تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802721780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پايان حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي خواسته اصلي قبايل يمني است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: پايان حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي خواسته اصلي قبايل يمني است
تهران / واحد مركزي خبر/ سياسي 1392/09/24
نزديكان و بستگان قربانيان حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا در خاك يمن روز شنبه با تشديد اعتراضات خود توقف اين حملات را خواستار شدند.
به رغم اين كه مقامات صنعا تاكيد كردند حمله هواپيماي بدون سرنشين ارتش آمريكا در روز پنجشنبه اعضاي شبكه تروريستي القاعده را هدف قرار داده است، نزديكان و دوستان قربانيان حمله اخير هواپيماهاي بدون سرنشين ارتش آمريكا در يمن تظاهرات اعتراض آميز گسترده اي بر پا كردند و توقف كامل اين حملات را از دولت يمن خواستار شدند.
احمد السلماني از روساي قبايل در يمن اعلام كرد اگر دولت نمي تواند حملات خونين هواپيماهاي بدون سرنشين ارتش آمريكا را عليه غيرنظاميان بيگناه يمني متوقف كند بايد بگوييم كه هيچ حاكميتي نيز بر ما ندارد.
بعد از ظهر روز شنبه صدها فرد مسلح وابسته به قبيله قدرتمند قيفه كه قربانيان حمله اخير حمله هواپيماي بدون سرنشين آمريكا از اعضاي آن بودند، جاده رداع- صنعا را كه پايتخت يمن را به مناطق جنوبي اين كشور متصل مي كند، مسدود كردند.
تظاهركنندگان معترض شنبه شب پس از آن كه با فرمانده منطقه اي ارتش يمن در خصوص پرداخت غرامت به خانواده هاي قربانيان حمله اخير توافق كردند، موانعي را كه در محور مواصلاتي يادشده برپا كرده بودند، برداشتند. معترضان به حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا جمعه گذشته نيز در زمان برگزاري مراسم تشييع جنازه سيزده تن از اعضاي يك خانواده كه همگي غيرنظامي و قرباني حمله اخير هواپيماهاي بدون خلبان آمريكايي بودند، جاده رداع- صنعا را مسدود كرده بودند.
مسئولان محلي يمن اعلام كردند پس از حصول توافق ميان قبايل و فرمانده منطقه اي ارتش يمن، نمايندگان قبايل معترض به صنعا رفتند تا مطالبات خود را به مقامات ارائه كنند. اصلي ترين خواسته آنها پايان حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا و پرداخت غرامت مالي و معنوي به خانواده قربانيان اين حملات بود.
كميسيون امنيتي يمن كه رياست آن را عبد ربه منصور رئيس جمهور اين كشور بر عهده دارد، براي آرام كردن اوضاع و كاستن از اعتراضات، تاكيد كرد حمله بحث برانگيزي كه روز پنجشنبه اتفاق افتاد يك خودرو متعلق به سركرده هاي القاعده را هدف قرار داده است. كميسيون امنيتي يمن در بيانيه خود به كشته شدن غيرنظاميان در اين حمله اشاره نكرده و حتي تاييد نكرده است كه اين حمله توسط هواپيماهاي بدون سرنشين ارتش آمريكا صورت گرفته است.
شاهدان و منابع وابسته به سرويس هاي امنيتي يمن اعلام كرده اند دو موشك كه از يك هواپيماي بدون سرنشين به شركت كنندگان در مراسم تشييع جنازه شليك شده بود، غيرنظاميان را قرباني كرد.
آمريكا تنها كشوري است كه در منطقه هواپيماهاي بدون سرنشين دارد و در سال دو هزار و سيزده به طور گسترده از اين هواپيماها براي حمايت از مبارزه ارتش يمن برضد گروههاي تروريست به ويژه القاعده استفاده كرده است با اين حال در حملات اين هواپيماها علاوه بر افراط گرايان و مظنونان تروريست، دهها غيرنظامي نيز كشته شده اند.
چندين سازمان غيردولتي و مدافع حقوق بشر تا كنون از شمار بالاي قربانيان غيرنظامي در اين حملات ابراز نگراني كرده و پايان اين حملات را خواستار شده اند. به عنوان مثال سازمان عفو بين الملل با انتشار بيانيه اي اعلام كرد هر چند اعلام شده است كه در حمله اخير غيرنظاميان به اشتباه هدف قرار گرفته و كشته شده اند، آنهايي كه مسئول و عامل اين كار هستند بايد به اشتباه خود اذعان كنند و از اتفاقي كه افتاده است ابراز شرمندگي كنند.
يمن زادگاه اسامه بن لادن محسوب مي شود و شاخه شبكه القاعده در شبه جزيره عرب نيز در اين كشور مستقر است. آمريكا اين گروه را خطرناك ترين شاخه القاعده در جهان مي داند. اين گروه مسئوليت حمله خونين پنجم دسامبر به وزارت دفاع يمن را كه پنجاه و شش كشته بر جا گذاشت، بر عهده گرفته است.
كميسيون امنيتي يمن روز شنبه منع دو هفته اي استفاده از موتور سيكلت را كه اول دسامبر در پايتخت يمن اعلام كرده بود، تمديد كرد تا از حملات خونين احتمالي كه با موتورسيكلت صورت مي گيرد، جلوگيري كند.
163/105

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن