تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805144047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتباط كمرنگ صنعت و دانشگاه در اشتغالزايي/ وقتي مدرك دانشگاهي تنها در ارتقاء تحصيلات كاربرد دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ارتباط كمرنگ صنعت و دانشگاه در اشتغالزايي/ وقتي مدرك دانشگاهي تنها در ارتقاء تحصيلات كاربرد دارد
تبريز- خبرگزاري مهر: به بهانه برگزاري نخستين نمايشگاه توسعه اشتغال و كارآفريني دانشگاه مركز جامع علمي كابردي آذربايجان شرقي كه همزمان با 16 استان ديگر كشور در حال اجرا است به سراغ دانشجوياني مي رويم كه يكي از دغدغه هاي اصلي آنها نداشتن شغل است و با مشكلي اساسي به نام بيكاري دست به گريبان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، بيشتر دانشجويان از كمرنگ بودن ارتباط صنعت و دانشگاه سخن مي گويند كه با توجه به اينكه 60 درصد دانشگاه هاي علمي كاربردي در جوار كارخانه ها قرار دارد اما به علت رابطه سرد علم و صنعت دانشجويان براي كار در كارخانه ها بكار گرفته نشده و استعدادهاي آنها مورد غفلت قرار مي گيرد.

بر اساس اين گزارش، با توجه به افزايش نرخ بيكاري در سال هاي گذشته و تعطيلي بسياري از كارخانه هاي در آذربايجان شرقي كه عنوان قطب صنعت كشور را يدك مي كشد، بيشتر دانشجويان اين مراكز به سمت شغل هاي كاذب كشيده شده اند.

شغل يكي از نيازهاي اساسي جوانان به ويژه دانشجوياني به شمار مي رود كه به دنبال رسيدن به شغل مورد نياز خود از راه تحصيل علم هستند و به علت نداشتن كار مناسب و پايدار از رفتن زير بار مسئوليت خودداري مي كنند كه اين امر بيش از پيش به توجه جدي متوليان امر نياز دارد تا با حمايت هاي خود باعث ايجاد اشتغال و حمايت از طرح هاي كارآفريني آنها شوند.

برگزاري نمايشگاه كارآفريني و اشتغال از سوي دانشگاه جامع علمي كاربردي آذربايجان شرقي براي نخستين بار در قطب صنعتي ايران راه كاري مناسب براي جوانان و توسعه اشتغالزايي و كارآفريني آنها به شمار مي رود اما بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه برگزاري اين نمايشگاه ها تا چه حدي مي تواند پاسخگوي نياز شغلي جوانان باشد.

دانشگاه هايي كه همسايه كارخانه ها هستند

رئيس واحد استاني دانشگاه جامع علمي كاربردي آذربايجان شرقي در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به قرار گرفتن 60 درصد دانشگاه هاي مراكز جامع علمي كاربردي در جوار كارخانه هاي استان گفت: در دانشگاه جامع علمي كاربردي استان 21 هزار دانشجو مشغول به تحصيل هستند و نزديك به 60 درصد دانشگاه هاي آنها در جوار كارخانه ها قرار دارند.

محمد امين فرد 38 مركز جامع و علمي كاربردي را در استان فعال دانست و افزود: از اين تعداد مركز دانشگاهي 31 مركز در تبريز و هشت مركز ديگر در شهرستان ها فعاليت مي كنند

.

وي با اشاره به افزايش رشته هاي مراكز علمي كاربردي آذربايجان شرقي گفت: با ورود تكنولوژي هاي پيشرفته و متناسب با شغل هاي جديد آمار رشته هاي تحصيلي مراكز اين دانشگاه ها افزايش مي يابد.

رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي آذربايجان شرقي به آمار رشته هاي دانشگاه جامع علمي كاربردي استان اشاره كرد و ادامه داد: در دانشگاه علمي كاربردي كشور يك هزار رشته تحصيلي وجود دارد كه سهم رشته هاي تحصيلي آذربايجان شرقي چهارصد رشته است.

معرفي كارآفرينان و مولدان كسب و كار دانشگاه علمي و كاربردي به صنايع آذربايجان شرقي

امين فرد با بيان اينكه نمايشگاه اشتغال و توسعه كارآفريني براي نخستين بار در آذربايجان شرقي برگزار مي شود اظهار داشت: اين نمايشگاه با اهداف معرفي كارآفرينان و مولدان كسب و كار دانشگاه علمي و كاربردي براي صنايع ، معرفي رشته ها و مشاغل قابل احراز، كلينيك اشتغال و كارآفريني، نمايشگاه كار، نمايشگاه مشاغل خانگي، برگزاري كارگاه هاي آموزشي كسب و كار، نمايشگاه عكس و چند رسانه اي است.

وي اضافه كرد: اين نمايشگاه همزمان با 16 استان ديگر كشور در حال برگزاري است كه در اين نمايشگاه صاحبان صنعت از طرح هاي دانشجويان بازديد مي كنند.

ارتباط علم و صنعت يكي از مهم ترين رسالت دانشگاه جامع علمي كاربردي است

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه جامع علمي كاربردي آذربايجان شرقي در خصوص ايجاد رابطه قوي بين علم و صنعت در استان براي توسعه اشتغالزايي و كارآفريني گفت: در توسعه اشتغالزايي و كارآفريني نيازهاي واقعي دانشجويان شناسايي شده و بر اساس آن مشاوره كارآفريني، اشتغال و كارگاه هاي آموزشي در اين زمينه برگزار مي شود.

ميرنريمان يوزباشي تشويق صنايع براي استفاده از طرح هاي دانشجويان رشته هاي مختلف دانشگاه جامع علمي كاربردي را يكي از عوامل زمينه ساز فرصت هاي شغلي دانشجويان در صنعت دانست.

طرح هاي دانشجويان مراكز علمي كاربردي براي بازديد صاحبان صنايع به نمايش گذاشته شده است

وي ادامه داد: 30 مركز علمي كاربردي استان در نمايشگاه توسعه اشتغال و كارآفريني حضور دارند و در اين نمايشگاه طرح هاي دانشجويان براي بازديد صاحبان صنايع به نمايش گذاشته شده و ظرفيت هاي دانشگاه علمي و كاربردي براي اقشار مختلف از جمله دانش آموزان مدارس نمايش داده مي شود.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه جامع علمي كاربردي استان هم چنين در ادامه گفت: بازديد صاحبان صنايع و روساي شركت ها موجب آشنايي آنها با طرح هاي دانشجويان و خريد چنين طرح هايي شده و زمينه ساز ادامه ارائه طرح ها توسط اين قشر دانشگاهي و علمي مي شود.

يوزباشي از برگزاري دوره هاي آموزشي در نمايشگاه توسعه اشتغال و كارآفريني خبر داد و افزود: در اين نمايشگاه دانشجوياني كه در كارگاه هاي آموزشي كارآفريني شركت مي كنند گواهي حضور در كارگاه اعطا مي شود.

مدرك گرايي در اكثر دانشگاه ها صورت مي گيرد/ اكثر دانشجويان براي دريافت مدرك دانشگاهي به تحصيل مشغول مي شوند

وي هم چنين از مدرك گرايي اكثر دانشجويان مراكز جامع علمي كاربردي در استان گفت: در اكثر دانشگاه ها كارمندان و افراد ميانسال براي افزايش حقوق بازنشستگي خود براي دريافت مدرك به دانشگاه ها مراجعه مي كنند.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه جامع علمي كاربردي استان گفت: اكثر دانشجويان دانشگاه علمي كاربردي در ادارجات و كارخانه ها شاغل هستند و براي ارتقاء سطح تحصيلات به مراكز دانشگاهي مراجعه كرده و به تحصيل مشغول مي شوند.

وي افزود: نمايشگاه اشتغال و كارآفريني با همكاري اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي، آموزش و پرورش و مراكز علمي و كاربردي استان در مركز علمي كاربردي صنايع دستي تبريز از 23 تا 26 آذر ماه سالجاري در حال برگزاري است.

با توجه به اينكه دانشگاه جامع علمي كاربردي رسالت برقراري ارتباط علم و صنعت را دارد اميد است با زمينه سازي اشتغالزايي و كارآفريني براي جوانان و همچنين استقبال صاحبان صنايع از طرح ها و استعدادهاي آنها شاهد كاهش آمار بيكاري در استان باشيم و زمينه هاي رشد و تعالي را براي دانشجويان اين مراكز به ارمغان بياوريم.

............................

گزارش از زهرا ناصران

كد خبر: 2195781

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۴ - ۱۳:۲۲

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن