تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803483598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقداما عجيب وزارت ورزش و جوانان در انتخابات فدراسيون‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اقداما عجيب وزارت ورزش و جوانان در انتخابات فدراسيون‌ها
در اين هفته مجمع انتخاباتي فدراسيون تكواندو هم لغو شد تا فصل برگزاري مجامع انتخاباتي فدراسيون‌ها چندان فصل ارامي نباشد و حواشي فراواني به همراه داشته باشد. اقدامات عجيب و متناقض وزارت ورزش و جوانان در انتخابات‌ها برگزار شده يكي از دلايل پرحاشيه شدن ااين فرايند است.
چهار ماه اخير ورزش ايران به گونه‌اي سپري شده كه انگار همه در همه فدراسيون‌ها ابتدا منتظر نشستن وزير بر مسند وزارت بودند و سپس منتظر برگزاري انتخابات‌هاي متعدد فدراسيون‌ها و در راس همه آن‌ها انتخابات كميته ملي المپيك بودند تا تركيب مديران جديد ورزشي را در دولت جديد ببيند. اما جنجال‌هاي كه در مجامع انتخاباتي كه تا كنون برپا شده نشان مي‌دهد وزارت ورزش و جوانان روزهاي آساني را پيش رو ندارد و هر روز دامنه انتقادات به اين وزارتخانه بيشتر از پيش مي‌شود.

به گزارش تابناك، همه چيز از تفسير چندگانه از قانون در وزارت ورزش و جوانان شروع شد. اگر نگاهي به انتخابات‌هاي برگزار شده در اين مدت بيندازيم مي‌بينيم كه جنجال‌ها از وقتي شروع شد كه وزارت ورزش و جوانان با قاطعيت به ميدان نيامد و موضع مشخص خود را بيان نداشت و با تفسير چندگانه از قانون موجبات نارضايتي را از فرايند انتخابات‌هاي برگزار شده فراهم آورد.

گرچه شخص وزير و بيشتر از او معاون ورزش قهرماني و حرفه‌اي، نصرالله سجادي، در اين ايام در مصاحبه‌هاي گوناگون از پايبندي به قانون در انتخابات فدراسيون‌ها سخن گفتند و حتي در اقدامي قابل تحسين سرپرست‌هاي دو فدراسيون قايقراني و اتومبيل‌راني را به دليل ذي‌نفع بودن در انتخابات اين دو فدراسيون تغيير دادند، اما حجم اتفاقات متناقض در انتخابات‌هاي صورت گرفته چنان است كه انگشت اتهام منتقدان به سوي وزارت ورزش و جوانان نشانه رفته است و بيشتر از همه نصرالله سجادي، به دليل نقش موثر در اين تحولات مورد نقد ورزشي‌ها قرار گرفته است.

كسي كه يك تنه انتخابات فدراسيون تكواندو را لغو مي‌كند و با عدم حضورش در انتخابات پرحاشيه فدراسيون هاكي شرايط را به گونه‌اي رقم مي‌زند تا سرپرست اين فدراسيون اهداف خود را براي پيروزي در انتخابات پيش ببرد.

در جايي كه به عنوان نماينده وزارت ورزش و جوانان مي‌بايست در انتخابات هاكي حاضر شود براي شانه خالي كردن از پاسخ به اين سوال كه آيا وزارتخانه براي شفيع حكم حضور در انتخابات صادر كرده، در مجمع حاضر نمي‌شود و محمود خسروي وفا را به جاي خود راهي اين انتخابات مي‌كند و در جاي ديگر علي‌رغم هماهنگي‌هايي كه با محمدرضا طالقاني براي كانديداتوري در انتخابات فدراسيون ورزش‌هاي پهلواني و زورخانه‌اي انجام داده، او را به مجمع راه نمي‌دهد.

اين رفتار متناقض وزارت ورزش و جوانان تنها به همين‌جا ختم نمي‌شود. بهرام شفيع در حالي كه سرپرست فدراسيون هاكي بود نه تنها در انتخابات كانديد شد كه حتي راي هم داد و از سوي ديگر در آستانه انتخابات فدراسيون اسب‌دواني سرپرست اين فدراسيون را به دليل كانديداتوري در انتخابات عوض مي‌شود اب از آب تكان نمي‌خورد.

ماجراي لغو انتخابات فدراسيون تكواندو هم يكي ديگر از اين دست اقدامات سوال برانگيز است. مگر غير از اين است كه نامه سازمان بازرسي در شب انتخابات هادي ساعي را از گردونه رقابت‌ها حذف مي‌كرد. با اين حساب آيا لغو يك‌باره اين انتخابات از سوي امور مجامع فدراسيونهاي ورزشي، يعني شخص آقاي سجادي، به اين معني است كه وزارت ورزش و جوانان مي‌خواهد از گزينه خود در انتخابات اين فدراسيون حمايت كند و اين به معني دخالت دولت در ورزش نيست؟

شايد اين سوال ايجاد شود كه نامه سازمان بازرسي در شب انتخابات امكان واكنش را از گزينه‌هايي چون هادي ساعي گرفت و اگر اين نامه زودتر منتشر مي‌شد اين عضو شوراي شهر فرصت داشت تا تصميم بگيرد كه براي شركت در انتخابات فدراسيون از شوراي شهر استعفا بدهد يا خير؟

اما توجه به اين نكته مهم است كه سازمان بازرسي كه قانون تازه‌اي ايجاد نكرد تا مانع حضور اين افراد در انتخابات بشود بلكه بعد از ثبت‌نام يكي از اعضاي شوراي شهر سازمان بازرسي كشور در يك نامه تذكر داد كه با استناد به ماده 28 قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور حضور اين افراد در انتخابات فدراسيون‌ها غير قانوني است.

بي‌شك وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولي ورزش ايران و به عنوان يكي از اعضاي مجمع كه حضور نظارتي در انتخابات مجامع فدراسيون‌ها دارد از اين قانون بي‌اطلاع نبوده است. اما اينكه چرا با علم به اين مسئله سعي در برگزاري انتخابات اين فدراسيون را داشت جاي سوال است.

به هر حال اقدامات عجيب اين روزهاي وزارت ورزش و جوانان كه وزير دانشگاهي آن در روزهاي ابتدايي از سياست زدايي از ورزش سخن مي‌گفت سوال‌هاي فراواني را پديد آورده است.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن