تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802520399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمايندگان عراقي خواستار شدندبشار اسد اسامي توطئه گران عليه عراق را اعلام كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نمايندگان عراقي خواستار شدندبشار اسد اسامي توطئه گران عليه عراق را اعلام كند
تعدادي از نمايندگان عراقي از بشار اسد رئيس جمهوري سوريه خواستند كه اسامي توطئه گران عليه عراق را اعلام كرده و نوارهاي صوتي مربوط به آنها را تحويل دولت عراق بدهد.


به گزارش خبرگزاري فارس العالم به نقل از روزنامه الصباح عراق نوشت: بشار اسد فاش كرد كه برخي سياستمداران عراقي از او خواستند مرزها را براي كساني كه "جهادي" مي نامند باز بگذارد تا به فرايند سياسي (عراق) ضربه بزنند.

بشار اسد تأكيد كرد كه دولت سوريه صداي ضبط شده اين سياستمداران را در اختيار دارد و در زمان مناسب آنها را پخش خواهد كرد.

روزنامه الصباح به نقل از منابع رسانه‌اي با اعلام اين خبر افزود: برخي سران عراقي كه در فرايند سياسي اين كشور حضور دارند، از رئيس جمهور سوريه خواسته اند كه مرزهاي كشورش را براي ورود "جهادي ها" (عناصر افراطي) به خاك عراق باز بگذارد.

درپي اين افشاگري، تعدادي از نمايندگان عراقي از بشار اسد خواستند كه اسامي سياستمداران توطئه گر را كه درصدد ضربه به روند سياسي عراق از طريق وارد كردن افراد مسلح از مرزها هستند، برملا كند.

نمايندگان بر ضروره اين نكته تاكيد كردند كه همه تشكل هاي سياسي براي بازخواست و مجازات اين سري از افراد در راستاي حفظ امنيت و ثبات عراق تلاش كنند.

درهمين راستا، محمد الصيهود از نمايندگان ائتلاف ملي در پارلمان عراق گفت: بشار اسد بايد اين اسناد صوتي را به دولت عراق تحويل دهد تا اين سياستمداران توطئه گر عليه عراق و ملت آن رسوا شوند.

وي در گفت‌وگو با روزنامه الصباح گفت: اين سياستمداران براي ضربه زدن به فرايند سياسي از داخل حضور دارند و سوار بر موج دموكراسي شده اند و مي خواهند همچنين جلوي قوانيني را كه به نفع شهروندان عراقي است، بگيرند.

الصيهود بر ضرورت اين نكته تاكيد كرد كه همه طرف هاي سياسي موثر و قوي براي رسوا كردن اين افراد كه به فرايند سياسي خدشه وارد كرده اند و توانسته اند با خباثت و مكر و فريب خود در مسير بسياري از قوانين مهم مانع تراشي كنند، تلاش كنند.

وي گفت: دولت عراق بايد از رئيس جمهوري سوريه بخواهد كه اسامي آن دسته از سياستمداران را برملا كند كه از وي خواسته اند تا مرزها را به روي كساني كه آنها را "مجاهدين" ناميده اند، بگشايد.

وي بر ضرورت اين نكته تاكيد كرد كه دولت عراق اسامي كساني را كه در اين مسائل دست دارند، اعلام كند و از همه كشورهاي دوست بخواهد تا اسامي همه كساني را كه در تلاش براي تثبيت اقدامات تروريستي هستند؛ اعلام كند.

اين نماينده همچنين به اهميت اين مسئله اشاره كرد كه دولت عراق تلاش كند تا كنترل خود بر همه كشورهايي را كه درصدد مانع تراشي در روند سياسي عراق هستند - از طريق وارد نكردن شركت هاي آنها به عراق براي بازسازي اين كشور- اعمال كند.

وي افزود: اعلام اسامي اين سياستمداران به منظور پاكسازي فرايند دموكراسي و سياسي عراق مهم است و رسوا كردن اين سركرده ها يك اولويت بويژه با نزديك بودن انتخابات پارلماني سال آينده عراق به شمار مي رود.

از سوي ديگر، عبدالخضر مهدي الطاهر نماينده مستقل پارلمان عراق نيز از دولت سوريه خواست تا اسامي دسيسه چينان عليه عراق را اعلام و مقاصد خباثت آميز آنها را كه باعث ريختن خون همه اقشار ملت عراق شده است، برملا كند.

وي در گفت و گو با روزنامه الصباح اظهار داشت: برخي طرف‌ها مي‌خواهند عقربه هاي ساعت را به عقب برگردانند و برخي ديگر را طائفه گري جدا كرده است و برخي ديگر خواهان ويران كردن هر چيزي هستند و در اين ميان ملت عراق هزينه پرداخته است.

وي بر اهميت شناسايي همه اين افراد با نزديك شدن به زمان برگزاري انتخابات پارلماني تاكيد كرد تا مردم آنها را بازخواست كرده و دوباره انتخاب نكنند.

اين نماينده عراقي گفت: دولت عراق بايد از كشورها و نه فقط سوريه بخواهد. دولت همچنين بايد در راستاي اشاره تلويحي به استفاده از زور درقبال همه كشورهاي سهيم در تروريسم در عراق تلاش كند و از فعاليت آنها در همه سطوح سياسي و اقتصادي جلوگيري نمايد.

درهمين حال، شريف سليمان از نمايندگان ائتلاف كردها در پارلمان عراق بر اهميت برملا شدن همه اسامي و اسناد تاكيد كرد تا ملت عراق بداند كه آنها چه كساني هستند و چرا دست هاي آنها به خون شهروندان عراقي آغشته شده است.

وي در گفت و گو با روزنامه الصباح بر اهميت اين مسئله تاكيد كرد كه دولت عراق از بشار اسد رئيس جمهوري سوريه بخواهد تا اسامي اين افراد را در صورت وجود اسناد و دلايل كافي و قاطع برملا كند.

سليمان همچنين از همه فراكسيون هاي پارلماني و تشكل هاي سياسي خواست تا در راستاي رد و طرد اين افراد از فرايند تاسيس عراق جديد تلاش كنند زيرا اينها همچنان در توهم گذشته به سرمي برند و بايد حقيقت را درك كنند كه عراق سرزمين صلح و قوميت ها و فدراليسم با وجود دموكراسي نوپاي آن است.

انتهاي پيام/ر

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن