تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803000059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبير‌كل حزب موتلفه اسلامي: دولت پاسخ گستاخي‌هاي آمريكا را بدهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: دبير‌كل حزب موتلفه اسلامي: دولت پاسخ گستاخي‌هاي آمريكا را بدهد
به عقيده ما بازگشت كار‌شناسان ايراني از گفت‌وگوهاي وين به كشور كمترين واكنشي است كه مي‌شد به اين بدعهدي كرد. دبير‌كل حزب موتلفه اسلامي: دولت پاسخ گستاخي‌هاي آمريكا را بدهد


دبيركل حزب موتلفه اسلامي با بيان اينكه «دولت هرچه زود‌تر بايد پاسخ گستاخي آمريكايي‌ها را بدهد و مردم نيز اين انتظار را دارند»، تصريح كرد: دولت به عنوان اعتمادسازي و حسن نيت يك سويه توافق را عمل كرد ولي آمريكايي‌ها به توافق خودشان عمل نكرده‌اند در حالي كه قرار بود اقدامات دو طرف متوازن و همزمان باشد. گزارش آژانس از تهران نيز حكايت از پيشگامي ما در عمل به تعهدات بوده است.

به گزارش ايلنا، محمدنبي حبيبي در پايان نشست دبيران حزب موتلفه با اشاره به اهميت بودجه سال آينده با تشكر از دولت در تسليم به موقع بودجه سال ۹۳ به مجلس گفت: به نظر مي‌رسد بودجه سال ۹۳ متضمن خلق حماسه اقتصادي نيست؛ مگر مجلس با تفاهم دولت به راهكار جديدي برسند.

وي ادامه داد: بودجه نفت قلب بودجه سنواتي محسوب مي‌شود. با وجود اينكه آقاي روحاني انتقاداتي به دولت گذشته در حوزه سياست‌هاي نفتي داشتند، ولي بودجه ۹۳ نفت و ارتباطش با بودجه كل كشور به سبك گذشته است.

وي ادامه داد: حزب موتلفه در سال‌هاي گذشته، چه در دولت قبل و چه در دولت آقاي خاتمي، به نوع بودجه‌ريزي و بودجه‌بندي بويژه در حوزه نفت ايرادات حقوقي، برنامه‌اي و بودجه‌اي را مطرح كرد ولي متأسفانه دولت‌ها به آن توجه نكردند و آسيب‌هاي آن را نيز متحمل شدند.

حبيبي به بيان ايرادات بودجه ۹۳ از ديدگاه خود پرداخت و گفت: بودجه ۹۳ فاقد رديف درآمدي ويژه به نام انفال است. بنابراين مغاير اصل ۴۵ قانون اساسي است. همچنين، بودجه ۹۳ برخلاف اصل ۵۲ و ۵۳ قانون اساسي تدوين شده است. اصل ۵۲ قانون اساسي مي‌گويد بودجه بايد به ترتيبي كه در قانون مقرر مي‌شود تهيه شود. اولين قانون حاكم بر بودجه‌ريزي و بودجه‌بندي قانون محاسبات عمومي است. بند الف تبصره ۲ قانون بودجه ۹۳ مغاير ماده ۱۰ و ۱۱ قانون محاسبات عمومي است. بنابراين بخش‌هاي نجومي از درآمد عمومي كه جزو دريافت‌هاي دولت محسوب مي‌شود به خزانه واريز نمي‌شود. به همين دليل بودجه ۹۳ مغاير اصل ۵۳، ۵۲ قانون اساسي است.

اين فعال سياسي افزود: به موجب بند الف تبصره ۲۵ قانون بودجه سال ۹۳ شركت ملي نفت كه يك شركت دولتي است سهامي اعلام شده است. اين رويكرد مغاير قانون ملي شدن صنعت نفت است به موجب مفاد تبصره ۲۵ نيمي از درآمد نفت كشور اختصاص به شركت ملي نفت به عنوان سهم شركت پيدا مي‌كند. اين رويكرد يعني بردن نفت از سفره مردم به سفره شركت ملي نفت.

وي با بيان اينكه «به موجب گزارش تفريغ بودجه سال‌هاي ۸۶ تا۹۰ حساب في‌مابين شركت ملي نفت با خزانه و نيز بانك مركزي تسويه نشده است»، اظهار كرد: اين نشان مي‌دهد ساز و كار تبصره ۲ قانون بودجه كه تكرار همين بند از بودجه سال‌هاي گذشته است.در شفاف‌سازي درآمد عمومي و درآمدهاي نفتي موفق نبوده است. از دولت و مجلس محترم مي‌خواهيم با اجراي اصل ۵۲ و ۵۳ قانون اساسي به سمت شفاف‌سازي درآمدهاي نفتي بروند و با اجراي اصل ۴۵ قانون اساسي ديگر درآمدهاي مربوط به انفال را در بودجه‌ريزي لحاظ كنند.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود، درباره تحريم‌هاي آمريكا عليه ايران و با اشاره به تعهدات آن كشور در توافقنامه ژنو گفت: قبلاً تاكيد كرده‌ايم كه اعتمادي به آمريكايي‌ها نيست. افزودن ۱۷ شركت به فهرست تحريم‌ها از سوي وزارت خزانه‌داري آمريكا نشانه بزرگ اين بدعهدي و پيمان‌شكني است.

حبيبي ادامه داد: طبيعي است اگر اين روند ادامه داشته باشد، توافقنامه ژنو يك كاغذ پاره بيش نيست. به عقيده ما بازگشت كار‌شناسان ايراني از گفت‌وگوهاي وين به كشور كمترين واكنشي است كه مي‌شد به اين بدعهدي كرد. مقامات آمريكايي مي‌گويند سياست واشنگتن در ارتباط با ايران تغييري نكرده است. ظرف شش ماه آينده فشار‌ها از طريق تحريم ادامه مي‌يابد. سوال ما اين است پس آنچه در توافقنامه ژنو آمده است، چيست؟

وي با بيان اينكه «دولت هرچه زود‌تر بايد پاسخ گستاخي آمريكايي‌ها را بدهد و مردم نيز اين انتظار را دارند»، تصريح كرد: دولت به عنوان اعتمادسازي و حسن نيت يك سويه توافق را عمل كرد ولي آمريكايي‌ها به توافق خودشان عمل نكرده‌اند در حالي كه قرار بود اقدامات دو طرف متوازن و همزمان باشد. گزارش آژانس از تهران نيز حكايت از پيشگامي ما در عمل به تعهدات بوده است.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي همچنين درباره نامه ۹ نفر به رئيس‌جمهور مبني بر اينكه فتنه‌اي در كار نبوده و حوادث سال ۸۸ محصول يك سوءتفاهم است، گفت: با اين همه عكس و فيلم و صدا از فتنه سال ۸۸، برچسب سوءتفاهم به آن زدن، از عجايب روزگار ماست. ما مي‌ترسيم يك روزي به عزاداران حسيني اعلام كنند حادثه كربلا محصول يك سوءتفاهم بوده است، يزيد را ببخشيد و بساط شعائر الهي عاشورا را جمع كنيد.

حبيبي افزود: فتنه سال ۸۸ يك سناريويي براي براندازي نظام و همراهي با سرويس‌هاي اطلاعاتي دشمن با راه‌اندازي يك نبرد نرم بود. چگونه مي‌شود آن را انكار كرد و بگوئيم محصول يك سوء تفاهم بوده است؟ آقايان مي‌گويند ما ببخشيم. چه چيز را ببخشيم؟ جنايت عليه ملت، خيانت عليه راي ملت را ببخشيم؟ فرض كنيم اين طرف ببخشد، آن طرف كه هنوز حاضر نيست از لاك اپوزيسيون خارج شود، هنوز بر طبل فتنه مي‌كوبد. آقايان در مراسم ۱۶ آذر در برخي دانشگاه‌ها بازتوليد فتنه را نديدند؟ چرا همچنان آدرس را غلط به مردم و مسئولان مي‌دهند؟

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود، با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار شوراي عالي انقلاب فرهنگي اظهار كرد: معظم‌له فرمودند «تهاجم فرهنگي آمريكا عينيات انكارناپذيري يافته است». ما بايد به اين مهم توجه كنيم كه نبرد نرم در ابعاد ديگر ادامه دارد. نخبگان و مردم انقلابي نبايد از اين مهم غفلت كنند. برخي دانشگاه‌ها دوباره جولانگاه جريان‌هاي منحرف سياسي شده است. بايد جلوي بازتوليد فتنه را بگيريم.

اين فعال سياسي در ادامه با بيان اينكه «توجه دولت به امر خطير فرهنگ در بودجه ۹۳ متناسب با تهاجم فرهنگي دشمن نيست»، افزود: اميدوارم مجلس و دولت به اين امر مهم همت گمارند.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي درباره انتخاب هيأت رئيسه جديد جبهه پيروان خط امام و رهبري نيز گفت: انتخاب هيأت رئيسه جديد با حضور نمايندگان حزب موتلفه اسلامي صورت گرفته و مورد تاييد ماست و اميدواريم با انتخاب جناب آقاي مهندس باهنر به عنوان رئيس جديد و ساير اعضاء هيأت رئيسه جبهه، پيمودن راهي كه مرحوم استاد عسگراولادي ترسيم كرده‌اند با قدرت و جامعيت كامل ادامه يابد.

حبيبي در پايان ضمن گرامي داشتن اربعين حسيني و با اشاره به برگزاري شكوه‌مند مراسم چهلمين روز درگذشت حبيب‌الله عسگراولاي، از همه كساني كه در اين مراسم شركت كردند يا پيام فرستادند، تشكر كرد.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن