تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805834659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اول مهر براي تمامي بيماران خاص روز متفاوتي است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اول مهر براي تمامي بيماران خاص روز متفاوتي است
فارغ از بيماران خاصي كه تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي هستند و ديگر هزينه‌اي براي دارو و تجهيزات پزشكي مورد نياز نخواهند پرداخت، از فردا ساير بيماران خاص نيز با تدبير مسئولان وزارت بهداشت از موهبت كاهش نرخ دارو بهره‌مند خواهند شد.
هرچه در اواخر دولت قبل در عرصه حل مشكلات بزرگ مسئولان پراكنده عمل مي‌كردند، در دولت فعلي روند معكوسي به چشم مي‌خورد تا به جاي انتقاد وزير به دولت و پيرو آن، عزل وزير، حالا وعده وزير ثبت نشده، وعده بزرگتري از راه رسيده و در اقدامي شگرف، سررسيد اجراي آن يك روز بعد تعيين شود.

به گزارش «تابناك»، هزينه‌هاي بيماران خاصِ تحت پوشش تامين اجتماعي از اول مهرماه رايگان مي‌شود؛ سيدتقي نوربخش، مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي با اعلام اين خبر، گفت: تفاهم‌نامه‌اي مابين وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي منعقد شده كه براساس آن، از اول مهر تمامي هزينه‌هاي بيماران خاص از جمله كليوي، هموفيلي، دياليزي و... توسط سازمان‌هاي بيمه گر از جمله تأمين اجتماعي پرداخت خواهد شد.

وي افزود: در گذشته سازمان تأمين اجتماعي تنها شصت درصد از هزينه‌هاي بيماران خاص را پرداخت مي كرد كه بر اين اساس اين تفاهم‌نامه، از فردا تمامي هزينه‌هاي بيماران خاص به صورت صددرصد رايگان خواهد بود و قيمت داروها نيز به سال 91 بر خواهد گشت.

نوربخش با اشاره به خانواده بزرگ تامين اجتماعي، اين اقدام را نخستين گام براي افزايش حمايت از ايشان خواند و گفت: رديف بودجه اين اقدام نيز از بودجه سال 92 تأمين شده است و اين گام بزرگي در راستاي حمايت از قشر آسيب پذير جامعه است؛ سازمان تأمين اجتماعي در حال حاضر 37 ميليون نفر را تحت پوشش دارد و رايگان شدن تمام هزينه بيماران خاص، نخستين گام سازمان در راستاي حمايت بيشتر از افراد تحت پوشش خواهد بود.

اين اقدام در حالي رخ مي‌دهد كه دو روز پيشتر، رييس سازمان غذا و دارو و معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از كاهش قيمت داروهاي بيماران خاص و صعب العلاج از اول مهرماه خبر داده و اعلام كرده بود كه هزينه داروهاي بيماران خاص از اول مهر كاهش مي‌يابد.

دكتر رسول ديناروند با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بين دو وزارت‌خانه، گفته بود: بر اساس اين تفاهم نامه مقرر شد با توجه به اعتباري كه وزارت بهداشت از محل مابه‌التفاوت نرخ ارز به بيمه‌ها مي‌پردازد، هزينه پرداختي بيماران كاهش بيابد و در همين خصوص فهرستي از داروهاي مورد استفاده بيماران خاص و صعب العلاج از جمله بيماران مبتلا به ام اس و سرطان را به بيمه‌ها اعلام كرده‌ايم.

وي در ادامه به اهداف مورد توجه دولت در اين حوزه اشاره كرده و افزوده بود: در دولت جديد در حوزه دارو از همان ابتدا پي‌گيري دو موضوع اساسي در دستور كار قرار داشت كه يكي تامين، تدارك و در دسترس بودن داروي بيماران صعب العلاج بود و ديگري كاهش قيمت دارو به تبع نرخ ارز كه در سال جاري افزايش زيادي داشته است؛ با اين تصميم، قيمت داروهاي بيماران خاص و صعب العلاج به قيمت سال 91 برمي‌گردد.

بدين ترتيب درخواهيم يافت فارغ از بيماران خاصي كه تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي هستند و ديگر هزينه‌اي براي دارو و تجهيزات پزشكي مورد نياز خود نخواهند پرداخت، از فردا ساير بيماران خاص، -فارغ از اينكه تحت پوشش كدام بيمه قرار دارند و يا حتي بيمه نيستند،- نيز با تدبير مسئولان وزارت بهداشت از موهبت كاهش نرخ دارو بهره‌مند خواهند شد؛ اقدامي به غايت نكو كه اميدواريم به ساير اقلام دارويي و تجهيزات پزشكي سرايت كرده و در آينده تمامي حوزه سلامت را دربرگيرد.

يکشنبه 31 شهريور 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن