تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819057992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد شديد لاوروف از تحريم هاي جديد آمريكا و تعلل اتحاديه اروپا د ر اجراي توافق ژنو


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: انتقاد شديد لاوروف از تحريم هاي جديد آمريكا و تعلل اتحاديه اروپا د ر اجراي توافق ژنو
وزير خارجه روسيه ضمن انتقاد شديد از تحريم هاي جديد آمريكا عليه ايران از «تعلل» و «تاخير» اتحاديه اروپا در آغاز مرحله نخست توافق هسته اي ژنو نيز انتقاد و از آن به عنوان «مانع تراشي» در راه تحقق توافق ايران و 6 كشور يادكرد و گفت: « نه تنها ايران، بلكه كشورهايي كه تحريم هاي يك جانبه را اعمال كرده اند نيز تعهداتي دارند.» سرگئي لاوروف هفته گذشته وقتي به تهران آمده بود هم از تاخيردر آغاز اجراي توافق هسته اي ژنو انتقاد كرده بود. البته تنها لاوروف نيست كه از كندي روند در اجراي توافق ژنو انتقاد دارد. سيدعباس عراقچي عضو ارشد تيم مذاكره كننده كشورمان هم با اشاره به مذاكرات كارشناسي اخير ايران و ۱+۵ كه در وين برگزار شد و درپي تحريم هاي جديد آمريكا هيئت ايراني به نشانه اعتراض آن را ترك كرد، گفت: « از پيشرفت آن مذاكرات چندان راضي نيستيم و خيلي مطلوب ما نبوده و بسيار كند بوده است.» اين انتقادها از اتحاديه اروپا درحالي است كه يك منبع آگاه دراين اتحاديه اعلام كرده كه فردا قرار است جلسه اي با حضور كاترين اشتون برگزار شود و شوراي امور خارجي اتحاديه اروپا درباره لغو نسبي تحريم ها عليه ايران به دنبال توافق ژنو صحبت خواهد كرد، ولي روز دوشنبه تصميمي اتخاذ نخواهد شد. كاخ سفيد نيز درباره تحريم هاي جديد توضيحاتي داده است كه در ادامه مي خوانيد.

انتقادهاي لاوروف از اتحاديه اروپا

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري روسي «نووستي» وزير امور خارجه روسيه هشدار داد تعلل و «مانع تراشي» در راه تحقق مرحله نخست توافقات بين گروه ۱+۵ و ايران از سوي اتحاديه اروپايي، خطر به تعويق افتادن اجراي توافقات و از دست دادن زمان را به همراه دارد.«سرگئي لاوروف» يادآور شد: متاسفانه آغاز تحقق مرحله نخست (اجراي توافقات) به تاخير افتاده است، براي اينكه اتحاديه اروپا به ما اطلاع داده كه اين توافقات بايد ابتدا از سوي همه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا مورد تاييد قرار بگيرد. به احتمال زياد اين مسئله در تاريخ 16 دسامبر (25 آذر ماه) سال جاري مورد بررسي قرار خواهد گرفت. به عقيده لاوروف، علائمي وجود دارد كه اين بار كشورهاي اروپايي نتوانند اين بسته پيشنهادي را مورد تاييد قرار دهند. در آن صورت اين مسئله به ماه ژانويه سال آينده موكول خواهد شد و اين به معناي آن است كه شش ماه مهلت اجراي توافقات اوليه بين ايران و گروه 1+5 در حال سپري شدن است و آغاز مرحله نخست توافقات از سوي اتحاديه اروپا هنوز آغاز نشده است. رئيس دستگاه ديپلماسي روسيه تاكيد كرد: اين مسئله باعث نگراني ماست و سعي داريم تا توجه شركاي خود در اتحاديه اروپا را به اين مسئله جلب كنيم كه «موانع غيرقابل عبوري» بر سر راه تحقق توافقات به وجود نياورند كه به خاطر آنها ماهيت اصلي خود توافقات حاصله در ژنو كه يك موفقيت تاريخي و استثنايي است كه همه خواستار به ثمر رسيدن آن هستند، زير سئوال برود.به گزارش نسيم وي تاكيد كرد: «اكنون وقت آن است كه تحريم ها عليه تهران كاهش يابد...نه تنها ايران، بلكه كشورهايي كه تحريم هاي يك جانبه را اعمال كرده اند نيز تعهداتي دارند.» در همين حال به گزارش رويترز «كارل بيلد» وزيرخارجه سوئد نيز با نامناسب توصيف كردن اقدام آمريكا گفت: هيچ دليلي وجود ندارد كه اتحاديه اروپا در ماه ژانويه (حدود 20 روز ديگر) در اجراي توافق ژنو تحريم ها عليه ايران راكاهش ندهد.

عراقچي : مذاكرات كارشناسي با 1+5 كند بود و از آن راضي نيستيم

همچنين عراقچي عضو ارشد تيم مذاكره كننده كشورمان در گفت و گو با واحدمركزي خبر گفت: هنوز چند روزي از توافق نگذشته ابتدا در اروپا شاهد اقداماتي بوديم كه البته گفتند تصميمات آن از قبل گرفته شده است و توجيهاتي آوردند و هم اكنون اين قضيه دوباره از طرف آمريكايي ها تكرار مي شود. وي گفت: ما به شدت به اين اقدام انتقاد داريم و اصلاً با حسن نيتي كه براي توافق دوجانبه لازم است سازگاري ندارد. عراقچي افزود: ما از روزهاي بعد از توافق ژنو تا كنون با نوعي سردرگمي در اظهارات مقامات آمريكايي مواجه هستيم به طوري كه از يك طرف مدعي هستند كه در كنگره دنبال جلوگيري از تحريم هاي جديد هستند و از طرفي با اقداماتي از اين قبيل ، شركت هايي را به فهرست تحريم اضافه مي كنند. وي گفت: از يك طرف مي گويند غني سازي را پذيرفته ايم و از طرفي حرف هاي ديگر مي زنند. عراقچي درباره علت بازگشت تيم كارشناسي مذاكرات هسته اي كشورمان از وين افزود: از پيشرفت آن مذاكرات چندان راضي نيستيم و خيلي مطلوب ما نبوده و بسيار كند بوده است و از طرفي مسائل جانبي مثل تحريم هاي اضافي پيش آمد كه در مجموع به اين نتيجه رسيديم كه بهتر است هيئت كارشناسي ما به تهران برگردند تا هم مشورت بيشتر داشته باشيم و هم روي جزئيات تعامل بيشتري كنيم و با ارزيابي كافي با منطق درست تري بعد از آن مذاكرات كارشناسي ادامه يابد.

روايت يك منبع آگاه از جزئيات بازگشت مذاكره كنندگان ايراني به تهران

از سوي ديگر يك منبع آگاه در گفت و گو با «تابناك» جزئياتي از روند منجر به بازگشت هيئت كارشناسي ايراني مذاكره كننده با 1+5 در وين را تشريح كرد. به گفته وي، روز پنجشنبه و در جريان نشست كار شناسي، طرف غربي به هيئت ايراني اطلاع داد كه قرار است تا ساعاتي ديگر، افراد و شركت هاي جديدي به ليست سياه تحريمي آمريكا عليه ايران افزوده شوند. در پي اعلام اين موضوع، اعضاي هيئت ايراني بلافاصله جلسه را ترك كرده و براي كسب تكليف با تهران تماس گرفتند. پس از بيان اين موضوع، وزارت خارجه صلاح را در آن ديده كه مذاكرات فعلاً ادامه پيدا نكند و اعضاي هيئت ايراني به تهران بازگردند.

ظريف: تحريم جديد خارج از مسير تفاهم ژنو است

در همين حال محمدجوادظريف وزيرخارجه كشورمان در گفت وگويي كوتاه با «نسيم» در واكنش به تحريم هاي جديد آمريكا عليه ايران اعلام كرد: «موضع جمهوري اسلامي ايران همان بيانيه اي است كه توسط وزارت امور خارجه صادر شده است.» وي ادامه داد: «در بيانيه وزارت امور خارجه تاكيد شده كه تحريم جديد خارج از مسير تفاهم ژنو است.»

افخم: اعلام اسامي شركتهاي جديد به معناي نقض توافق ژنو نيست

همچنين به گزارش انتخاب مرضيه افخم سخنگوي وزارت خارجه با يادآوري اينكه ، وزير خارجه كشورمان اعلام كرده بود ، اگر كنگره تحريم جديدي عليه ايران اعمال كند، توافق ژنو نقض شده است ، گفت : اعلام اسامي اين شركت ها ، مصداق صحبت هاي دكتر ظريف نيست و توافقنامه ژنو نقض نشده است. وي فراخواندن كارشناسان ايراني از ژنو را اقدامي متقابل از سوي ايران در واكنش به اعلام اسامي جديد شركتهاي ناقض تحريم ايران ، عنوان كرد و گفت : علاوه بر موضعي كه در اين باره داشته ايم ، در حال بررسي اين موضوع براي پيشگيري از اعلام اسامي جديد هستيم.

طرح جديد نمايندگان كنگره براي تغيير مفاد توافق ژنو

از سوي ديگر به گزارش باشگاه خبرنگاران قانون گذاران در مجلس نمايندگان آمريكا در حال اعمال فشار براي تصويب طرحي براي وادار كردن كاخ سفيد به تدوين مجدد شرايط توافق اخير ميان ايران و 1+5 هستند. به نوشته «واشنگتن فري بيكن» اين طرح توسط پيتر روسكام، نماينده ايلينوي ارائه شد. براساس نسخه اي از اين طرح كه در اختيار «بيكن» قرار گرفته است، در اين قطعنامه تصريح شده است كه «ايران بايد به طور كامل همه تاسيسات غني سازي خود را برچيند و توليد سانتريفيوژ را متوقف كند» و همچنين «اعلام كند كه ايران بايد به طور كامل راكتور آب سنگين اراك» را برچيند.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن