تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835937874
ناصر تقوايي: جوانان به چه اميدي دنبال سينما ميروند؟!
واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: ناصر تقوايي: جوانان به چه اميدي دنبال سينما ميروند؟!
ناصر تقوايي گفت: من هميشه به وزارت ارشاد اشكال اساسي داشتم و فكر نميكنم هيچ مديري در دنيا پيدا شود تا بتواند اين چنين وزارتخانهاي را از بالا به پايين اداره بكند.
به گزارش ايسنااين كارگردان سينما كه خطاب به اهالي سينماي مستند و فيلم كوتاه ايران سخن ميگفت، ادامه داد:از صميم قلب خوشحالم كه بعد از مدتها روبروي شما علاقهمندان به فيلم كوتاه و سينماي مستند نشستهام. شايد از انواع گونه فيلميكه در سينما رايج است اين بخش از سينما براي جوانان جذاب باشند تا بتوانند حقايقي از جامعه خود را ببينند، به همين دليل سينما در طول رشد خودش دچار موانعي بوده است و به جايي رسيد كه شما براي ديدن بخشي از اثر چند جوان شهرستاني و جنوبي كه معمولا كم به آنها توجه شده است، اين جمع پرشور را مدت طولاني تشويق كنيم. اين كارگردان افزود: من امشب در اختيار شما هستم تا بخشي از تجربيات خودم را در اين مورد كه حرفه خودم بوده است در يك جلسه مشورتي با شما در ميان بگذارم و اميدوارم نتيجهِ گفتوگوهاي امشب حاصلي داشته باشد براي سينماي آينده ما و راهگشا باشد براي جوانان ديگر كه به غير از سينماي روايي، نوع ديگر از سينماي ما را بشناسند، خوشحال و خوشبخت خواهم بود اگر در پايان جلسه حاصل كار به دست آمده باشد.
احمد طالبينژاد هم كه در اين جلسه حضور داشت درباره هويت تقوايي و تاثيري كه او در سينماي ايران گذاشته است اظهار كرد: 10 سال ميشود كه تقوايي فيلمينساخته است اما در اين سالها نه تنها او فراموش نشده است بلكه همچنان محبوبيت و موقعيت خودش را حفظ كرده است. چه چيزي در اين جنوبي سيه چرده است كه همه ما را مجذوب خودش كرده و همچنان اين موقعيت را بدون آنكه فيلم بسازد براي خودش حفظ كرده است.
او ادامه داد: تقوايي، تنها مينويسد و تدريس ميكند و خوشبختانه شاگردان بسياري به سينماي ايران هديه كرده است. به نظر ميرسد او يك ويژگي با برخي از هم نسلان خود دارد و آن اين است كه به جاي آنكه محبوبيت و موقعيتشان حفظ شود، متاسفانه شاهد نزول آنها هستيم كه اميدوارم متوجه اين موقعيت شوند.او تصريح كرد: اين نكته مهمياست كه يك فيلمساز به جايي برسد كه حتي با كار نكردن هم تاثير خودش را بر جامعه بگذارد، اگر به كارنامه تقوايي نگاه كنيد 5 الي6 كار بلند، يك سريال جاودانه و 7 يا 8 فيلم مستند كوتاه و بلند و با اين تعداد به ظاهر كم در طول چهل و اندي سال فعاليت در سينما، خوشبختانه به جايگاهي رسيدند كه مرجع تقليدي بسياري از فيلمسازان در جهان رسيدهاند. طالبينژاد گفت: سه فيلم در سينماي مستند است كه براي جواناني كه ميخواهند فيلمسازي را شروع كنند و تازه كار هستند فرم آنها مورد استفاده قرار گرفته است. «اربعين» – «بادجن» ناصر تقوايي و «اون شب كه بارون اومد» كامران شيردل، اين سه فيلم مستند در سينماي بلند هم فكر نميكنم در تاريخ سينماي ايران بتوان فيلميبا قدرت «ناخدا خورشيد« پيدا كرد،اين فيلم از هر جهت بسيار قوي است.
او با اشاره به دو فيلم «چاي تلخ» و «زنگي و رومي» تقوايي كه تاكنون ديده نشده است اظهار كرد: اين دو فيلم تا كنون ديده نشده است، 20 دقيقه از فيلم «چاي تلخ» آماده شد كه در جشن خانه سينما به نمايش درآمد و مردم پس از ديدن آن حيرت كردند كه چرا نبايد اين فيلمها تمام ميشد يا فيلم «زنگي و رومي» كه متاسفانه در مرحلهِتداركات و توليد متوقف شد و من نميدانم چه كسي پاسخگوي اين نشدنها در فرداي تاريخ سينماي ايران خواهد بود؟!
طالبينژاد اضافه كرد: حتي اگر خود تقوايي هم موجب شده باشد كه اين اتفاق بيفتد، مقصر هستند زيرا،«چاي تلخ» يكي از دقيقترين فيلمنامههايي است كه دربارهِ جنگ نوشته شده است، ما در برابر كسي نشستهايم كه با معدود آثارش توانسته جايگاه بلندي در تاريخ سينماي ايران پيدا كند.
در ادامه اين نشست ناصر تقوايي بيان كرد: كساني كه از راه دور به قضيه نگاه ميكنند و در جريان توليد فيلمهايم نيستند در برخي موارد اطلاعاتي از ديگران فراهم ميكنند و براي كنجكاوي خود ميخواهند دليلي پيدا كنند كه چرا نشده است؟ خود من هم با وجود آنكه فيلمها مربوط به خودم ميشود از جمله همين افراد هستم بنابراين تعجب ميكنم كه چرا اين كار انجام نشده است
ناصر تقوايي ادامه داد:من به هيچ وجه كوتاهي را از طرف خودم نميبينم بلكه سختگيري را از طرف خودم ميبينم هركدام از فيلمهاي «چاي تلخ» و «زنگي و رومي» نه تنها يكبار، بلكه دوباره به مرحله فيلمبرداري رسيده است، «زنگي و رومي» در بار اول 25 دقيقه فيلمبرداري شده است و بعد تعطيل شده و در دوران ديگري با گروه ديگري سعي كرديم كار را انجام دهيم كه در مرحله تداركات كار تعطيل شده است.
او همچنين با اشاره به فيلم «چاي تلخ» گفت:براي اين فيلم هم دوبار، يك روستاي عرب نشين را با تركيب كاهگل و كپر ساختم. مجموعه خانههاي روستايي كاربرد پشت صحنهاي هم براي ما داشت، يكي اتاق گريم،ديگري لباس و... بود يكي از كتابها چاپ شد و شما درباره آن خوانديد اما چون اميدوار بودم «زنگي و رومي» را بسازم، هنوز هم كتابش را چاپ نكردهام.
تقوايي افزود: تهيهكنندگاني آمدند، فيلم مشكل پروانه ساخت هم نداشته است اما در بين كار به دلايلي منصرف شدهاند. من هيچكدام از كارهايم را با تهيهكنندگان دولتي كار نكردم و تا به امروز يك ريال از پول دولت وارد كارهاي من نشده است و دوست ندارم كه اين اتفاق هم بيفتد و مخالف سرمايهگذاري دولت در سينما هستم. سينما در وهله اول يك تجارت است. اين كارگردان تصريح كرد: بخش خصوصي بايد وارد شود روي پاي خود بايستد تا كار كند،دولت بايد بنياد سينماييها و زيرساخت آن را قدرت بدهد و براي سالنهاي تازه سرمايهگذاري بكند، سالنهاي سينما، اماكن سوددهي هستند.دولت بايد نيروي واقعي خود را در سينما تنها در اين مسير به كار بيندازد.
او اذعان داشت: من هميشه به وزارت ارشاد يك اشكال اساسي داشتم و فكر نميكنم هيچ مديري در دنيا پيدا شود تا بتواند اين چنين وزارتخانهاي را از بالا به پايين اداره كند. وزارت ارشاد تركيبي از 10 وزارتخانه مختلف است، مطبوعات، سينما و تئاتر و ... هر كدام خودشان يك وزارتخانه ميخواهند، اين كدام مدير عالم و آگاهي است كه بتواند اين همه تخصص داشته باشد، ما از يك وزارتخانه انتظار عبثي و غيرمنطقي داريم كه بتواند همه اين خدمات را به ما بدهد و در حد كفايت نيز ما را راضي كند، زيرا ما يك ملت فرهنگي هستيم، ما به يك تجديد نظر اساسي در بنياد وزارت ارشاد نياز داريم.
تقوايي افزود: هرچه خانه سينما تقويت شود و امور سينما به آنجا واگذار شود وزارت ارشاد هم در كار خود موفقتر عمل ميكند، مديران ما هم بايد از اين انتظار طلبي بيرون بيايند و در سطح بالاتري از گروههاي مجموعه خود دخالت كنند.
اين هنرمند همچنين درباره هنرهاي ديگر گفت: تئاتر ما نيز نقاشي ما نيز به همين شيوه نياز دارند. من تعجب ميكنم كه گاهي اوقات در مطبوعات مطالبي ميخوانم كه مخالف فروش تابلوهاي ما هستند، من متوجه اين موضوع نميشوم، هنر يك اقتصاد و زبان بينالمللي است، ما زماني موفقتر هستيم كه زبان بين المللي وسعت بگيرد.
او با اشاره به فيلمهايي كه خارج از مرز نمايش داده شده است اظهار كرد: درست است كه در سالهاي اخير فيلمهايي داشتهايم كه خارج از مرز نمايش داده شده است اما اتفاقا فيلمهايي كه انتظار داريم در خارج از مرز ايران بازار پيدا كنند و موفق شوند بايد فيلمهايي باشند كه به لحاظ تجاري در ايران ساخته ميشوند پس چرا يك دانه از اين فيلمها قادر نيست از مرزها بيرون بروند! فقط فيلمهاي فرهنگي ماست كه از مرزها خارج ميشوند در حالي كه آنها براي تجارت ساخته شدهاند،اين چه تجارتي است كه فروش نميكند؟
تقوايي ادامه داد: آن وقت فيلمهاي فرهنگي ما بدنام هستند،شما هنگاميكه به سالهاي اخير نگاه كنيد به جز دو الي سه فيلم، بطور متوسط سهم فروش فيلم بخش فيلمهاي بهتر ماست،در بخش فرهنگي نيز به اصطلاح بخشي از اين فيلمهاي بهتر هستند. فيلمهايي پرفروش هستند كه فيلمسازان آگاهتري آنها را ساختهاند در حالي كه گروه ديگري مدعي اكران و ساخت فيلمهاي بهتري براي مردم هستند، چرا ما سطح فكر مردم را پايين فرض ميكنيم كه با هر موضوع دمدستي آنها را جلب كنيم.
كارگردان «كاغذ بيخط» اضافه كرد: مردم آگاهتر از اين هستند كه به اين نوع از سوالات فرهنگي پاسخ بدهند اما باز ميبينيم در بخش ديگر سينما كه بيشترين بودجه سينماي ما را به خود جلب ميكند ما كمترين دريافت و برداشت را داريم. از طرفي بدون هيچ اميدي، يك نسل از بهترين جوانان ما رو به سينماي آوردهاند واقعا اين بچهها به چه اميدي دنبال سينما ميروند؟ در سال چند تا از فارغالتحصيلان جذب بدنه سينما ما ميشوند؟ پس چرا آنها را پرورش ميدهيم. او افزود: كيفيت سينماي ما تنها در توليد چند فيلم فرهنگي در سال نيست، بايد يك مجموعه همه جانبهاي به وجود بيايد كه ما نام آن را سينما بگذاريم من اميدوارم كليات صحبت را به جايي بكشانيم تا مفيد باشد چه كسي گفته فيلم مستند كه بهترين فروشها را در دنيا دارد نميتواند جايي در سينماي ما داشته باشد؟!
همه دنيا عاشق ديدن، آموزش و شناخت چيزهايي است كه نميشناسد و جوانان ما در اين زمينه بسيار خوب كار ميكنند.
در ادامه اين نشست، ناصر تقوايي در پاسخ به پرسش طالبينژاد مبني بر اينكه شما چه تعريفي از سينماي مستند داريد و آيا با شيوه مستند داستاني كه در ميزانسنهاي آن دخالت ميشود و حتي رگههايي از درام هم در آن ديده ميشود موافق هستيد؟ بيان كرد: كوچكترين واحد فيلم، يك فيلم خبري است كه ممكن است يك يا دو پلان داشته باشد. اطلاعرساني كه رسانهها انجام ميدهند و تلويزيون نسبت به آن برتري دارد جلوي چشم مردم قرار دارد خبر ضرورت و فوريت تماس با جامعه است، هر اتفاقي كه به شكل خبر منتشر ميشود بخشي از جامعه با آن كار دارد. اما كيفيت خبر در تلويزيونهاي ما بسيار پايين است و اگر خودتان يك اطلاع شخصي درباره اتفاقات نداشته باشيد از خبري كه تلويزيون به شما ميدهد اطلاعات بسياري دستگيرتان نميشود.
كارگردان فيلم«اربعين» ادامه داد: ابهامات در اين زمينه، در سياست بسيار بالاتر است،خبر اعلام ميشود اما چرايي آن اعلام نميشود و اين كوچكترين بخش سينماست كه ما در دو يا سه پلان و حداقل زمان، يك روايت را مطرح ميكنيم؛ از اين گستردهتر، فيلم گزارشي است كه عين واقعيت را ثبت ميكند و گزارش ميدهد.
اينكه بخشي از روايت حذف ميشود به دليل محدوديت زماني است كه همه رسانهها با آن مواجه هستند و دليل آن مميزي يا هرچيز ديگري نيست.او تصريح كرد: نوع سوم كه در كشور ما با نام فيلم مستند معرفي شده است يك تفاوت عمده با نوع دوم دارد، كسي اين فيلم را ميسازد كه نسبت به موضوعي كه در حال جريان است اشراف كامل دارد و آن موضوع را با نگاه خودش بيان ميكند. مستند يك كار كارشناسي است در يك فيلم مستند فيلمساز براي آنكه بتواند نتيجهِ بهتري بگيرد بايد برخي از صحنهها را بازسازي كند و تابع آن نيست كه هر اتفاق افتاده است را ثبت كند، فيلمساز بايد در جاهايي دخل و تصرف كند.
تقوايي اذعان كرد: چون موضوعات در مستند متفاوت هستند،جهانبيني نيز متفاوت ميشوند. تفاوت بسياري بين كسي كه رفته گزارش تهيه كند با كسي كه رفته راهحل پيدا كند وجود دارد و خوشبختانه اين گروه در سينماي ايران كم نيستند و معمولا جوانان به سراغ موضوعاتي رفتهاند كه به آن موضوع اشراف دارند و هرچه دانش خود را درباره موضوعي كه تصميم دارند بسازند، بالاتر ببرند فيلم موفقتري خواهند ساخت و تماشاگر هم با رخدادهايي كه نميدانسته است آشنا خواهد شد.
كارگردان فيلم «اربعين» دربارهِ ساخت فيلمش گفت: من هرگز در فيلم مستند مثل«بادجن» يا«اربعين» مجبور نشدم پلاني را به دليل آنكه كسي به دوربين زل زده است كنار بگذارم، گاهي مجبور ميشدم از يك دوربين قلابي استفاده كنم تا حواس مردم را با آن پرت كنم و با يك دوربين ديگر فيلمبرداري را انجام ميدادم. او دربارهِ وارد كردن درام در فيلم مستند گفت: بستگي دارد كه چه هدفي از ساخت فيلم داريم.
تقوايي درباره شكل گيري موضوع مستند اظهار كرد: هر موضوعي كه به فيلم تبديل ميكنيم بايد تم داشته باشد و تم يعني جوهر آن چيزي كه فيلم ميخواهد بگويد. تمها،همانقدر كه لازمه يك داستان سينمايي است جوهر يك موضوعي كه فيلم ميخواهد بگويد چيست؟ زماني كه تم پيدا ميشود جزئيات نيز پيدا ميشوند. در سينما مثل ادبيات وقتي كه تم پيدا ميشود شما متوجه ميشويد كه در سناريو بازيگران چه چيزي بايد به هم بگويند.
اين فيلمساز دربارهِ تفاوت داستان با فيلمنامه توضيح داد: داستان را به محض يك شروع خوب ميتوان نوشت و نگران پايان داستان نباشيد اما در فيلمنامه برعكس است، پايان بايد مشخص باشد زيرا ماهيت اجرايي اين دو كار با هم متفاوت است.ادبيات را به تنهايي درخانه و به طور ذهني مينويسيم اما فيلم را يك گروهي بايد اجرا كنند بازيگري كه نميداند پايان فيلمش چه ميشود چه چيزي را ميخواهد بازي كند؟ بازيگر بايد از شروع پايان را بداند.
او در ادامه اين نشست اذعان كرد: من عاشق ادبيات بودم و چيزي كه مرا به سينما جذب كرد ديدن فيلم «موج و مرجان خارا» در سينماي سيار مدرسه بود. اين فيلم بسيار خوش ساخت است و موضوع خودش را به روشني ميگويد و شايد جايگاه خاصي در سينماي ايران دارد. گلستان حق بسيار بزرگ پدرانهاي در سينماي ايران دارد، فيلمهاي بسيار متنوعي ساخت يا موجب ساخت آن شد.
تقوايي با اشاره به فيلم «يك آتش» اين فيلمساز گفت:اين فيلم مربوط به آتش سوزي يكي از چاههاي نفت ايران بوده است كه مدتها به درازا كشيد و شاهرخ گلستان در گرماي 300 درجه آن فيلم را ساخت و نگاتيوهايش را به سلامت بيرون آورد. زيرا نگاتيو در گرمايي به آن درجه ذوب ميشد بعد از دو آتش سوزي مهم درچاههاي نفت ايران، آنقدر اين موضوع حائز اهميت شد كه شركت نفت گروهي براي آموزش اطفاي حريق چاههاي نفت آماده كرد كه در آنها براي خاموش كردن چاههاي نفت در كويت نيز اقدام كردند، متاسفانه من در آن زمان هركاري كردم كه با آنها بروم و فيلم بسازم آقاي انوار راه من را باز نكرد و زماني به من اجازه كار را داد كه بچههاي ايراني چاه چهلم كويت را خاموش كردند و به ايران برگشتند.
كارگردان و تهيهكننده فيلم «دايي جان ناپلئون» در پاسخ به سوال يكي از تماشاگران مبني بر اينكه عمارت امينالسلطنه به دليل خارج شدن از فهرست فرهنگي در حال تخريب است، با توجه به اينكه اين عمارت با فيلم شما به خاطره جمعي تبديل شده است به نظر شما وظيفه سينماگران در اين باره چيست و شما به عنوان كارگردان «دايي جان ناپلئون» مايل هستيد مستندي از تخريب اين عمارت تهيه كنيد يا خير؟ بيان كرد: اين ماجراي دردناكي است بسياري از مكانهاي اين مملكت در حال تخريب است و ما به فكر نيستيم كه يكي از آنها هم اين است.
من ناچار شدم براي ساخت فيلمم اين عمارت را بازسازي كنم زيرا در حادثه 28 مرداد سال 42 كه دچار آتشسوزي شده بود و من مجبور به بازسازي آن شدم و هزينه بسياري را هم براي من برداشت. او ادامه داد: اگر اين خانه اعتباري پيدا كرد، بعد از ساخته شدن فيلم «دايي جان ناپلئون» بود، شما دعا كنيد كه امروز اين بلا برسر خود فيلم نيامده باشد، من هيچ خبري از اين فيلم ندارم من مثل همه فيلمهاي ديگرم تنها يك مشت صداهاي بد و كيفيتهاي بسيار بد ميبينم كه گاهي خودم از ديدن آن شرم ميكنم. فيلم يا صدا يا تصوير است و هيچ عنصر سوميندارد. صداهاي بد،تصويرهاي مضحك قيچيهاي بيمورد كه نميدانم چرا، متاسفانه صاحب بسياري از اين فيلمها تلويزيون است.
تقوايي افزود: حتي فيلمهايي كه احتمال ميدهم هرگز نمايش ندهند از آرشيو درآوردند كه بسياري از قسمتها در آن نيست و قيچي خورده است، چرا فيلمهايي كه نميخواهند نمايش بدهند را قيچي ميزنند؟! اين فيلم 16 ساعت و نيم است اما تمام نسخههايي كه وجود دارند بيشتر از 14 ساعت نيستند. من در ساخت اين فيلم از بهترين گروه موجود استفاده كردم.
اين كارگردان در انتهاي صحبتهايش گفت:ما زماني كه صحبت ميكنيم با دل و احساساتمان صحبت ميكنيم زماني كه مينويسيم با تعقل مينويسيم، چگونه خوب نوشتن خصلت نوشتن است. ما در قبال امور نمايشي هميشه در اين وضعيت قرار داريم زماني كه نكتههاي اصلي را يادداشت ميكنيم و فيلمنامه را بعد از 6 ماه ميخوانيم تمام افكار روز اول مثل آينه در ذهن ما ميآيد. فيلمنامه با داستان تفاوت دارد اگر داستان مينويسيد و امكان چاپ آن فراهم نميشود ميتوان بعد از چند سال آن را چاپ كرد. اما اگر فيلمنامه پس از 6 ماه را نسازيد ديگر به درد نميخورد و بايد آن را دوباره نوشت. فيلمنامه ارتباط غريبي با روزگار دارد حتي اگر داستان شما مربوط به دوران هخامنشي باشد.
احمد طالبينژاد در انتهاي اين نشست از چاپ سوم كتاب به روايت ناصر تقوايي خبر داد و گفت: چاپ دوم اين كتاب تمام شده است و براي چاپ سوم آماده شده و بعد از تغييراتي كه آقاي تقوايي انجام دهند،اين كتاب را انتشارات چشمه چاپ ميكند.
محمد مهدي طباطبايينژاد و منوچهر مشيري نيز در اين نشست حضور داشتند. نشست گفتوگو با ناصر تقوايي جمعه شب 22 آذر ماه در سالن شماره 3 سينما فلسطين در جشنوارهِ بينالمللي سينما حقيقت برگزار شد و در ساعت 14 همان روز سه فيلم «بادجن»، «اربعين» و«شمهد قالي» در بخش نكوداشت ناصر تقوايي به نمايش درآمد كه با استقبال مواجه شد.
يکشنبه 24 آذر 1392
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]
صفحات پیشنهادی
ناصر تقوايي: فقط سياهي لشگر تحويل سينما دادهايم
ناصر تقوايي فقط سياهي لشگر تحويل سينما دادهايم ناصر تقوايي فيلمساز تقدير شده در هفتمين جشنواره سينماحقيقت گفت براي ساخت فيلم در سينماي ايران هيچگاه هيچ مزاحمي نداشتم و پس از انقلاب حتي يك فريم از آثارم مميزي نشده ولي مميزان كتاب براي سانسور آثار ايراد اختراع ميكنند پنجشنبه«ناخدا خورشيد» مزد جان ناصر تقوايي بود / خاطرات تهيهكننده فيلمهاي مشهور سينماي ايران
ناخدا خورشيد مزد جان ناصر تقوايي بود خاطرات تهيهكننده فيلمهاي مشهور سينماي ايران يکشنبه 1 دي 1392پايان جشنواره سينما حقيقت با تشويق مستندسازان و تجليل از ناصر تقوايي تقوايي: در دوران انقلاب حتي يك فريم از في
پايان جشنواره سينما حقيقت با تشويق مستندسازان و تجليل از ناصر تقوايي تقوايي در دوران انقلاب حتي يك فريم از فيلمهايم كم نشد اختتاميه هفتمين جشنواره سينما حقيقت جدا از آنكه برگزيدگان را معرفي ميكرد براي صدها علاقهمند سينماي مستند هم پايان يك مهماني 8 روزه بود و از ديگر سو رناصر تقوايي در اختتاميه جشنواره سينماحقيقت: در هيچ كاري حرفهاي نشدم / پشت صحنه سينما امروز بيش از بازيگري اهم
ناصر تقوايي در اختتاميه جشنواره سينماحقيقت در هيچ كاري حرفهاي نشدم پشت صحنه سينما امروز بيش از بازيگري اهميت پيدا كرده است ناصر تقوايي گفت در هيچ كاري حرفهاي نشدم و از اين به بعد هم نخواهم شد اگر فيلم نسازم مينويسم عكس ميگيرم و اگر نشد كلاس ميگذارم و آموزش مي دهم بهناصر تقوايي عكس هايش را در موزه آبادان به يادگار مي گذارد
ناصر تقوايي عكس هايش را در موزه آبادان به يادگار مي گذارد ناصر تقوايي گفت مجموعه عكس هايش از شهر جنگ زده آبادان را به موزه اين شهر اهدا مي كند به گزارش ايسنا ناصر تقوايي در زادگاهش آبادان در سخناني يادآور شد پس از جنگ تحميلي هشت ساله در مقطعي به آبادان آمدم در اولين مشاهده حجدوبلور مارلون براندو و ناصر ملکمطیعی: دیگر سینمایی نیست که صدای ما در آنجا پخش شود
دوبلور مارلون براندو و ناصر ملکمطیعی دیگر سینمایی نیست که صدای ما در آنجا پخش شود چنگیز جلیلوند از جمله گویندگان قدیمی واحد دوبلاژ ایران است که به سمت بازیگری هم سوق پیدا کرد او همان صداپیشه فیلمهای قدیمی است که به جای شخصیتهایی چون محمدعلی فردین ناصر ملکمطیعی بهروز وثوقدريا و ماهي پرنده به دنبال بازيگر/ فيلمي درباره مشكلات نوجوانان بزهكار
دريا و ماهي پرنده به دنبال بازيگر فيلمي درباره مشكلات نوجوانان بزهكار مهرداد غفارزاده تا 20 روز ديگر فيلم سينمايي دريا و ماهي پرنده را جلوي دوربين ميبرد مهرداد غفارزاده كارگردان سينما در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اين مطلب كه پيشتوليد فيلم سينمايي دريا و ماهي پرنده آغبقاي سينماي حقيقت در اولويت است/ دوران دوري تقوايي ها از عرصه فيلمسازي گذشت
بقاي سينماي حقيقت در اولويت است دوران دوري تقوايي ها از عرصه فيلمسازي گذشت حجت الله ايوبي بقاي سينماي حقيقت را در اولويت دانست و گفت ميدوارم رفتار ما مديران سينمايي به گونه اي باشد كه در جشنواره هاي بعدي شاهد اين مسئله باشيم به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران مراسمناصر تقوايي عكسهايش را در موزه آبادان به يادگار ميگذارد
ناصر تقوايي عكسهايش را در موزه آبادان به يادگار ميگذارد ناصر تقوايي گفت مجموعه عكسهايش از شهر جنگزده آبادان را به موزه اين شهر اهدا ميكند به گزارش ايسنا ناصر تقوايي در زادگاهش آبادان در سخناني يادآور شد پس از جنگ تحميلي هشت ساله در مقطعي به آبادان آمدم در اولين مشاهده حسينماحقيقت در آبادان هم به پايان رسيد/ سخنان تقوايي را ناتمام گذاشتند
سينماحقيقت در آبادان هم به پايان رسيد سخنان تقوايي را ناتمام گذاشتند جشنواره فيلمهاي مستند سينماحقيقت شامگاه امشب دومين اختتاميه خود را در شهر آبادان برگزار كرد به گزارش خبرنگار اعزامي مهر به آبادان هفتمين جشنواره بينالمللي سينما حقيقت كه در 2 روز گذشته مهمان آبادانانيسخنان ناصر تقوايي در آبادان نيمه تمام ماند!
سخنان ناصر تقوايي در آبادان نيمه تمام ماند جشنواره فيلمهاي مستند سينماحقيقت شامگاه امشب دومين اختتاميه خود را در شهر آبادان برگزار كرد به گزارش مهر هفتمين جشنواره بينالمللي سينما حقيقت كه در 2 روز گذشته مهمان آبادانانيها بوده است شامگاه امشب پنجشنبه 28 آذرماه اختتاميه اجوانان بسكتبال براي مسابقات آسيايي به اردو ميروند
جوانان بسكتبال براي مسابقات آسيايي به اردو ميروند دومين مرحله از اردوي آماده سازي بسكتباليست هاي جوان براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا 5 دي ماه آغاز خواهد شد به گزارش سرويس ورزشي برنا به نقل از روابط عمومي فدراسيون بسكتبال دومين اردوي آمادگي جوانان بسكتباليست كه مسابقات قهرصحبتهاي ناصر تقوايي در زادگاهش ناتمام ماند
صحبتهاي ناصر تقوايي در زادگاهش ناتمام ماند مراسم تقدير از ناصر تقوايي پنجشنبه شب در زادگاهش با ناتمام گذاشتن سخنان اين فيلمساز آباداني همراه شد شنبه 30 آذر 1392-
گوناگون
پربازدیدترینها