تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819671005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفي قوي‌ترين آنتي اكسيدان جهان


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: معرفي قوي‌ترين آنتي اكسيدان جهان
يكي از قوي‌ترين تركيبات ضد اكسيد در جهان با عنوان اختصاري DIM شناخته مي‌شود كه سال‌ها به عنوان عامل پيشگيري از سرطان مورد تحقيق و مطالعه بوده و اكنون براي نخستين بار به عنوان محافظي براي پوست و بدن در مقابل تشعشع نيز معرفي شده است.
به گزارش جام جم سرا به نقل از عصر ايران، محققان اعتقاد دارند كه تحقيقاتشان نشان دهنده دو استفاده بالقوه از تركيب DIM است. برخي تركيبات در سبزي هايي چون كلم، گل كلم و بروكلي، موش ها را مقابل ميان مرگبا تشعشع حفاظت مي كند، و از همين رو نتيجه گرفته اند كه اين تحقيق مي تواند راهي براي كاهش اثرات پرتو درماني باشد.
تحقيقات نشان مي دهد DIM مي تواند از بات هاي عادي در طول پرتو درماني براي درمان سرطان حفاظت و از بيمار هايي نيز جلوگيري كند كه بر اثر قرارگيري در معرض تشعشع ايجاد مي شوند.
اين تركيب توسط كار شناسان به عنوان ابر آنتي اكسيدان توصيف شده است كه به كاهش التهاب بدن كمك مي كند. برخي ههمچنين مدعي شده اند كه DIM به پيشگيري از اشكال مختلف سرطان كمك مي كند اما نتايج تحقيقات در اين رابطه يكسان نيست.
DIM سال ها به عنوان عامل پيشگيري از سرطان مورد تحقيق و مطالعه بوده و اين نخستين باري است كه به عنوان محافظ در مقابل تشعشع معرفي شده است. محققان اعتقاد دارند كه اين تحقيقات نشان دهنده دو استفاده بالقوه از تركيب DIM است.
اين تركيب مي تواند از بافت عادي بيماراني كه براي سرطان تحت درمان راديوتراپي (پرتودرماني) قرار گرفته اند محافظت كند و در عين حال مي تواند از افرادي كه به دنبال فاجعه هسته اي در معرض تشعشع هاي مرگبار قرار گرفته اند نيز محافظت به عمل آورد.

*شما چه نظري داريد؟ آن را با ما و ديگران در ميان بگذاريد*
*با كليك روي نماد RSS و ذخيرۀ آن، جديدترين مطالب ما را آسانتر دنبال كنيد*

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن