تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804010180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت خارجه اقدام آمريكايي‌ها را بي‌پاسخ نگذارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: وزارت خارجه اقدام آمريكايي‌ها را بي‌پاسخ نگذارد
اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل در بيانيه‌اي خواستار پاسخ مناسب وزارت امور خارجه به اتخاذ تحريم‌هاي جديد آمريكا عليه كشورمان شد.
به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر كشور در رابطه با تحريم‌هاي جديد دولت آمريكا در بيانيه‌اي از وزارت امور خارجه خواست اين جسارت بي‌شرمانه آمريكاي خبيث را بي‌پاسخ نگذارند و در پاسخ به آنها غني‌سازي 20 درصد را آغاز كنند.

متن كامل اين بيانيه به اين شرح است:

در حالي كه هنوز از توافقنامه هسته‌اي ايران و گروه 1+5، موسوم به توافق ژنو 3، 20 روز هم نگذشته است، دولت آمريكا با نقض اين توافق، تحريم‌هاي جديدي را عليه ايران اعمال كرد و بار ديگر بر اين اعتقاد ايرانيان كه دولت آمريكا به هيچ عنوان قابل اعتماد نيست، صحه گذاشت.

آمريكايي‌ها به وضوح براي همه جهانيان روشن كردند، كه آنچه از آن به عنوان مشكل هسته‌اي ايران نام مي‌بردند و به اين بهانه سال‌ها ايران اسلامي و مردم اين كشور را تحت فشار قرار داده بودند، چيزي جز بهانه نبود و مشكل آن ها نه با بحث هسته‌اي كه با مردم ايران است. اين واقعيتي است كه نه تنها رفتارهاي دولت مردان آمريكا در طول اين سال‌ها آن را مبرهن كرده است و نقض توافق نامه ژنو در اين اواخر نيز صحه‌اي بر همين موضوع بود، كه حتي سرپرست تيم مذاكره‌كننده آمريكا نيز از بيان صريح آن هيچ ابايي ندارد و به وضوح نسبت به اين واقعيتي كه سال‌ها پيش رهبر معظم انقلاب و ملت ايران بر آن تاكيد داشتند، اذعان مي‌كند.

اعمال تحريم‌هاي جديد عليه ايران و آن هم درست چند روز بعد از توافقنامه ژنو، توطئه نخ نما شده‌اي كه تلاش مي‌كرد همواره ايران را مقصر عدم حل مسئله‌اي هسته‌اي ايران به جهان معرفي كند، را خنثي كرد و امروز ديگر همگان شاهد بودند كه دولت خبيث آمريكا در شرايطي نقص تعهد كرد كه دولت مردان ايران نهايت همكاري را با گروه 1+5 كرده‌اند و ديگر هيچ بهانه‌اي براي جنگ رسانه‌اي و رواني آمريكا باقي نگذاشته‌اند.

تصميم اخير ايالات متحده، بدون ترديد منبعث از همان دشمني ديرينه و شصت ساله‌ اين دولت با مردم ايران است و اقدامي در راستاي تكميل سال‌ها جنايت و توطئه اين دولت مستكبر نسبت به ملت ايران است.

اما با اين وجود، علاوه بر اينكه اين اقدام آمريكا خباثت بيش از پيش اين دولت را براي ملت ايران و ديگر ملت‌هاي جهان واضح‌تر از هر زماني مشخص كرد، عبرت خوبي هم براي دولت مردان كشورمان است تا با چشم خود بينند كه دشمن هيچ‌گاه قابل اعتماد نيست و اگر خداي ناكرده ذره‌اي در برابر دشمن عقب‌نشيني صورت بگيرد، گستاخي مضاعف وي را در پي خواهد داشت و نه تنها دشمن قدمي براي همكاري برنمي‌دارد كه تلاش مي‌كند قدم‌هاي بيشتري براي تجاوز به حقوق طرف مقابل خود بردارد.

شوربختانه برخي سياسيون با تحريف و وارونه جلوه دادن پيمان‌شكني آمريكا تلاش مي‌‌كنند با طرح "آمريكايي معتدل و آمريكايي تندرو" تصويري نادرست از آنچه رخ داده است را واگو كنند. اين در حالي است كه اظهارات مقامات آمريكايي به وضوح حاكي از آن است كه طرح مسئله "آمريكايي تندرو و معتدل" پاك كردن صورت مسئله است.

به اين مسحور شدگان بايد گفت؛ اگر باور نداريد لااقل كمي از اظهارات مقامات آمريكايي را مرور كنيد؛ آنجايي كه خانم "وندي شرمن"، سرپرست مذاكره كنندگان آمريكايي در موضوع هسته‌اي ايران، هم سو با بيانيه كاخ سفيد رسما اعلام مي‌‌كنند «كنگره از نظر تئوريك مي‌تواند ‌تحريم‌هاي جديدي را عليه اين كشور وضع كند و تنها بايد ديد كه ادبيات ويژه مورد استفاده در اين تحريم‌ها چيست»

اين اظهارات نشان مي‌دهد در محافل آمريكايي- صهيونيستي بحث تندرو و معتدل مطرح نيست. بايد پذيرفت دولت امريكا منعي براي تحريم‌هاي جديد ندارد و شايد در زمان اجراي آن اختلاف نظر باشد. دولت آمريكا نشان داده است تا زماني كه خوي استكباري دارد، به هيچ وجه قابل اعتماد نيست. هر چند در داخل كساني بخواهند تصويري معكوس از خوي آمريكايي بسازند.

و اما آنهايي كه در داخل جريان‌هاي سياسي، اميد به رفتار دوستانه آمريكا داشتند و دل به اعتماد دولت آمريكا بسته بودند، اكنون چشمان خود را باز كنند و ببينند كه تكيه بر ديوار آمريكا، تكيه بر ديواري سست و نامطمئن است.

اكنون دولت مردان كشورمان بايد بدانند كه براي حل مشكلات اقتصادي و حتي مسائل مربوط به سياست خارجي، راهي جز تمركز بر قدرت دروني كشور وجود ندارد و دولتي مي‌تواند در سياست خارجي موفق باشد كه تمركز و نقطه اميدش را در درون كشور و ملت خودش قرار دهد. اگر قدرت دروني و پشتوانه ملي نباشد بدون ترديد هيچ گشايشي در سياست خارجي هم نخواهد بود. اين تجربه‌اي است كه در طول سال‌‌ها مردم ايران آن را شاهد بوده‌‌اند كه آمريكا اين بار نيز از آزمون اعتمادسازي مردود بيرون آمد، و بدون شك "آزموده را آزمودن خطاست."

از آنجا كه رفتار غربي‌ها مصداق بارز گستاخي در برابر ملت ايران بود اقدام كارشناسان كشور مبني بر ترك نشست وين از ديد ما كاملا پسنديده و قابل تقدير است. ما دانشجويان، ضمن محكوم كردن اين گستاخي و خباثت ديگرباره دولت جنايت كار آمريكا و ظالمانه دانستن اعمال تحريم‌هاي جديد اين كشور عليه ملت ايران، از دولت مردان و به ويژه وزير امور خارجه كشورمان مي‌خواهيم كه اين جسارت بي‌شرمانه آمريكاي خبيث را بي‌پاسخ نگذارند و البته پيشنهاد مي‌كنيم، پاسخ درخور چنين اقدام مزورانه از سوي آمريكا، بازپس‌گيري همه آنچه كه در توافقنامه ژنو ايران متعهد شده است، به غرب بدهد است و معتقديم بازگشت به غني‌‌سازي 20 درصدي، شروع خوبي براي پاسخ دادن به گستاخي بي‌شرمانه شيطان بزرگ و دشمن قسم خورده ملت ايران است.

والسلام علي من التبع الهدي

اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل

دانشگاه هاي سراسر كشور

انتهاي پيام/

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن