تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804071309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست بي‌نتيجه دولت و مخالفان اوكراين گره بحران كي‌يف گشوده نشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: نشست بي‌نتيجه دولت و مخالفان اوكراين گره بحران كي‌يف گشوده نشد
سه هفته پس از آغاز اعتراضات مردمي در اوكراين ويكتور يانوكوويچ، رئيس‌جمهور اوكراين اميدوارانه رو در روي سران مخالفان نشست تا آتش بحراني را كه گمان مي‌رود به انقلاب منجر شود، فرو بنشاند اما با نااميدي برخاست و جلسه را ترك كرد.
به گزارش صداي روسيه در اين نشست، رهبران مخالفان، رهبران مذهبي كليساها و سه رئيس‌جمهور سابق اوكراين حضور داشتند. يانوكوويچ در شروع اين نشست از مخالفان خواست ضمن حفظ آرامش تقابل با دولت را متوقف كنند. در اين مذاكرات كه در قالب يك ميزگرد برگزار شد، اسقف اعظم كليساي ارتدوكس اين كشور به يانوكوويچ هشدار داد عليه معترضان از قوه قهريه استفاده نكرده و به اتحاديه گمركي ولاديمير پوتين نپيوندد.
اگرچه يانوكوويچ در مقابل درخواست اسقف اعظم كليساي ارتدوكس پيشنهاد داد تا استفاده از زور عليه تظاهركنندگان متوقف شود و معترضان دستگير شده عفو شوند، اما رهبران مخالفان مي‌گويند در اظهارات وي هيچ نشانه‌اي از آشتي‌جويي وجود نداشت.
آرسني ياتسنيوك، رهبر حزب مخالف سرزمين پدري در پارلمان اوكراين گفت: تنها پاسخي كه از مذاكرات دريافت شد اين بود كه از شيوه‌هاي مبتني بر زور فعلاً استفاده نخواهد شد. وي كه در اين مذاكرات شركت داشت، افزود: اما من اين را باور نمي‌كنم.
همچنين ويتالي كليچكو، بوكسور معروف اوكرايني و رهبر ائتلاف دموكراتيك براي اصلاحات از احزاب مخالف دولت، گفت: مقامات اوكراين هيچ يك از تقاضاهاي مخالفان را در نظر نگرفته‌اند و اين ميزگرد تنها يك نمايش بود. در اين نشست وي صراحتاً خواستار انتقال قدرت شد.
مخالفان اقدام رئيس‌جمهوري اوكراين درخصوص عفو معترضاني كه در جريان تظاهرات ضددولتي اين كشور دستگير و متهم شده‌اند را نمايشي توصيف كردند و هيچ واكنش صريحي نسبت به آن نداشتند.
يانوكوويچ در نشست خود با مخالفان در برابر خواست ويتالي كليچكو و ديگر احزاب اپوزيسيون درخصوص استعفاي دولت نيكولاي آزاروف، شكست طرح رأي عدم اعتماد به اين دولت در پارلمان را نشانه مشروعيت دولت دانست و به اين درخواست مخالفان جواب رد داد. دو هفته قبل در نشست پارلمان، احزاب اپوزيسيون از 225 رأي لازم براي استيضاح دولت تنها 186 رأي به دست آوردند.
اين نشست، پس از چندين ساعت مذاكره نفسگير بدون اين كه نتيجه‌اي دربرداشته باشد، به پايان رسيد. پس از شكست اين مذاكرات، مخالفان اعلام كردند كه روز 15 دسامبر (امروز) يك تجمع بزرگ ديگر را در ميدان استقلال شهر كي‌يف برگزار خواهند كرد.
آرسني ياتسنيوك، از رهبران احزاب مخالف اوكراين در كنفرانسي خبري در مقر مقاومت مردمي اوكراين اين خبر را اعلام كرد.
معترضان در شهر كي‌يف به سرعت در حال گسترش اردوي اعتراضي خود هستند. معترضان در اطراف اين ميدان موانع بلندي را ايجاد كرده‌اند.
بنا به گفته آندري پاروبي، سازمان دهنده اين اردوي اعتراضي ميدان استقلال ديگر ظرفيت معترضان ديگري را كه در حال آمدن به پايتخت هستند، ندارد.
گزارش شده ديگر فضايي جديد در ميدان استقلال براي برپا كردن چادرهاي بيشتر نيست. بنابراين معترضان تصميم گرفتند اردو را به سمت شوراي شهر گسترش دهند.
انتقاد مدودف به حضور مسئولان غربي در جمع معترضان اوكرايني
در همين حال ديميتري مدودف، نخست وزير روسيه پيوستن سياستمداران اروپايي به تجمع‌كنندگان در ميدان استقلال در كي‌يف را دخالت آشكار در امور داخلي يك كشور مستقل دانست. مدودف گفت: ما نمي خواهيم كسي حق حاكميت اوكراين را نقض كند. حضور برخي مقامات اروپايي و حضور آنها در اماكن برگزاري تظاهرات بدون مجوز چيزي جز دخالت آشكار در امور يك كشور داراي حاكميت نيست.
درست است كه اوكرايني ها حق انتخاب دارند كه چه كسي را دعوت كنند اما پرسش هاي زيادي درباره حضور مسئولان كميسيون اروپا در جمع معترضان در ميدان ها وجود دارد. اعتراض و انتقاد مدودف به حضور ويكتوريا نولاند، معاون وزير خارجه امريكا در امور اروپا و كاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در جمع معترضان است. ويكتوريا نولاند، با بسته‌هاي ساندويچ در جمع معترضان حاضر شده بود.
سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه نيز با انتقاد از برخورد غيرواقع بينانه كشورهاي غربي نسبت به اوضاع اوكراين، اتحاديه اروپايي را به دخالت در امور اين كشور و قراردادن اوكراين در مقابل انتخاب «يا با ما، يا عليه ما» متهم كرد.
لاوروف، در مصاحبه با شبكه تلويزيوني «راسيا-24» گفت: اين واقعيت كه شركاي غربي ما ظاهراً حس واقع‌بيني خود را از دست داده‌اند، باعث تأسف بسيار زياد من شده است. تصور كنيد من در شرايطي به آلمان سفر كنم كه در آنجا حزب جديدي به وجود آمده باشد كه ظرف چند ماه با شعارهايي همچون «خوراندن قاره اروپا ديگر بس است» و «آلمان بايد از اتحاديه اروپا فاصله بگيرد» طرفداران زيادي هم جمع كرده باشد. آيا من بايد به ميان حاميان اين حزب كه خواهان تغيير سياست كل دولت آلمان نسبت به اتحاديه اروپا هستند بروم و با آنان همراه شوم؟

تظاهرات خونبار حاميان اخوان‌المسلمين در مصر

در ادامه ناآرامي‌ها در مصر، 2 نفر از حاميان اخوان‌المسلمين كشته و 15 نفر زخمي شدند. پليس 54 نفر را دستگير كرد.
به گزارش روسيا اليوم، صدها نفر از طرفداران اخوان‌المسلمين در ادامه اعتراضات ضد دولتي خود در قاهره، الفيوم، السوئز، المنيا، الجيزه و اسكندريه تظاهرات كردند. اين تظاهرات به درگيري موافقان و مخالفان اخوان‌المسلمين منجر شد.
طرفداران اخوان‌المسلمين در الفيوم مانع عبور و مرور خودروها شدند كه اين امر با دخالت نيروهاي امنيتي و پليس روبه‌رو شد. نيروهاي مصري براي متفرق كردن معترضان از گاز اشك‌آور استفاده كردند. در جريان اين درگيري‌ها در سوئز و الفيوم دو نفر كشته و 15 نفر زخمي شدند. سه نفر از زخمي‌شدگان نيز نيروهاي پليس هستند. تظاهرات حاميان مرسي و اخوان‌المسلمين در حالي با شدت ادامه دارد كه بر اساس نتايج تازه‌ترين نظرسنجي صورت گرفته، بيشتر مصري‌ها با بازگشت اخوان‌المسلمين به قدرت مخالفند. در اين نظرسنجي كه توسط مركز مطالعات «بصيرت» در مصر صورت گرفت، مشخص شد 70 درصد از مردم مصر با بازگشت اخوان‌المسلمين به دنياي سياست به شكل قاطع مخالفند. اين در حالي است كه 19 درصد موافق بازگشت اخوان‌المسلمين به سياست هستند و 11 درصد ديگر از شركت‌كنندگان در اين نظرسنجي‌ موضع مشخصي نسبت به اين مسأله ندارند.

امريكا عفو اسنودن را بررسي مي‌كند

آژانس امنيت ملي امريكا (NSA) در حال بررسي توافقي با ادوارد اسنودن، مقاطعه كار سابق خود است تا در ازاي دست برداشتن از افشاي اسناد محرمانه، وي را شامل عفو كند.
به گزارش شبكه خبري صداي روسيه اگر دولت امريكا با عفو اسنودن موافقت كند وي قادر خواهد بود به كشور بازگشته و تحت پيگرد قانوني قرار نگيرد كه در اين صورت احتمالاً اسناد و مدارك بزودي توقيف مي‌شود.
ريك گلت، يكي از مقامات آژانس امنيت ملي امريكا به شبكه خبري سي‌بي اس گفت: ژنرال كيث الكساندر، رئيس آژانس امنيت ملي امريكا مي‌گويد: كاملاً با به تعليق درآوردن اتهامات اسنودن كه به سرقت و جاسوسي اطلاعات محرمانه متهم شده موافق نيست.
الكساندر معتقد است اگر اسنودن مورد عفو قرار گيرد ديگر كارمندان يا مقاطعه كاران دولت كه به اطلاعات محرمانه دسترسي دارند احتمالاً فكر مي‌كنند اين يك مجوز دولتي براي شروع جاسوسي و افشاي اسناد و مدارك است و حبس ابد عاقبت كارشان نخواهد بود.
كنستانتين دلگف، كميسيونر وزارت امور خارجه روسيه در امور حقوق بشر، دموكراسي و اجراي قانون گفت: مسكو انتظار دارد جامعه بين‌المللي مشكلاتي را كه توسط اسنودن علني شده، ناديده نگيرد. خوشبختانه افشاگري‌هاي اسنودن بي‌نتيجه نمانده است. ما از جوامع بين‌المللي انتظار داريم تا به مشكلاتي كه توسط اسنودن علني شده توجه كند.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن