تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803606729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست بي‌نتيجه رئيس جمهوري اوكراين با رهبران مخالفان


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: نشست بي‌نتيجه رئيس جمهوري اوكراين با رهبران مخالفان


سرويس خارجي: رئيس جمهوري اوكراين در نخستين نشست خود با رهبران مخالفان دولت اين كشور از زمان بالا گرفتن اعتراضات، از معترضان خواست اعتراضات را متوقف كنند .ويكتور يانوكوويچ، در پايان يك نشست كه در آن سازمان دهندگان اعتراضات، رهبران مذهبي و سه رئيس جمهوري سابق اوكراين حضورداشتند، گفت: من از شهروندانمان مي‌خواهم آرامش خود را حفظ كرده و تقابل با دولت را متوقف كنند. تقابل هرگز منجر به وقوع امري مثبت نخواهد شد. اگرچه يانوكوويچ پيشنهاد داد استفاده از زور عليه تظاهركنندگان متوقف شود و معترضان دستگيرشده عفو شوند، اما رهبران مخالفان مي‌گويند در اظهارات وي هيچ نشانه‌اي از آشتي‌جويي وجود نداشت.

آرسني ياتسنيوك، از رهبران مخالفان گفت: تنها پاسخي كه از مذاكرات دريافت شد اين بود كه شيوه‌هاي مبتني بر زور فعلا استفاده نخواهد شد. وي كه در اين مذاكرات شركت داشت، افزود: آيا من اين را باور خواهم كرد؟ خير. همچنين ويتالي كليچكو، بكسور معروف اوكرايني و رهبر ائتلاف دموكراتيك براي اصلاحات گفت: مقامات اوكراين هيچ يك از تقاضاهاي مخالفان را در نظر نگرفته‌اند و اين ميزگرد تنها يك نمايش بود. در اين مذاكرات، اسقف اعظم كليساي ارتدوكس اين كشور به يانوكوويچ هشدار داد عليه معترضان از قوه قهريه استفاده نكرده و به اتحاديه گمركات ولاديمير پوتين نپيوندد.

اين رهبر مذهبي كه در مقابل يانوكوويچ نشسته بود، گفت: استفاده از قوه قهريه تنها منجر به اعمال زور بيشتر خواهد شد و به جنگ داخلي خواهد انجاميد. مخالفان دولت اوكراين پيشتر اعلام كرده بودند به اين ميزگرد خواهند رفت و تقاضاهاي خود را از جمله استعفاي دولت و انتخابات زودهنگام در اوكراين مطرح مي‌كنند. اين در حالي است كه فعالان معترض گفته‌اند تا آزادي دستگير شدگان و اخراج دولت با رئيس جمهور اوكراين مذاكره نخواهند كرد. در عين حال در جديدترين تحولات مربوط به اعتراضات، مخالفان اعلام كردند امروز يك تجمع بزرگ ديگر را در ميدان استقلال شهر كي‌يف برگزار خواهند كرد.

غرب و روسيه عليه يكديگر

بحران اوكراين به تقابل ميان روسيه و غرب منجر شده است. سخنگوي وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد، دولت اوكراين بايد به صداي مردم كشورش گوش دهد و آنهايي كه مسئول خشونت‌هاي 9 آذر در كي‌يف هستند بايد محاكمه شوند. «مري هارف» گفت: ما مأيوس شديم كه مذاكره‌اي كه بين رئيس‌جمهور و مخالفان برگزار شد، ظاهراً غيرسازنده بود. با نزديك شدن به آخر هفته، ضروري است كه اجازه داده شود تظاهرات آخر هفته در آرامش برگزار شود. بنابراين ما به طور قطع آنچه را كه در روزهاي آتي در اين كشور رخ مي‌دهد، مشاهده مي‌كنيم.

از سويي يك وب‌سايت آمريكايي گزارش داد، سناتور جان مك كين قرار است به اوكراين سفر كند. پايگاه اينترنتي ديلي 20 به نقل از برايان راجرز، سخنگوي سناتور جمهوري‌خواه جان مك كين اعلام كرد، سناتور مك كين قصد دارد به اوكراين سفر كند تا با مقامات دولت اين كشور، رهبران مخالفان و جامعه مدني در برهه حساسي كه اوكراين در آن براي آينده خود مبارزه مي‌كند، ديدار داشته باشد. با انجام اين سفر، مك‌كين بلندپايه‌ترين مقام آمريكايي خواهد بود كه از زمان بالا گرفتن اعتراضات در اوكراين در ماه گذشته ميلادي به اين كشور سفر مي‌كند. اين درحالي است كه نخست‌وزير روسيه سفر اخير هياتي از اتحاديه اروپا به اوكراين را مداخله در امور داخلي اين كشور خواند.

ديميتري مدودف گفت: مداخله آشكار در امور داخلي يك كشور مستقل تنها نامي است كه من مي‌توانم بر روي سفر اخير هيات اتحاديه اروپا به اوكراين بگذارم. وزير امور خارجه روسيه نيز با انتقاد از برخورد غيرواقع بينانه كشورهاي غربي نسبت به اوضاع اوكراين، اتحاديه اروپا را به دخالت در امور اين كشور و قرار دادن اوكراين در مقابل انتخاب «يا با ما، يا عليه ما» متهم كرد. سرگئي لاوروف گفت غرب در برخورد با وضعيت كنوني اوكراين كه امضاي توافقنامه اتحاد با اتحاديه اروپا را به تاخير انداخته، حس واقع‌بيني خود را از دست داده است.



يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن