تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820355118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازار كامپيوتر ايران سهمي از كريسمس ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: بازار كامپيوتر ايران سهمي از كريسمس ندارد
ايتنا-بازار كالاهاي كامپيوتري و ديجيتالي ايران، در مورد تخفيف‌هاي رايج سال نو با بازارهاي جهاني هماهنگ نيست.


در آستانه سال نو ميلادي، شركت‌هاي توليد و عرضه‌كننده كالاهاي كامپيوتري و ديجيتالي در بازارهاي جهاني، سياست‌هاي خاصي اتخاذ مي‌كنند كه اين اقدامات منجر به تغيير چهره بازارهاي جهاني كامپيوتر در اين ايام از سال مي‌شود.

به گزارش ايتنا از IT Analyz ارائه تخفيف‌هاي ويژه، معرفي و عرضه محصولات جديد به بازار و همچنين ارايه «پروموشن» يا هداياي ضمن خريد به خريداران برخي از اين اقدامات است.

تجربه سال‌هاي گذشته گوياي اين است كه اين اتفاقات هر سال در اين ايام از سال در بازارهاي جهاني رخ مي‌دهد و به همين دليل هفته و روزهاي منتهي به سال نو ميلادي با رونق چشمگير بازار كالاهاي كامپيوتري و ديجيتالي و البته ورود محصولات جديد همراه است.

بر اساس اعلام كارشناسان، معمولا در اين ايام در بازار جهاني شركت‌هاي توليد و عرضه كننده به بهانه فراهم كردن زمينه براي ورود محصولات جديد به بازار، نمونه‌هاي قديمي‌را با قيمت ارزان‌تر به بازار تزريق مي‌كنند.

علاوه بر اين، برخي از شركت‌ها محصولات جديد را پيش از سال نو ميلادي به بازار‌هاي جهاني عرضه كرده و در اين صورت در صدد ورود سريع و جذب بيشتر مشتري هستند.

به گفته آنها، با مدنظر قرار دادن اين موضوع كه به زمان نمايشگاه CES هم نزديك هستيم، برخي از شركت‌ها توان و البته محصولات جديد خود را براي آن زمان ذخيره كرده‌اند تا در اين نمايشگاه محصولاتي براي عرضه داشته باشند.

اين اقدامات، اگرچه موجب شده است كه بازار جهاني فناوري اطلاعات در آستانه سال ۲۰۱۴ مانند سال‌هاي قبل با تغييراتي مواجه شود، اما بازار كامپيوتر ايران نصيبي از اين تخفيف‌ها و هدايا نبرده است.‌

به گفته يك كارشناس حوزه كامپيوتر، معمولا بازار ايران از تخفيف‌هاي سال نو ميلادي و ارائه پروموشن‌هاي شركتي به اين مناسبت محروم است.
دليل هم كاملا روشن است؛ شركت‌هاي مطرح كه به ارائه تخفيف‌هاي سال نو ميلادي مي‌پردازند، اكثرا در ايران نمايندگي رسمي‌ندارند و به همين دليل، يك واردكننده كه با سرمايه خود كالا را وارد بازار كرده است به هيچ وجه راضي نمي‌شود بخشي از اين تخفيف را براي خريداران در نظر بگيرد.

به گزارش فناوران يكي ديگر از فعالان بازار كامپيوتر هم با بيان اينكه خريداران انتظار دريافت تخفيف به مناسبت سال نو ميلادي را ندارند، گفت: اكثرا خريداران كالاهاي كامپيوتري تلاش خود را براي گرفتن تخفيف از بازار شب عيد (اسفند ماه) مي‌كنند و توجهي به تخفيف‌هايي كه در بازار جهاني به مناسبت سال نو ميلادي ارايه مي‌شود، ندارند.

به گفته كارشناسان بازار، البته سال نو ميلادي تاثيرات ديگري بر بازار كامپيوتر ايران مي‌گذارد. به عنوان مثال در ماه‌هاي اسفند و فروردين محصولات جديد كه طي دي و بهمن ماه به بازار جهاني معرفي شده‌، وارد بازار ايران مي‌شود.
همچنين ورود فناوري‌هاي جديد نهايتا به كاهش قيمت محصولات قديمي‌تر در بازار داخلي منجر مي‌شود.

فعالان بازار همچنين مي‌افزايند كه نمايشگاه CES لاس وگاس نخستين نمايشگاه در سال نو ميلادي است و به همين دليل بسياري از شركت‌هاي توليدكننده، پس از برگزاري اين نمايشگاه محصولات خود را راهي بازارهاي جهاني مي‌كنند و در نهايت اين محصولات در اواخر اسفند و اوايل فروردين ماه وارد بازار ايران نيز مي‌شود.

بر پايه توصيه‌هاي كارشناسان داخلي به خريداران، در صورتي كه قصد خريد دستگاه‌هاي جديد داريد، بهتر است خريد را به پس از برگزاري نمايشگاه CES و ورود محصولات جديد موكول كنيد.

ولي اگر قصد خريد كالايي براي انجام امور روزمره را داريد و براي تان چندان مهم نيست كه اين دستگاه به روز ترين دستگاه باشد، بهترين خريد را از بازار شب عيد كامپيوتر يا هفته دوم فروردين ماه خواهيد داشت.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن