تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802211389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آژير قرمز كمبود گاز به صدا درآمد/ آغاز قطع گاز صنايع و مشتركان پرمصرف


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: آژير قرمز كمبود گاز به صدا درآمد/ آغاز قطع گاز صنايع و مشتركان پرمصرف
مصرف گاز ايران با ثبت يك ركورد جهاني به مرز 520 ميليون مترمكعب در روز رسيده اما به دليل عبور مصرف گاز مشتركان خانگي از خطوط قرمز، شركت گاز مجبور به قطع گاز نيروگاه‌ها و برخي از صنايع شده و احتمال قطع گاز مشتركان پرمصرف دولتي هم قوت گرفته است.
همزمان با افزايش واردات گاز طبيعي از تركمنستان و افزايش ظرفيت توليد و انتقال گاز ايران براي زمستان سالجاري در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، با ورود اولين جبهه هواي سرد به استان‌هاي نيمه شمالي، مصرف روزانه گاز كشور با عبور از خط قرمز به مرز 520 ميليون مترمكعب در روز رسيده است.

حميدرضا عراقي مديرعامل شركت ملي گاز از ثبت ركورد جديد مصرف روزانه 432 ميليون مترمكعب گاز طبيعي در طول 48 ساعت گذشته در بخش خانگي و تجاري خبر داده و تاكيد كرده است: متوسط مصرف گاز مشتركان خانگي، تجاري و صنايع غيرعمده سالجاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 ميليون مترمكعب افزايش يافته است.

همزمان با افزايش مصرف گاز طبيعي توسط مشتركان خانگي و تجاري، شركت ملي گاز ايران قطع گاز صنايع و برخي از كارخانجات را در دستور كار قرار گرفته است.

از اين رو با اعلام قبلي، گازرساني به صنايع سيمان متوقف شده است كه توقف گازرساني به نيروگاه‌ها و صنايع سيمان و اعمال محدوديت در برخي ديگر از كارخانه‌ها، متوسط مصرف فرآورده‌هاي نفتي در اين واحدهاي صنعتي هم ركورد زده است.

آمارهاي رسمي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي حاكي از آن است كه در طول چند روز گذشته به طور متوسط روزانه بيش از 135 ميليون ليتر فرآورده نفتي تحويل صنايع عمده و نيروگاه‌هاي كشور شده است.

از سوي ديگر مجيد بوجارزاده سخنگوي شركت ملي گاز هم با تائيد محدودسازي گازرساني به صنايع، اعلام كرد: هم‌ اكنون مصرف گاز نيروگاه‌ها، صنايع بزرگ و سيمان توسط شركت گاز محدود شده است.

جزئيات طرح‌هاي افزايش توليد گاز براي زمستان 92

به گزارش مهر، با بهره‌برداري از نخستين رديف شيرين‌سازي گاز در پالايشگاه‌هاي طرح توسعه فاز 15 و 16 پارس جنوبي براي زمستان سالجاري روزانه 10 ميليون مترمكعب به ظرفيت پالايش گاز ايران نسبت به زمستان سال گذشته افزايش يافته است.

علاوه بر اين براي زمستان سالجاري با بهره برداري كامل از تاسيسات ذخيره سازي سراجه قم به طور متوسط روزانه 10 ميليون مترمكعب به ظرفيت توليد و پالايش گاز كشور افزوده شده است.

مسعود سامي‌وند مديرعامل شركت ذخيره‌سازي گاز ايران با بيان اينكه تا پيش از زمستان سالجاري بيش از يك ميليارد و 300 ميليون متر مكعب گاز در مخزن سراجه قم ذخيره‌سازي شده كه قابل برداشت است، گفته است: اين در حالي است كه زمستان سال گذشته حدود 300 ميليون متر مكعب گاز از اين مخزن برداشت شده بود.

به عبارت ديگر ميزان برداشت گاز طبيعي از اولين مخزن ذخيره سازي گاز زمستان سالجاري در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته بيش از سه برابر افزايش يافته است.

علاوه بر اين براي زمستان سالجاري با بهره برداري از طرح‌هاي رفع گلوگاه ‌اي توليد، ظرفيت پالايش گاز در پالايشگاه‌هاي شهيد هاشمي نژاد، پارسيان و فجر جم با افزايش نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو شده است.

همزمان با افزايش حدود 25 ميليون مترمكعبي ظرفيت پالايش گاز ايران براي زمستان سالجاري، بنا بر اعلام مسئولان شركت ملي گاز ظرفيت انتقال گاز ايران با بهره‌برداري از طرح‌هاي جديد خط انتقال و تاسيسات تقويت فشار همدان، دشت و بيجار براي زمستان سالجاري افزايشي حدود 150 ميليون مترمكعبي يافته است.

در كنار افزايش ظرفيت پالايش گاز، ميزان واردات گاز تركمنستان در روزهاي اخير به بالاترين ميزان در طول چند سال گذشته رسيده است و بر خلاف زمستان سال گذشته كه حتي ميزان واردات به 4 تا 5 ميليون مترمكعب كاهش يافته بود براي آذر ماه سالجاري متوسط حجم واردات روزانه بيش از 20 ميليون مترمكعب در روز بوده است.

مجيد بوجارزاده سخنگوي شركت ملي گاز آذر ماه سالجاري از توافق ايران و تركمنستان به منظور واردات گاز طبيعي از اين كشور همسايه حتي تا سقف 45 ميليون مترمكعب در روز خبر داده است.

افزايش گاز گرفتگي‌ها و هشدار گازي به مردم

به گزارش مهر، هم سو با افزايش مصرف گاز و ثبت ركوردهاي مصرف اين انرژي پاك، اورژانس و ساير متوليان امدادي كشور از سير صعودي مسموميت، گاز گرفتگي و حتي حوادث گازي خبر داده و خواستار رعايت الگوهاي مصرف ايمن گاز طبيعي توسط مشتركان خانگي و تجاري شده است.

گزارش رسمي اورژانس تهران حاكي از آن است كه در طول جمعه گذشته با ثبت بيش از 120 حادثه مسموميت و گازگرفتگي، ركورد حوادث گازي در تهران شكسته شده كه اين حوادث حتي منجر به فوت چهار نفر در تهران در طول يك روز شده است.

در اين بين حميدرضا عراقي مديرعامل شركت گاز در تشريح مهمترين توصيه‌هاي مصرف بهينه گاز توسط مشتركان، با تاكيد بر استفاده از بخاري‌ها و دستگاه‌هاي گرمايشي استاندارد، گفت: اطمينان از سلامت كاركرد و استاندارد بودن دودكش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز از راه‌هاي پيشگيري از خطر نشت گاز است.

معاون وزير نفت با اعلام اينكه مشتركان هنگام نصب وسايل گازسوز به خصوص بخاري گازي از باز بودن مسير دودكش و نصب كلاهك H در پشت بام اطمينان حاصل كنند، تصريح كرد: همچنين دقت كافي براي پيش بيني تبادل هوا و جريان اكسيژن كافي متناسب با نياز دستگاه‌ها و سامانه‌هاي گرمايشي نصب شده در محيط مسكوني داشته باشند.

اين مقام مسئول، آبي نبودن شعله بخاري، رطوبت زياد اطاق و بوي نا مطبوع در فضاي منزل را از نشانه‌هاي خطر برشمرد و افزود: در اين گونه مواقع بايد ارتفاع دودكش و مسير آنرا كنترل كرده يا از افراد مطلع و كارشناس و يا تماس با 194 در اين خصوص درخواست راهنمايي و كمك بشود.

آغاز قطع گاز مشتركان پرمصرف

اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري روز گذشته با صدور بخشنامه‌اي به تمامي وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها، ادارت، سازمان‌ها، موسسات و شركت‌هاي دولتي، نهادهاي انقلاب اسلامي و استانداري‌هاي سراسر كشور، از آنان خواست تا در مصرف گاز طبيعي صرفه جويي كنند.

رعايت دماي ۲۱-۱۸ درجه در فضاي داخلي و بسته و دماي ۱۸ درجه در راهروها و فضاهاي عمومي سر پوشيده، روشن كردن وسايل گرمايشي از يك ساعت قبل از آغاز كار و خاموش كردن آنها يك ساعت قبل از پايان كار و خاموش كردن وسايل گرمايشي در روزهاي تعطيل از مهمترين بندهاي اين بخشنامه گازي دولت است.

با اين وجود شركت ملي گاز مطابق با بخشنامه‌هاي دولت دهم كه هنوز توسط دولت تدبير و اميد ابطلال نشده است اين مجوز را دارد كه در صورت تخطي مشتركان گاز دولتي از اجراي بخشنامه هاي رعايت و مديريت مصرف گاز نسبت به قطع گاز آنها اقدام كند.

از اين رو پيش بيني مي‌شود مطابق با مصوبه هيات دولت دهم مجوزي براي قطع 24 تا 48 ساعته گاز مشتركان پر مصرف گاز دولتي در اختيار شركت ملي گاز ايران قرار داده شده است.
3131

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن