تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804017880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مك‌كين:به اعتراضات مردم اوكراين افخار مي‌كنيم!/ راسموسن:كي‌يف بدون فشار خارجي تصميم بگيرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مك‌كين:به اعتراضات مردم اوكراين افخار مي‌كنيم!/ راسموسن:كي‌يف بدون فشار خارجي تصميم بگيرد
وزير امور خارجه اوكراين به سناتور آمريكايي تضمين داد كه الحاق به اتحاديه اروپا اولويت سياست خارجي دولت كي يف است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از صداي روسيه، وزارت امور خارجه اوكراين گفت: لئونيد كوژارا، وزير امور خارجه اوكراين تاكيد كرد كه اولويت اين كشور به سمت پيوستن به اتحاديه اروپاست.

وزير امور خارجه اوكراين و سناتور جان مك كين در مورد روابط ميان كي يف و واشنگتن و با تمركز بر اوضاع سياسي در اين كشور به گفت‌وگو پرداختند.

وزارت امور خارجه آمريكا پيشتر اعلام كرد كه واشنگتن از نزديك با متحدان اروپايي‌اش و شركا براي كمك به اوكراين به منظور برداشتن گام‌هاي اساسي براي پيوستن به اتحاديه اروپا همكاري مي‌كند.

اين وزارتخانه همچنين اعلام كرد: از زمان استقلال اوكراين در سال 1991 دولت واشنگتن از اوكراين براي ايجاد اقدامات دموكراتيك و اساسي حمايت كرده است.

وزارت امور خارجه آمريكا همچنين برتعهد خود به منظور تداوم حمايت‌ها از اوكراين براي اصلاحات اقتصادي بار ديگر تاكيد كرد.

آژانس خبري فرانسه و رويترز نيز گزارش دادند، ويكتور يانوكوويچ، رئيس جمهوري اوكراين، معاون رئيس شوراي امنيت ملي اين كشور و همچنين شهردار كي يف را به خاطر استفاده پليس از زور عليه معترضان از كار معلق كرد.

در بيانيه كاخ رياست جمهوري اوكراين همچنين آمده است: يانوكوويچ، ولوديمير سيوكوويچ، معاون رئيس شوراي امنيت ملي اوكراين و اولكساندر پووف، شهردار كي يف را به خاطر دخالت در نقض حقوق معترضان در جريان تظاهرات كه 29 و 30 نوامبر 2013 صورت گرفت از كار معلق كرده است.

دادستان عمومي اوكراين نيز به خبرنگاران اعلام كرد: اين دو تن به خاطر صدور دستور استفاده از خشونت عليه معترضان از كار معلق شدند.

شبكه خبري راشاتودي نيز گزارش داد: جان مك كين در جريان سفر خود به اوكراين گفت: ما معتقديم كه آينده اوكراين در اروپا رقم مي‌خورد. ما با مقام‌هاي دولتي و اعضاي اپوزيسيون اوكراين ديدار كرده‌ايم من به دنبال اين هستم كه با معترضان ميدان استقلال اوكراين ديدار كنم و از اينكه مردم اين كشور دست به اعتراض زدند خوشحال هستم. چرا كه آن‌ها مي‌توانند بار ديگر دموكراسي را در كشورشان احيا كنند.

سناتور مك كين، همچنين بر موضع واشنگتن در قبال اوكراين تاكيد كرد و گفت: ما خواهان يك راه حل صلح آميز هستيم كه از طريق مذاكره به دست بيايد و براي اين كار از هيچ كوششي دريغ نمي‌كنيم.

مك كين در اوكراين

اين در حالي است كه مخالفان رئيس‌جمهور اوكراين از تظاهرات ميليوني خود در روزهاي شنبه و يكشنبه خبر دادند. هواداران رئيس‌جمهور ‎هم كه طرفدار نزديكي به روسيه هستند آماده يك گردهم‌آيي دو روزه شده‌اند. ناتو نگران بروز خشونت در اوكراين است.

ويتالي كليچكو، يكي از دو رهبر اپوزيسيون اوكراين از تظاهرات ميليوني مخالفان رئيس‌جمهور اين كشور در دو روز آينده خبر داده است. كليچكو كه قهرمان سابق بوكس جهان است در مطلبي كه روزنامه آلماني "بيلد" منتشر كرد، نوشته است: تمام دنيا خواهد ديد كه مردم اوكراين اين دولت را نمي‌خواهند.

كليچكو در ادامه با اشاره به ويكتور يانوكوويچ، رئيس‌جمهور اوكراين تأكيد كرده است: او هنوز نفهميده كه دورانش به پايان رسيده است. تا وقتي اين دولت كناره‌گيري نكند وضعيت عادي نخواهد شد.

اوكراين از سه هفته پيش شاهد اعتراضات‌ ‌گسترده عليه رئيس‌جمهور اين كشور است. اين اعتراضات پس از آن آغاز شد كه ويكتور يانوكوويچ از امضاي پيمان همكاري‌هاي تجاري با اتحاديه اروپا خودداري كرد.

اپوزيسيون اوكراين يانوكوويچ را متهم مي‌كند كه نزديكي به روسيه را به همكاري با اتحاديه اروپا ترجيح مي‌دهد. گردهمايي مخالفان يانوكوويچ كه خواستار نزديكي بيشتر به اتحاديه اروپا هستند در روزهاي نخست واكنش خشونت‌بار نيروهاي امنيتي دولت اوكراين را به همراه داشت.

همزمان در حالي‌كه كشورهاي غربي خواستار رعايت حقوق تظاهركنندگان از جمله حق آزادي تظاهرات مسالمت‌آميز هستند، روسيه كشورهاي غربي را متهم مي‌كند كه دچار "توهم" شده‌اند.

سرگئي لاوروف، وزيرخارجه روسيه عده‌اي را به تحريك مردم اوكراين متهم كرد و گفت كه عده‌اي طوري شعار مي‌دهند كه انگار دولت اوكراين بر خلاف خواست مردم به يك كشور ديگر اعلان جنگ كرده است.

وزير خارجه روسيه مخالفت‌هاي گسترده عليه دولت ويكتور يانوكوويچ را بي‌تناسب خواند و گفت: من ترديدي ندارم كه افرادي تحريك كننده اين ماجرا هستند. اين حقيقت كه متحدان غربي ما واقع‌بيني خود را از دست داده‌اند، من را ناراحت مي‌كند.

لاروف تصميم دولت اوكراين را در مورد عدم امضاي پيمان همكاري با اروپا "امري عادي" خواند و اتحاديه اروپا را متهم كرد كه اوكراين و ساير كشورهاي اروپاي شرقي را به عنوان بازاري بزرگ براي كالاهاي خود مي‌بيند.

ناتو نگران شعله‌ور شدن خشونت در اوكراين است. آندرس فوگ راسموسن، دبيركل ناتو در گفت‌وگو با روزنامه آلماني "ولت" دولت اوكراين را به پايبندي به حقوق اساسي دموكراتيك و پرهيز از خشونت فراخوانده است.

راسموسن تصريح كرد: من از دولت اوكراين مي‌خواهم حقوق اساسي دموكراتيك مانند حق آزادي بيان و حق آزادي تجمعات را رعايت كند. وي ضمن اشاره به نگراني كشورهاي عضو پيمان آتلانتيك شمالي از بروز خشونت در اوكراين از روسيه خواست بر دولت اوكراين فشار نياورد.

وي گفت: نكته اينجاست كه اوكراين بايد بدون فشار خارجي تصميم بگيرد كه مي‌خواهد به كدام پيمان امنيتي تعلق داشته باشد.

راسموسن خاطرنشان كرد كه اوكراين سال‌ها پيش تصميم گرفته است كه به هيچ پيماني تعلق نداشته باشد.

دبيركل ناتو در عين‌حال افزود :اما ناتو يك همكاري خاص و به ويژه نزديك با اين كشور داشته است. من مي‌خواهم يادآوري كنم كه ما سال ۱۹۹۹ "سند- امنيت و همكاري اروپا" را امضا كرديم كه در آن قيد شده تمام كشورها مي‌توانند آزادنه تصميم بگيرند كه مي‌خواهند به كدام پيمان امنيتي تعلق داشته باشند.

است به اوكراين سفر كند. او در اين سفر دو روزه، شنبه و يكشنبه با نمايندگان دولت، اپوزيسيون و جامعه مدني اوكراين ديدار و گفت‌وگو خواهد كرد.

انتهاي پيام

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن