تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804849758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماندلا رفت و طناب سياه و سفيد تبعيض، همچنان در دست صهيونيست‌هاست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: "ماندلا" رفت و طناب "سياه و سفيد" تبعيض، همچنان در دست صهيونيست‌هاست
مرگ رهبر جنبش ضدّ رژيم آپارتايد واكنش‌هاي جهاني بسياري را با خود به همراه داشت. اما در اين ميان، جالب اين بود كه رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي در بازتاب مرگ و مراسم يادبودهاي ماندلا، دقيقاً همين واژه يعني "آپارتايد" را سانسور كردند!
سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران گزارش مي‌دهد؛

"نلسون ماندلا" مردي بود كه نامش در تاريخ با واژه "آپارتايد" گره خورد. اين مبارز ضدّ نژادپرستي آفريقاي جنوبي روز 6 دسامبر 2013 (15 آذر) درگذشت.

مرگ وي واكنش‌هاي جهاني بسياري را با خود به همراه داشت. اما در اين ميان، جالب اين بود كه رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي در بازتاب مرگ و مراسم يادبودهاي ماندلا، دقيقاً همين واژه يعني "آپارتايد" را سانسور كردند!

رسانه‌هاي صهيونيستي با اجتناب از كاربرد لغت "نژادپرستي"، ماندلا را نه رهبر جنبشي بر ضدّ رژيم آپارتايد، بلكه تنها يك "مبارز آزاديخواه" خواندند. سؤال اينجاست كه چرا؟

اگرچه بسياري از مقامات غربي مانند "باراك اوباما"، "ديويد كامرون"، "فرانسوا اولاند" و "يوآخيم گاوك" سفر به آفريقاي جنوبي براي شركت در مراسم تدفين و بزرگداشت ماندلا را بديهي مي‌دانستند، "شيمون پرز" و "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي از حضور در اين مراسم خودداري كردند. چرا؟

بهانه اين عدم حضور، زياد بودن هزينه‌هاي سفر عنوان شد! هر چند "شين بت" (Schin Bet) سرويس اطلاعاتي داخلي اسرائيل،‌ آفريقاي جنوبي را حكومتي طرفدار فلسطين دانست. پس دليل اين عدم حضور روشن مي‌شود:

وقتي رژيمي خودش آپارتايد است و اسطوره تبعيض‌هاي نژادي در دنيا به شمار مي‌رود، بي‌معني است اگر در يادبود يك مبارز ضدّ آپارتايد و ضدّ توهين و تحقير نژادي شركت كند و "اشك تمساح" بريزد.

سازمان خيريه "ماگن ديويد آدوم" اسرائيل، موسسه ملي جنبش صليب سرخ و هلال احمر، روز چهارشنبه 11 دسامبر 2013 (20 آذر) با اهداي خون "پانيا تامانو شاتا" (Pnina Tamnu-Schata) نماينده زن سياه‌پوست كه اصالتاً اهل اتيوپي است، مخالفت كرد.

يكي از مسئولان اين سازمان صهيونيستي اعلام كرد كه بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، پذيرش خون از يك يهودي اتيوپيايي ممكن نيست. وزارت بهداشت اسرائيل بر اين باور است كه حتي خون يهودياني كه در اسرائيل متولد نشده‌اند، "خالص" نيست و احتمال دارد باعث انتشار بيماري بشود.

"پانيا تامانو شاتا" در مصاحبه با شبكه تلويزيوني خصوصي ده تاكيد كرد:

«اين اهانت به كل يك جامعه به دليل رنگ پوست است. من سي و دو سال سن دارم. در سه سالگي به اسرائيل آمدم. من خدمت نظامي‌ام را انجام داده و دو فرزند دارم. هيچ دليلي ندارد كه با من چنين رفتاري شود.»

اين نماينده زن در پارلمان اسرائيل خاطر نشان كرد:

«شانزده سال پيش، زماني كه رسانه‌ها فاش كردند مقامات بهداشتي اسرائيل، خون اهدايي اعضاي جامعه يهوديان اتيوپيايي را بدون اينكه از آن استفاده‌اي بكنند دور ريخته‌اند، تظاهرات گسترده‌اي در بيت‌المقدس برگزار شد. از آن زمان كه من خودم نيز تظاهرات كردم، هيچ چيزي تغيير نكرده است.»
وقتي خبر اين رسوايي به رسانه‌ها كشيده شد، مسئولان اين سازمان خيريه براي جبران آن، اعلام كردند كه حاضرند اهداي خون اين نماينده را بپذيرند اما اين خون اهدايي، منجمد خواهد شد و از آن استفاده‌اي نمي‌شود!

به نوشته روزنامه آلماني اشپيگل، صدها هزار يهودي اتيوپيايي در سي سال اخير به اسرائيل مهاجرت كرده‌اند. در حال حاضر، بيش از 120 هزار يهودي اتيوپيايي‌الاصل كه هشتاد هزار نفر آنها متولد آفريقا هستند در اسرائيل زندگي مي‌كنند و در آنجا قرباني تبعيض هستند.

شايان ذكر است اسرائيل، همواره سرزمين‌هاي اشغالي را وطن يهودياني از 140 كشور معرفي مي‌كند و اين در حالي است كه اين رژيم، نه تنها نسبت به فلسطينيان و مسلمانان، روز به روز حملات نژادپرستانه بيشتري وارد مي‌كند، بلكه حتي مصرانه مي‌كوشد تا اين موطن جعلي را از وجود يهوديان رنگين‌پوست هم "پاك سازد".

در سال 1991 تمامي 14500 مهاجر اتيوپيايي‌تبار در معرض آزمايش خون قرار گرفتند و در آن زمان، هيچ گروه مهاجران ديگري تا به اين اندازه مجبور به دادن آزمايش ايدز نشده بود.

مدتي پيش از آن كه خانم "تامانو شاتا" به نمايندگي پارلمان اسرائيل انتخاب شود، مديريت يكي از كميسيون‌هاي كنست را به عهده گرفته بود كه مسئوليت داشت به يك مسئله مهم رسيدگي كند؛

در اين پرونده، زنان اتيوپيايي- اسرائيلي هر سه ماه يكبار آمپول‌هاي خاصي به نام "Depo-Provera" دريافت مي‌كردند و به آنان گفته مي‌شده كه زدن اين آمپول‌ها براي مصونيت از ابتلا به بيماري‌هاي پنهان اجباري است. اما به مرور زمان اسناد و مداركي رو شد كه فاش گرديد اين زنان جوان سياه‌پوست، بدون آنكه خودشان بدانند، آمپول‌هاي ناباروري زده‌اند كه براي پيشگيري دائمي از بارداري به زنان ميانسال توصيه مي‌شود.

از آنجايي كه اين اقدام غيرمستقيم از سوي مراكز دولتي اعمال مي‌شد، اين ظنّ قريب به يقين را در افكارعمومي تقويت كرد كه حاكميت رژيم صهيونيستي عزم خود را جزم كرده كه از افزايش جمعيت سياهپوستان يهودي در اسرائيل جلوگيري كند.

اعتراضات اتيوپي‌تبارهاي اسرائيل كه به خاطر سياه‌پوست بودنشان تحت چنين تبعيضي قرار گرفتند در مارس 2013 به تظاهرات گسترده‌اي در سرزمين‌هاي اشغالي انجاميد.

اين، يكي از بديهيات مسلّم بسياري از صهيونيست‌هاست كه يهودي واقعي، فقط سفيدپوست بوده و از اروپا به اسرائيل مهاجرت كرده است.

اكنون خبر خودداري مركز وابسته به وزارت بهداشت اسرائيل از اهداي خون نماينده سياه‌پوست پارلمان در حالي منتشر شده كه صحبت از مبارزه با نژادپرستي، به واسطه مرگ "ماندلا" داغ است.

سياست مخفي اسرائيل مبني بر بدنام كردن، به انزوا كشاندن و توهين به سياه‌پوستان، اصلي‌ترين دليلي است كه بي‌احترامي سران صهيونيست‌ها به مرگ "نلسون ماندلا" اسطوره مبارزه با نژادپرستي را توجيه مي‌كند.

گزارش از طاهري

انتهاي پيام/

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن