تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819077270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسيه: دولت اسد و مخالفان عليه تروريست ها متحد شوند


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: روسيه: دولت اسد و مخالفان عليه تروريست ها متحد شوند
سرويس خارجي: وزير امور خارجه روسيه با تاكيد بر حمايتش از تلاش‌هاي آمريكا براي قانع كردن مخالفان سوري جهت مشاركت در ژنو 2 بدون پيش‌شرط، از دولت و مخالفان سوري خواست عليه تروريست‌هاي خارجي متحد شوند. سرگئي لاوروف گفت: بايد براي ايجاد ائتلافي ميان دولت و مخالفان سوري كه در برابر گروه‌هاي تروريستي خارجي ايستادگي ‌كنند تلاش كنيم. وي گفت: زماني كه مسائل مربوط به برگزاري كنفرانس ژنو 2 و جدول كاري اين كنفرانس را با همپيمانان غربي‌مان مورد بررسي قرار مي‌داديم من اعلام كردم كه بايد تلاش كنيم ميان دولت و مخالفان سوري ائتلافي عليه گروه‌هاي تروريستي كه از سراسر جهان به سوريه آمده‌اند و سوريه را كيكي خوشمزه يافته‌اند، تشكيل دهيم تا مانع از آن شويم كه اين گروه‌ها نقشه‌هاي شرور خود را اجرايي كنند.

لاوروف افزود: شرايط در سوريه اين مساله را براي همه شهروندان سوري ضروري مي‌كند كه بدانند چيزي كه در حال حاضر اهميت دارد جنگ در برابر كساني است كه تلاش مي‌كنند سوريه را دچار عقب‌ماندگي كرده و به گذشته بازگردانند. دراين حال سفير روسيه در سازمان ملل اعلام كرد، حملات شيميايي در سوريه از جمله حملات در غوطة دمشق در 21 اوت 2013 توسط مخالفان سوري و با هدف تحريك غرب به منظور حمله نظامي به دمشق صورت گرفت. ويتالي چوركين در نشستي در مجمع عمومي سازمان ملل گفت: مخالفان همواره تمايل دارند شاهد مداخله نظامي خارجي در سوريه باشند. وي افزود: بنا بر شواهد و مدارك موجود، جنگ جهاني دوم نيز با يك اقدام تحريك‌آميز آغاز شد.

جنگ آمريكا در ويتنام و همچنين حمله هوايي ناتو به صربستان نيز با اقدام تحريك‌آميز صورت گرفت. در مورد سوريه نيز يك اقدام تحريك‌آميز وجود داشت، اما اين جنگ با خلاقيت و طرح‌هاي اوليه و توافق ميان مسكو و واشنگتن رخ نداد. از طرفي دبيركل سازمان ملل با اشاره به گزارش اخير كارشناسان سلاح‌هاي شيميايي مبني بر استفاده احتمالي از اين سلاح‌ها در پنج نقطه از سوريه، از اعضاي سازمان ملل خواست عاملان استفاده از اين سلاح‌ها را مجازات كنند. بان‌كي‌مون گفت: استفاده از سلاح‌هاي شيميايي ناقض قوانين بين‌المللي است و جامعه جهاني بايد به عنوان مسئوليتي اخلاقي و سياسي عاملان استفاده از اين سلاح‌ها را مجازات كند.

وي افزود: گزارش كارشناسان شيميايي حاكي از آن است كه از اين سلاح‌ها عليه غيرنظاميان و پايگاه‌هاي نظامي در تعدادي از مناطق سوريه استفاده شده است. خبر ديگر اينكه معاون وزير امور خارجه روسيه گفت كارشناسان تسليحاتي اين كشور كه در سوريه حضور دارند، مسئوليت انتقال مواد شيميايي به بندر لاذقيه را برعهده گرفته‌‌اند. گنادي گاتيلوف با اشاره به اينكه عمليات خلع سلاح شيميايي سوريه نياز به كمك‌هاي بين المللي بيشتري دارد، تصريح كرد كرملين كمك‌هاي مالي و فني براي از بين بردن تسليحات شيميايي در سوريه به ويژه وسايلي براي انتقال اين تسليحات خواهد فرستاد.

3ميليون كودك محروم از تحصيل

صندوق حمايت از كودكان سازمان ملل (يونيسف) در گزارشي از ركود آموزش در سوريه خبر داد و اعلام كرد هم اكنون حدود سه ميليون كودك سوري به دلايل متعددي از جمله ويراني مدارس، فرار از جنگ يا حمايت از خانواده‌هايشان مجبور به ترك تحصيل شده اند. در اين گزارش آمده است: 50 تا 60 درصد كودكان سوري كه به كشورهاي همسايه پناه برده‌اند از مدرسه و آموزش محروم هستند. به موجب اين گزارش استان‌هاي الرقة، ادلب، حلب، ديرالزور، حما، درعا و ريف دمشق از جمله مناطقي هستند كه با بيشترين آسيب در اين زمينه مواجه هستند. پيشتر نيز سازمان ملل گزارشي را در خصوص خرابي مدارس در سوريه منتشر كرده و در آن از ويراني بيش از 3000 مدرسه در اين كشور خبر داده بود.

عمليات گسترده ارتش

عمليات ارتش سوريه براي پاكسازي گروه‌هاي تروريستي از شهر عدرا در ريف دمشق آغاز شده است. فرمانده كل ارتش و نيروهاي مسلح سوريه در بيانيه‌اي اعلام كرد، عمليات نظامي در شهر عدرا تا پاكسازي كامل گروه‌هاي تروريستي و بازگشت امنيت و ثبات به اين شهر ادامه دارد. شهر عدرا كه يكي از مسير‌هاي اصلي منتهي به دمشق است، از چند روز گذشته شاهد درگيري‌هاي خشونت‌آميز ميان ارتش با گروه‌هاي تروريستي در سوريه است. گفته مي شود 22 تروريست مسلح عربستاني در حمله نيروهاي ارتش سوريه به مواضع تروريست ها در عدرا كشته شدند.

از سويي به دنبال بالا گرفتن درگيري‌ها در عدرا، وائل الحلقي نخست‌وزير سوريه ضمن محكوم كردن جنايت‌هاي تروريست‌ها در اين منطقه اعلام كرد، گروه‌هاي تكفيري با چراغ سبز و دستورات قطر، عربستان و تركيه عمل مي‌كنند. در تحولي ديگر كاخ سفيد به كنگره اعلام كرد آمريكا 1500 سرباز اين كشور را در اردن نگه مي‌دارد و اين سربازان تا بهبود كامل اوضاع امنيتي مرزهاي اين كشور با سوريه در اين كشور باقي مي‌مانند. تجهيزات و نيروهاي آمريكايي در اردن شامل سيستم‌هاي موشكي پاتريوت و جنگنده است كه براي كمك به دولت اين كشور و همزمان با افزايش ناآرامي‌ها و جنگ داخلي در سوريه، در اردن استقرار يافته‌اند. خبر ديگر اينكه مقامات سوريه بيش از 350 زنداني زندان مركزي حلب را به دلايل اوضاع وخيم انساني در اين زندان كه در نتيجه محاصره تروريست‌ها به وجود آمده آزاد كردند.

در تحولي ديگر گروه ديدبان حقوق بشر سوريه مستقر در انگليس اعلام كرد، گروه تروريستي موسوم به "دولت اسلامي عراق و شام" با ورود به روستاي "إحرص" در 20 كيلومتري جنوب شهر مرزي "اعزاز" 120 غيرنظامي را گروگان گرفتند و آن‌ها را به مكاني نامعلوم منتقل كردند. در ميان گروگان ها شش زن نيز حضور دارند.



يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن