تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802506047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگراني آمريكا از قدرت موشكي ايران+ عكس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: نگراني آمريكا از قدرت موشكي ايران+ عكس
ابعاد موشكي و هسته‌اي، نشان مي‌هد كه وضعيت فعلي كه بين ايران واسرائيل واقع شده، اسرائيل را مجبور مي‌كند كه از انتخاب حمله اول پيروي كند تا بتواند امنيت نيروهاي نظامي هسته‌اي خودش را حفظ كند.
به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ،انديشكده آمريكايي مطالعات استراتژيك و بين المللي در گزارشي به قلم آنتوني كوردزمن تاثير پيشرفت هاي هسته اي و موشكي ايران بر توازن نظامي خليج فارس را بررسي كرد.
بر اساس گزارش اين انديشكده (سي اس آي اس)، ايران تعداد، محدوده و ظرفيت موشكي و راكتي خود در خاورميانه را افزايش داده است. اين گزارش اخطار مي‌دهد كه نيروي موشكي تهران جبران كمبود نيروي هوايي اين كشور بوده و به اين كشوراجازه مي‌دهد تا تهديدي عليه همسايگان و نيروهاي ايالات متحده باشد.
اين گزارش ايران هراسانه مي‌افزايد: توافق اوليه‌اي كه ميان ايران و شش قدرت انجام شده بود فرصتي كليدي براي حركت به سمت نابودي تهديد هسته‌اي ايران بود. اما در طول اين سال‌ها تهران توانسته موشك‌هاي متعارف نظامي خود را توسعه داده به طوري كه مي‌تواند هر هدفي در خليج فارس را بزند.

ايران و تعادل نظامي خليج فارس 2: ابعاد موشكي و هسته‌اي

اين گزارش مي افزايد : اين گزارش اخطار مي‌دهدكه در صورت حمله به اين كشور، ايران مي‌تواند از ظرفيت جنگ‌افزارهاي نامتقارن خود در خليج فارس عليه همسايگانش استفاده كند. در سطحي ديگر، افزايش بي‌وقفه در تعداد، محدوده و ظرفيت نيروي موشكي اين كشور، سطح گسترش در خليج فارس را افزايش داده است. ايران نشان داده است كه راكت‌هاي دوربرد خود را به دلايل دوستانه يا به صورت نيروي نيابتي در اختيار حزب‌الله و حماس خواهد گذاشت.

در تهديدي قوي‌تر، اين گزارش نشان مي‌دهد كه ايران پيش از رسيدن به توافق ژنو تقريبا همه قطعات لازم براي ظرفيت اتمي را حاصل كرده است. البته به جز مواد شكافت‌پذير مورد نياز براي سلاح هسته‌اي. اين تهديد افزايش تحريم‌ها توسط اسرائيل و امريكا را سبب شده است. بايد گفت كه تهديد هسته‌اي ايران از رشد ظرفيت توان موشكي در خليج فارس و مرزهاي اين كشور جدا شدني نيست.

اين گزارش خاطر نشان مي كند : به سختي مي‌توان گفت كه تحريم‌ها و مذاكرات، برنامه هسته‌اي و موشكي اين كشور را متوقف مي‌كند. با اين حال اين گزارش نشان مي‌دهد كه انتخاب‌هاي نظامي گزينه‌هاي غيرقطعي را پيشنهاد مي‌دهند. هم اسرائيل و هم امريكا كرارا گفته‌اند كه در حال طراحي انتخاب‌هاي نظامي‌اي هستند كه حداقل بتواند شامل حملات پيشگيرانه به تاسيسات هسته‌اي ايران بشود.

يك حمله پيش‌گيرانه رويارويي مستقيم نظامي يا برخورد در خليج فارس را شعله‌ور خواهد كرد و يا ممكن است كه باعث حملات موشكي ايران به پايگاه‌هاي آمريكا، شوراي همكاري خليج فارس يا اسرائيل شود. افزون بر اين بايد به جنگ نيابتي در لبنان عراق، افغانستان، خليج فارس و ديگر مناطق هم اشاره كرد.

اين گزارش مي افزايد: نتيجه اينكه اسرائيل، ايالات متحده و كشورهاي عربي نمي‌توانند بين جنگ پيش‌گيرانه و سياست بازدارنده انتخاب كنند. مگر اينكه ايران اساسا مسير كنوني‌اش را تغيير دهد. حملات پيش‌گيرانه شايد قادر باشد كه براي مدتي تلاش‌هاي ايران را به تاخير اندازند اما حركت ايران به سمت بازسازي توانايي‌هاي هسته‌اي شروع خواهد شد و بعد از آن اسرائيل و امريكا و اعراب مجبور خواهند بود توان موشكي و دفاعي و ظرفيت‌هاي مرتبط با آن را افزايش داده و به سمت هر تلاش جديد ايران براي ساخت سلاح هسته‌اي حمله كنند.

اين گزارش نتيجه مي گيرد : ابعاد موشكي و هسته‌اي ايران نشان مي‌هد كه وضعيت فعلي كه بين ايران و اسرائيل واقع شده، اسرائيل را مجبور مي‌كند كه از انتخاب حمله اول پيروي كند تا بتواند امنيت نيروهاي نظامي هسته‌اي خودش را حفظ كند.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن