تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804793427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستاوردهاي نوين در بخش شهرداري الكترونيك گرگان


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: دستاوردهاي نوين در بخش شهرداري الكترونيك گرگان
گرگان –خبرنگار ابتكار -مهدي مهاجر، مسئول واحد GIS شهرداري گرگان است. با وي در خصوص دستاوردهاي نوين در اين بخش گفت وگويي صورت گرفته است كه آن را با هم مي‌خوانيم.
چه اقداماتي در خصوص يكپارچه سازي اطلاعات در حوزه شهرسازي و معماري صورت گرفته است؟
شهرداري گرگان بعد از فراهم آوردن زيرساخت‌هاي شبكه اي و ارتباط بين شهرداري مركز و مناطق نسبت به تهيه نرم افزار تخصصي حوزه معاونت شهرسازي و معماري اقدام نموده است. با توجه به توسعه سيستم يكپارچه شهرسازي در مناطق مختلف شهرداري و موفقيت‌هاي بدست آمده در خصوص خودكارسازي اطلاعات خصوصاً در بخش‌هاي اعلام ضابطه، تعيين و تشخيص تخلفات ساختماني و محاسبات خودكار عوارض، جرائم و همچنين يكپارچه سازي بانك‌هاي اطلاعاتي سيستم يكپارچه شهرسازي مناطق، يكپارچه سازي مديريت كاربران و متمركز شدن ورودي اعلام ضوابط و قوانين و از طرف ديگر امكان كنترل و نظارت از طريق زيرسيستم‌هاي كنترلي و نظارتي، بستر مناسبي براي برون سپاري فرآيندهاي حوزه معاونت شهرسازي و معماري و مناطق شهرداري بوجود آمده است.
آيا اين اقدامات در پاسخگويي به شهروندان مؤثر بوده است؟
به منظور پاسخگويي دقيق تر، سريع تر، روان تر و ساده تر شهروندان از طريق دفاتر و سايت اينترنتي حوزه معاونت شهرسازي و معماري تمهيداتي در خصوص توسعه سيستم يكپارچه شهرسازي تحت عنوان سرا 8 به عنوان جديدترين و آخرين دستاورد شركت صفارايانه در خصوص سيستم يكپارچه شهرسازي، نوسازي و اصناف بوده كه بر اساس آخرين يافته‌ها و مفاهيم فناوري اطلاعات و مبتني بر تكنولوژي‌هاي web 2.0 و web3.0 مي‌باشد. اين محصول كه به صورت يكپارچه و جامع عرضه مي‌گردد داراي بيش از 32 زير سيستم و ابزار كمكي مرتبط با هم مي‌باشد.
اين نرم افزار چه قابليت‌هايي دارد؟
نرم افزار علاوه برآنكه بستري كارا در اتخاذ شيوه دوركاري”Teleworking» كارمندان و بهره گيري از محيط GIS سرا زمين است از آرشيو الكترونيكي با قدرت پردازش تصوير، بهره گيري و استفاده از كارتابل الكترونيكي پويا و امكان ايجاد پروفايل شخصي كاربران برخوردار است. همچنين نرم افزار ذخيره، نگهداري و مديريت بانك داده اي املاك (وضعيت مجاز، موجود و در جريان)، ثبت و تعريف انواع مختلف درخواست‌ها و گردش كار متناسب با آنها، در اختيار قراردادن 32 زير سيستم و ابزار مديريتي و كمكي مختلف در خصوص فرآيندهاي صدور انواع پروانه، طرح تفصيلي، دستور نقشه، پايان كار، استعلام، مجوز، گواهي و كميسيون ها، مديريت، محاسبه، صدور و نگهداري عوارضات مربوط به درآمد شهرسازي، نوسازي و اصناف را انجام مي‌دهد. نرم افزار همچنين كارتابل مستقل و مرتبط با سيستم‌هاي املاك و مستغلات، كميسيون ماده صد، املاك و حقوقي، مهندسين ناظر قابليت‌هاي ديگري همچون سطوح دسترسي مختلف به منابع سيستم در سه سطح كاربران، كارشناسان و سياست گذاران، بهره گيري از گزارشات مختلف آمار، تحليلي و مديريتي و بازنگري مديريت كاربران جهت پوشش كاربران مناطق و دفاتر مهندسي و شركت‌هاي خدماتي در محيط اينترانت و اينترنت و امكان شناسايي كاربر قبل از اجازه دسترسي به اطلاعات از طريق Logon وToken‌هاي سخت افزاري را دارد.
براي حذف كاغذ در فرايند امور هم اقدامي شده؟
با اشاره به اينكه در حال حاضر شهرداري گرگان به منظور شفاف سازي در عملكرد خود در حوزه شهرسازي به سمت حذف كاغذ در حركت است و اين امر از لحاظ فيزيكي اتفاق افتاده است و همچنين براي اطلاع رساني به مراجع كنندگان از طريق ارسال پيامك در هر مرحله آنها را از روند انجام كار مطلع مي‌كنيم. در حال حاضر سايت خدمات شهرداري الكترونيك گرگان به آدرس www.esup.gorgan.ir قابل رويت مي‌باشد كه در صورت ابلاغ طرح جامع ضابطه مرتبط با اين طرح و عوارض درآمدي پروانه بر روي سايت قابل رويت مي‌باشد. لطفا درباره سيستم املاك و مستغلات اداره املاك و ثبت اراضي شهرداري هم اطلاعاتي براي شهروندان بفرماييد؟سيستم املاك و مستغلات اداره املاك و ثبت اراضي شهرداري، سيستمي است كه قرار است با در اختيار داشتن نقشه تفكيكي اراضي و املاك شهرداري، با اولويت دادن به توانايي‌هاي اخذ آمارهاي مديريتي و كارتابل گردش پرونده ها، افراد را در جهت انجام پروسه‌هاي عمده اين شهرداري ياري رساند. در واحد املاك جانمايي دقيقي از ملك‌ها نداشتيم و شهرداري و مردم دچار ضررهاي فراواني مي‌شدند اما اكنون بر اساس نقاط UTM جاي املاك بر روي نقشه به صورت دقيق تعيين و مشخص مي‌باشد.
قابليت‌هاي اين سيستم چيست؟
قابليت‌هاي متعددي دارد، مانند بهره گيري از زيرساخت GIS موجود در سيستم يكپارچه شهرسازي، دسترسي سريع و آسان به داده‌هاي مكاني و توصيفي موجود در سيستم يكپارچه شهرسازي، يكپارچگي كامل مديريت گردش كارهاي سيستم يكپارچه شهرسازي، يكپارچگي كامل با مديريت كاربران سيستم يكپارچه شهرسازي، يكپارچگي كامل با كارتابل موجود در سيستم يكپارچه شهرسازي، يكپارچگي كامل با مديريت فرمول‌ها و محاسبات سيستم يكپارچه شهرسازي، يكپارچگي كامل با مديريت گزارشات سيستم يكپارچه شهرسازي و...
سيستم ماده صد چگونه سيستمي است؟
سيستم كميسيون ماده صد شهرداري، سيستمي است كه دسترسي به سوابق احكام كميسيون‌هاي ماده صد املاك را ميسر نموده و كليه روندهاي موجود در روند بررسي پرونده يك ملك داراي تخلف را از نخستين مرحله شروع آن در شهرداري مناطق تا دبيرخانه كميسيون‌هاي ماده صد و ارسال و برگشت‌هاي احتمالي بين اين دو را مكانيزه مي‌نمايد. در حوزه ماده 100 اطلاعات به صورت دستي بوده و خط خوردگي و اشتباه در آن ديده مي‌شد اما با سيستمي شدن، اين نقائص حذف گرديده است. در بخش شهرسازي، اطلاعات به صورت خودكار و سيستمي از حوزه شهرسازي براي كميسيون ارسال شده و بعد از تصميم گيري همه اعضاء صدور راي مي‌شود كه خود اين امر باعث روند پاسخگويي مراجعه كنندگان و تسريع در كارها خواهد شد و از اين پس در اين حوزه گزارش تخلفات به تفكيك نوع راي، هم بصورت آماري و هم به صورت جانمايي بر روي نقشه قابل رويت و ارائه به نهادهاي ذيربط مي‌باشد و مردم اگر بخواهند ملكي را خريداري كنند، مي‌توانند مشخصات و كاربري آن را بر روي سايت خدمات الكترونيك شهرداري گرگان مشاهده كرده و اگر ملك را براساس همان ضوابطي كه شهرداري بر روي سايت اعلام كرده بسازند از هزينه پروانه آن نيز مطلع مي‌شوند.
دفاتر خدمات الكترونيكي شهرداري چه وظايفي دارد؟
بخشي كه در اصل 44 قانون اساسي جمهوري اسلامي به آن اشاره شده و شهرداري گرگان گامي نو را در دستوركار خود قرارداده، تحت عنوان دفاتر خدمات الكترونيك شهر پيگيري و لايحه آن جهت بررسي به شوراي اسلامي شهرگرگان ارائه گرديده است. تأسيس دفاتر خدمات الكترونيك شهر توسط شهرداري‌ها به منظور ارائه خدمات سريع با كيفيت به شهروندان، ساده سازي مراحل انجام كارهاي اداري وخدماتي، جلوگيري از سفرهاي متعدد شهري، فراهم آوردن امكان ارائه خدمات غير حضوري در راستاي تحقق شهر و دولت الكترونيك و هم چنين در راستاي تحقق اصل 44 و كاهش تصـدي گري، به كارگيري بخش خصوصي در چارچوب برنامه توسعه چهارم اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور، سياست‌ها و مصوبات دولت، مجلس و شوراي اسلامي شهر و بهبود كيفيت ارائه خدمات و در نهايت تسهيل و تسريع در ارائه خدمات به مردم و شهروندان مي‌باشد. با تاييد اين لايحه ديگر رقابت وارد گردونه ارائه خدمات شده و دفاتر با جذب متخصص ترين، مجرب ترين و متعهدترين افراد مي‌توانند نقش بزرگي در اين زمينه ارائه نمايند، نقشي كه شايد سال‌ها در شهرداري‌ها به دليل كمبود نيروي متخصص و همچنين سيستم اداري و ديوان سالاري سنتي وعدم نقش آفريني بخش خصوصي مغفول واقع گرديده است.
اين سيستم چه تاثيراتي دارد؟
با وجود اين سيستم شهرداري گرگان از كار اجرايي خارج شده و به سمت كار نظارتي پيش مي‌رود. تصديق گواهي يكي ديگر از مزاياي اين نرم افزار است. با توجه به احتمال هر گونه دخل و تصرف در مدارك شهرداري، از اين پس كد منحصر بفردي در كليه گواهي‌هاي صادر شده شهرداري و در برگه‌هاي مربوطه چاپ مي‌شود كه كليه سازمان‌ها و ارگان‌ها مي‌توانند صحت اين گواهي‌ها را در سايت خدمات الكترونيك شهرداري بررسي كرده و از صحت و تصديق گواهي مطلع گردندكه اين مطلب را پس از تكميل طي نامه اي به مراجع قضايي اعلام و به ادارات مختلف اطلاع رساني خواهد شد. تصديق گواهي را مي‌توان از طريق نرم افزاري كه در موبايل نيز نصب مي‌شود، بررسي نمود. با توجه به ورود اطلاعات مهندسين در سامانه شهرداري گرگان و درج نام آنها در گواهي‌هاي صادره مي‌توان از كاركرد و صلاحيت آنها به جهت كار ارائه شده مطلع گرديد و با توجه به اينكه برابر قانون يكي از وظايف شهرداري بررسي نظارت بر عملكرد مهندسين مي‌باشد كمك شاياني جهت تهيه گزارش و ارائه آن به مراجع مرتبط خواهد نمود.
شهرنما چه وظايف انجام مي‌دهد؟
يكي از آخرين دست يافته‌هاي فناوري امروزه در دنيا، ايجاد محيط‌هاي”مجاز- واقعي” كه مبتني بر واقعيت مي‌باشد. اين تكنيك (ديد با زاويه 360 درجه) كه امروزه در اكثر كشورهاي دنيا دنبال مي‌گردد امكان برداشتي مصور از سطح معابر، اماكن عمومي و توريستي به صورت كاملا مكانيزه را ممكن مي‌سازد كه خود بسترساز بسياري از خدمات متنوع در ايجاد و تكميل شهرداري مجازي را فراهم خواهد نمود. مهمترين قابليت‌هاي اين سيستم شامل: كاهش بازديدهاي كارشناسي بصري و زائد، تشخيص مغايرت‌هاي كاربري، پيشروي‌هاي غير مجاز در ساخت و سازها، مشرفيت‌ها و تجاوز به حريم معابر، كاهش حداكثري بازديدهاي اصناف، ارتقاء سطح كيفي مديريت مبلمان شهري با نمايش كليه عناصر و المان‌هاي موجود در سطح معابر، مديريت سوانح و بحران، مديريت پارك‌ها و فضاي سبز، مديريت آتش نشاني، ترافيك و حمل ونقل، ساخت و سازها و پروژه‌هاي عمراني، بارگذاري لايه‌هاي توريستي و بازديد از اماكن توريستي، مذهبي، سياحتي و گردشگري در فضايي كاملا واقعي، مورد نياز ساير ارگان‌ها مانند اداره آب، برق، گاز، مخابرات... است.
آيا اقدامي در خصوص مميزي املاك نيز صورت گرفته است؟
هر چيزي كه مربوط به يك ملك مي‌شود را بايد برداشت كنيم و اطلاعات آنرا به سيستم بدهيم، اميدواريم در صورت موافقت شهردار و تصويب شوراي اسلامي شهر مميزي جديد و دقيقي از ملك‌ها داشته باشيم. بحث ديگري كه در حال اقدام هستيم ارائه خدمات الكترونيكي پرداخت عوارض ساليانه نوسازي و مشاغل از طريق اين سايت مي‌باشد. وي در خصوص اطلاع رساني اين سايت گفت: قبل از تكميل اين طرح نمي‌توانستيم اطلاع رساني كنيم و باتوجه به اينكه سايت داراي امكانات جامعي است در حال حاضر به جايي رسيده كه مردم مي‌توانند از آن استفاده كنند.
چه انتظاري از ديگر دستگاه‌هاي اجرايي داريد؟
انتظار و همكاري كه ما از ساير ارگان‌ها و ادارات مانند اداره پست،آب، برق، گاز و... داريم اين است كه با در اختيار قرار دادن لايه‌هايي كه قابليت ارائه بر روي سايت را دارند به هرچه پربار تر شدن و كامل تر شدن خدمات ارائه شده در اين سايت اقدام نمايند

ارسال نظر

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن