريم مي‌تواند بهانه‌اي براي آقاي بابك زنجاني باشد.

وي در بخش پاياني سخنانش درباره پرونده‌هاي مهم ديگري كه در ديوان محاسبه پيگيري مي‌شود، گفت: 1600 پرونده كه عمدتا مبتني بر گزارش تفريغ بودجه سال 1390، حسابرسي‌هاي ذهني، رسيدگي‌هاي حسابرسان مانند بازرسي كل كشور و همچنين ساير مراجع رسيدگي‌كننده است و هم اكنون با رسيدگي به 300 پرونده، اين رقم را از 1600 پرونده به 1300 پرونده تقليل داديم.

وي در پايان تصريح كرد: پرونده موسوم به برادران ريخته‌گران، در مرحله تحقيقات مقدماتي قرار دارد و هنوز به دادسرا ارسال نشده است، اين پرونده درباره تعامل مالي برادران ريخته‌گران با بانك‌ها دولتي است.

انتهاي پيام/

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن