تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802604552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو كارشناس روابط بين الملل در گفتگو با «فردا» ترك مذاكرات از سوي ايران سنجيده بود/ اوباما مي‌خواهد جمهوريخواهان را ساكت كند،اما...


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: دو كارشناس روابط بين الملل در گفتگو با «فردا» ترك مذاكرات از سوي ايران سنجيده بود/ اوباما مي‌خواهد جمهوريخواهان را ساكت كند،اما...
برخي بر اين باورند كه دعواهاي داخلي صورت گرفته در بين آمريكايي ها نوعي فيلم بازي كردن براي افزايش تحريم ها عليه ايران است. اما اينگونه نيست و اختلافات داخلي آنها واقعي بوده و فيلم نيست. آنها واقعا اختلاف دارند و ايران در اين زمينه بايد زرنگي لازم را داشته باشد كه براي چنين مواقعي، در توافق نامه جامع راهكاري مناسب اتخاذ شود. جمهوري اسلامي نبايد هزينه رفع اختلافات داخلي آمريكايي ها را پرداخت كند.
سرويس سياسي «فردا»- هنوز مهر توافق نامه ژنو خشك نشده بود كه اولين حركت بر خلاف توافقات انجام شده در ژنو 3 از سوي آمريكايي ها زده شد تا ماجراي بي اعتمادي مردم ايران به آمريكا و غير اعتماد بودن آنها بار ديگر ثابت شود.

پنج شنبه هفته گذشته بود كه خبر رسيد وزارتخانه‌هاي خارجه و خزانه‌داري آمريكا در بيانيه‌اي مشترك مدعي شدند 14 شركت و چهار نفر به فهرست تحريم هاي ايران افزوده شده است. اين شركت ها و افراد كه بيشتر آنها ايراني هستند، به دليل كمك به برنامه هسته‌اي ايران تحريم شده‌اند و حالا برخي كارشناسان امور بين الملل از نقض توافقنامه ژنو 3 و برخي ديگر از حركت در مسير خلاف روح توافقنامه سخن به ميان مي آورند.

وجهه بين المللي آمريكا در خطر است

كارشناس روابط بين الملل و امور خارجه كشورمان در گفتگو با «فردا» اظهار داشت: از نظر من هنوز توافقات ژنو از بين نرفته و اين نوعي سوء برداشت است كه طرف آمريكايي آن را ايجاد كرده است. آمريكايي ها مي گويند اين تحريم ها جديد نيست و در راستاي تحريم هاي قبلي و خطاهايي است كه شركت هاي تحريم شده انجام دادند، اما از طرفي هيئت ايراني معتقد است اين اقدام آمريكايي ها به نوعي برهم زدن توافقنامه ژنو است.

حسن بهشتي پور در ادامه با بيان اينكه اين اقدام آمريكايي ها تجربه اي براي هيئت ايراني خواهد بود، عنوان كرد: هيئت ايراني بايد بداند كه در توافق نامه جامع و نهايي اينگونه مسائل و ريزه كاري ها را از قبل پيش بيني كرده و براي سوء برداشت ها راهكاري مشخص كند. اقدامي كه آمريكايي ها انجام دادند شايد بر خلاف توافقنامه ژنو نباشد اما خلاف روح توافقنامه است. چراكه قرار بود در اين 6 ماه تحريمي عليه ايران صورت نگيرد. اما اختلاف نظرهاي موجود در حاكميت آمريكا دليلي بر به وجود آمدن تحريم هاي جديد شده است.

وي همچنين خاطر نشان كرد: برخي بر اين باورند كه دعواهاي داخلي صورت گرفته در بين آمريكايي ها نوعي فيلم بازي كردن براي افزايش تحريم ها عليه ايران است. اما اينگونه نيست و اختلافات داخلي آنها واقعي بوده و فيلم نيست. آنها واقعا اختلاف دارند و ايران در اين زمينه بايد زرنگي لازم را داشته باشد كه براي چنين مواقعي، در توافق نامه جامع راهكاري مناسب اتخاذ شود.

اين كارشناس سياست خارجي كشورمان در ادامه تصريح كرد: الان مشكلات به وجود آمده از سوي آمريكايي هاست و اين مشكل خود آنهاست و آنها بايد هرچه سريعتر مسئله را حل كنند. چراكه كاخ سفيد با اين حركتي كه در خلاف مسير توافق انجام شده انجام داد، وجهه بين المللي خود را مورد تخريب قرار داد. در غير اينصورت مردم ايران كه از قبل هم به آمريكا بي اعتماد بوده اند و حالا بي اعتماد تر از قبل مي شوند.

بهشتي پور در بخش پاياني اظهارات خود گفت: مسئله به وجود آمده قابل حل است. در اين زمينه كاخ سفيد بايد اقدامي كند كه اين مشكل را حل كند. اما در مقابل اقدام هيئت ايراني مبني بر ترك مذاكرات نيز امري سنجيده و خوب بود. چراكه با اين اقدام به آنها نشان داديم كه اولا پاي تعهد خود ايستاده ايم و آنها ايستادگي نكردند و دوما طرف مقابل را وادار كرديم كه مشكل خود را حل كرده و تكليف را مشخص كند.

آمريكا بايد رفتاري مبني بر حسن نيت خود نشان دهد

يكي ديگر از كارشناسان امور بين الملل و سياست خارجه كشورمان در گفتگو با «فردا»، گفت: اعتقاد من بر اين است كه اين تحريم هاي جديد به منظور تلاش دولت اوباما براي تنظيم مخالفت هاي داخلي اين كشور بوده اما شخص رئيس جمهور آمريكا نيز مي داند كه اين اقدام آنها با واكنش جدي طرف ايراني روبرو خواهد شد، چراكه جمهوري اسلامي نبايد هزينه رفع اختلافات داخلي آمريكايي ها را پرداخت كند.

حشمت الله فلاحت پيشه با بيان اينكه اوباما براي پيش برد توافقات ژنو 2 كار مثبت و منفي را انجام داده، اظهار داشت: كار مثبت دولت اوباما اين بود كه وي مانع از شكل گيري تحريم هاي جديد عليه ايران در كنگره آمريكا شد. چراكه قرار بود تحريم هاي جديد عليه ايران در اين كنگره تصويب شود و آن را 6 ماه بعد اجرا كنند كه اوباما در اين زمينه اقدامات پيش گيرانه اي انجام داده است. اما اقدام منفي رئيس جمهور آمريكا اين بود كه براي قانع كردن مخالفان خود در داخل كشور آمريكا تحريم هاي جديدي را طراحي كرد و اين خلاف روح توافقنامه ژنو بود.

وي همچنين خاطر نشان كرد: آمريكايي ها معتقدند كه اين تحريم هاي جديدي نيست و در ادامه تحريم هاي گذشته است. اما نوع توافقنامه ژنو 3 براي طرفين ضمانت اجرايي ندارد و فقط عملكردهاي طرفين است كه به اين توافقنامه ضمانت مي بخشد. از همين رو ايراني ها توافقنامه را با حسن نيت پيش بردند اما بخش هاي مربوط به 5+1 با تحريم هاي جديد صورت گرفته سبب شد تا حركتي در خلاف روح توافقنامه ايجاد شود.

فلاحت پيشه در بخش پاياني اظهارات خود عنوان كرد: مسائل به وجود آمده به معناي پايان توافقنامه ژنو 3 نيست اما بار ديگر اين بي اعتمادي را در بين مسئولان و مردم ايران نسبت به آمريكايي ها به وجود آورد. در اين خصوص بنده اعتقاد دارم تنها عاملي كه مي تواند منجر به احياي اعتماد به ژنو 3 شود، اقدامات توام با حسن نيت رفتاري آمريكا خواهد بود.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن