تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820047992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت 32 درصد از معوقات ايثارگران / آغاز بازسازي قبور شهدا، بزودي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: پرداخت 32 درصد از معوقات ايثارگران / آغاز بازسازي قبور شهدا، بزودي
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران با اعلام معوقات 6000 ميليارد توماني به خانواده ايثارگران گفت: حدود 32 درصد از اين معوقات با فروش نيروگاه پتروشيمي پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت الاسلام شهيدي در نشست خبري همايش فصلي مديران

افزود: مابقي معوقات از طريق فروش دو نيروگاه «دماوند» و «زاگرس» كه در دولت سابق در مقابل معوقات به بنياد شهيد اختصاص داده شده بود، پرداخت خواهد شد و در صورت آنكه نتوانيم اين دو نيروگاه را بفروشيم از طريق سهام بندي معوقات خانواده ايثارگران را پرداخت خواهيم كرد.

وي در خصوص برنامه‌هاي پيش روي بنياد شهيد گفت: بعد از انتصاب من به عنوان رئيس بنياد شهيد نياز بود تا همايشي برگزار شود تا برنامه‌ها و سياست‌هاي جديد به مديران استاني ابلاغ شود. به همين منظور همايش دو روزه‌اي با مديران ستادي و استاني بنياد برگزار شد.

وي با اشاره به مباحث مطرح شده در اين همايش گفت: در اين همايش برنامه‌ها و تدابير خود را براي ترسيم راهي كه مديران اجرايي بايد طي كنند، بيان كرديم.

شهيدي با اشاره به اينكه در فصل زمان بودجه هستيم گفت: نيمي از مباحث مطرح شده در اين همايش مربوط به بحث بودجه بود و وضعيت بودجه و صرفه جويي در آن و چگونگي اختصاص آن از طريق بنياد شهيد، از مباحث عمده همايش بود.

نماينده ولي فقيه با اشاره تدوين برنامه پنج ساله بنياد شهيد اظهار كرد: برنامه‌اي تدوين شده تا به مدت پنج سال بتوانيم تكامل و تعامل بنياد را شاهد باشيم. اين برنامه‌ها شامل يكسري برنامه‌هاي كوتاه مدت يك ساله، ميان مدت تا پايان سال 94 و بلند مدت تا پايان سال 96 خواهد بود و حدود 65 برنامه تدوين و ابلاغ شده است.

شهيدي با بيان اينكه يكي ديگر از مسائل مهم بنياد كوچك سازي و چابك سازي بنياد است، تصريح كرد: مركز نيروي انساني رياست جمهوري اعلام كرده كه تمامي مراكز از جمله بنياد شهيد كوچك سازي شود، بنابراين لازم بود تا برنامه‌اي در اين خصوص تدوين و به مديران استاني ابلاغ شود.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به اينكه يكي از اولويت‌هاي بنياد راه‌اندازي مراكز ورزشي، فرهنگي و توانبخشي براي خانواده‌ ايثارگران است، تاكيد كرد: اين طرح مدتي است در مراكز استاني آغاز شده و در شرف نتيجه گيري است تا مجتمع‌هايي براي جامعه ايثارگران در سه فاز فرهنگي، ورزشي و توانبخشي احداث كنيم.

وي گفت: برخي از جانبازان بالاي 70 درصد جانباز هستند و در خانه‌هايشان تحت مراقبت پدر و مادر يا همسر و فرزندانشان هستند، به همين منظور سياست بنياد شهيد اين است كه با احداث بخش توانبخشي، خانواده‌هاي اين عزيزان كه قصد مسافرت دارند بتوانند عزيزانشان را به اين مراكز توانبخشي بسپارند تا از آنها مراقبت شود و پس از بازگشت از مسافرت اين عزيزان را تحويل بگيرند.

وي افزود: در برخي از استانها اين مراكز در حال افتتاح است، برخي ديگر تا حدود 45 درصد پيشرفت داشته و برخي ديگر نياز به تجهيز كردن دارند.

وي با اشاره به اينكه يكي از مباحث مطرح شده در اين همايش بحث نشر فرهنگ ايثار و شهادت بوده است، اظهار كرد: يكي از سفارشاتي كه مقام معظم رهبري به بنياد شهيد داشتند، نشر فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه بود كه اين مسئله در ابعاد فرهنگي و پژوهشي در حال برنامه‌ريزي است و اميدواريم مسائل فرهنگي اجرايي شود.

وي با بيان اينكه بيش از 85 نماينده در مجلس شوراي اسلامي از ايثارگران هستند، تاكيد كرد: يك سري مواد در طرح جامع ايثارگران در بودجه كشور ديده شده و طبيعتا بايد اجرايي شود اما نسبت به برخي مسائل ديگر بايد صبر كرد تا در مجلس بودجه مصوب شود، در اين خصوص با نمايندگان مجلس نشست‌هايي داشتيم و درخواست‌هاي خود را در خصوص تصويب بودجه ارائه كرده‌ايم.

وي درباره كمبود اطلاع رساني در طول هشت سال گذشته در بنياد شهيد گفت: من سياستم تعامل با همه است، خصوصا تعامل با خبرنگاران در اولويت خاصي قرار دارد به همين منظور تصميم گرفتيم تحولي در روابط عمومي بنياد شهيد ايجاد كنيم و اميدواريم ارتباط نزديكي با خبرنگاران داشته باشيم.

رئيس بنياد شهيد با اشاره به طرح مناسب سازي قبور شهدا گفت: مناسب سازي قبور شهدا در گذشته ابلاع شده بود و در بودجه‌هاي سال 90، 91 و 92 نيز مبلغي به آن اختصاص داده شده بود، اما متاسفانه از آن سال تا به امروز هيچ مبلغي پرداخت نشده است و نبود بودجه باعث شد تا برخي مناطق مناسب سازي شود و برخي ديگر نيمه كاره بماند. در اين خصوص با رييس جمهور صحبت‌هايي شده و قرار شد يك بودجه‌اي حداقل براي چند ماهه آخر سال در نظر گرفته شود تا بازسازي قبور شهدا هرچه زودتر انجام شود.

وي افزود: زماني كه من عهده دار رياست بنياد شهيد و امور ايثارگران شدم به تمام مديران استانها ابلاغ شد كه فعلا قبوري را تخريب نكنيد و صرفا آن‌هايي كه تا كنون تخريب شده است، بازسازي شود.

وي افزود: مهمترين دستاوردم در 100 روز ابتدايي رياست بنياد شهيد، ايجاد آرامش در خانواده ايثارگران است.

انتهاي پيام

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن