تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819093351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاهزاده سعودي: براي باور كردن لبخند ايران، بايد اول تهران از سوريه خارج شود!


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: شاهزاده سعودي: براي باور كردن لبخند ايران، بايد اول تهران از سوريه خارج شود!
تركي بن فيصل: ايران با يك لبخند بزرگ به سمت ما مي آيد و ما هم اميدواريم اين لبخند جدي باشد . ما مي خواهيم نخست ايران از سوريه خارج شود.
وزير اطلاعات سابق عربستان با انتقاد از موضع آمريكا و انگليس در قطع كمك هاي غير كشنده به سوريه از روز پنج شنبه هفته گذشته از بيم رسيدن اين كمك ها به دست گروه هاي افراط گرا ، گفت ؛ آمريكا و انگليس هيچ گاه به درستي از مخالفان مسلح حكومت سوريه حمايت نكرده اند.

به گزارش عصر ايران به نقل از رويترز، شاهزاده تركي بن فيصل وزير اطلاعات سابق عربستان با اشاره به اينكه آمريكا و انگليس در ميانه راه ارتش آزاد سوريه را به حال خود رها كرده اند، افزود:" آنچه كه بيش از همه صدمه زد اين مساله بود كه از زماني كه ارتش آزاد سوريه شكل گرفت و به عنوان يك جايگزين براي حكومت سوريه در نظر گرفته شد آمريكا و انگليس كمك موثري به اين گروه نكردند تا در مقابل ماشين كشتار بشار اسد از خود دفاع كند."

عربستان سعودي مهم ترين كشور حامي گروه هاي سلفي و برخي گروه هاي تروريستي فعال در سوريه است و گزارش ها حاكي است اين كشور به همراه قطر تا كنون بيش از 30 ميليارد دلار براي سرنگوني حكومت بشار اسد پول و سلاح در اختيار شورشيان مسلح كه بسياري از آنها گروه هاي تكفيري و تندرو اند، قرار داده است.

تركي بن فيصل كه در اجلاس سياست جهاني در موناكو فرانسه شركت كرده است، در حاشيه اين نشست با اعلام اين موضوع به رويترز گفت:" وضعيت به اين شكل است كه در يك طرف ماجرا رزيم بشار اسد قرار دارد كه مجهز به انواع سلاح هاي سنگين از جمله تانك و موشك است و در مقابل طرف ديگر فرياد مي زند تا براي دفاع در برابر اين سلاح ها ، سلاح دفاعي در اختيارش قرار بگيرد، با اين حساب وقتي كمكي به نيروهاي مخالف براي دفاع از خودشان انجام نمي شود، رژيم اسد چرا بايد كشتار را متوقف كند؟"

تركي بن فيصل در توجيه شكست هاي ماه هاي اخير مخالفان مسلح سوريه و تشتت موجود ميان گروه هاي مخالف در سوريه ، گفت:" اينكه امروز ارتش آزاد سوريه در وضعيت خوبي نيست به گمان من به دليل عدم حمايت هاي بين المللي موثر از اين گروه است. با اين وضع جنگ ادامه دارد و كشتار هم ادامه خواهد يافت."

اين شاهزاده سعودي بهترين راه حل سوريه را سقوط حكومت بشار اسد دانست و گفت:" از نظر من بهترين و موفقيت آميز ترين راهكار براي پايان بحران سوريه بركناري بشار اسد از قدرت است و تا زماني كه اسد در قدرت است ، هر چيزي احتمال دارد."

تركي بن فيصل در ادامه به موضوع ايران هم اشاره كرد و گفت اميدوار است ، تهران در رويكرد جديد خود در قبال برنامه هسته اي جدي باشد و همان طور كه به دنبال اعتماد سازي با قدرت هاي بزرگ است به دنبال اعتماد سازي با كشورهاي عربي خليج فارس نيز باشد و بحران سوريه نقطه شروع اين اعتماد سازي باشد.

وي در ادامه در تشريح بيبشتر منظور خود گفت:" ايران با يك لبخند بزرگ به سمت ما مي آيد و ما هم اميدواريم اين لبخند جدي باشد . ما مي خواهيم نخست ايران از سوريه خارج شود."

اظهارات اين شاهزاده سعودي در حالي است كه ايران بارها اعلام كرده هيچ نيروي نظامي در سوريه ندارد.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن