تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802955997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفت وگوي فارس با مسئول پرونده فساد در فوتبال در مجلس:بي‌ در و پيكر بودن ورود پول به فوتبال عامل اصلي فساد است/ از وزارت اطلاعات كمك خواسته‌ام


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گفت وگوي فارس با مسئول پرونده فساد در فوتبال در مجلس:بي‌ در و پيكر بودن ورود پول به فوتبال عامل اصلي فساد است/ از وزارت اطلاعات كمك خواسته‌ام
مسئول پرونده فساد در فوتبال در مجلس شوراي اسلامي جزئيات تازه‌اي از نحوه رسيدگي به اين پرونده را مطرح كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس، پس از انتشار برخي اخبار جلسات اهالي فوتبال با مسئولان كميسيون اصل90 مجلس در رسانه‌ها، يكباره ديگر خبري در اين مورد و رسيدگي به فساد در فوتبال در مجلس منتشر نشد و به همين دليل گمانه‌زني‌هاي بسياري مطرح شد. در نهايت مشخص شد حميد رسايي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي به عنوان مسئول جديد پرونده فساد در فوتبال انتخاب شده و فعاليتش را آغاز كرده است.

حميد رسايي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي به سؤالات خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، در مورد بررسي فساد در فوتبال پاسخ داده است. صحبت‌هاي اين مسئول جديد پرونده در مجلس را مي‌خوانيد:

* نشريات زرد از عوامل دامن زدن به فساد و تباني

مسيري كه كميسيون اصل90 در پرونده فساد در فوتبال مي‌رفت دچار حاشيه‌هايي مي‌شد، دعوت از ورزشكاران، داوران، مسئولان حوزه فوتبال، فدراسيون و تيم‌ها، اين افراد را دور يك ميز نشاندن و صحبت كردن و بعد خبري شدن مسايل، با توجه به اينكه حوزه ورزش متأسفانه نشريات زرد زياد دارد كه حتي يكي از عوامل دامن زدن به اين بحث تباني و فساد مالي در فوتبال (البته به غيرمالي كه آن هم خيلي قابل تأمل است) خيلي ورود نمي‌كنيم همين نشريات زرد است. كه به آن دامن مي‌زد و برخي هم بهره‌برداري مي‌كردند و سبب شده بود كه برخي از كساني كه در اين حوزه حرف دارند حرف نزنند به دليل آنكه خيلي راحت با آنها در رسانه‌ها بازي مي‌شد حتي به نوعي با كميسيون اصل90 هم اينها بازي مي‌كردند. زماني كه پرونده به بنده سپرده شد كه تقريباً حدود يك ماه است با اين شرط كه اين مسير متوقف شود ورود پيدا كردم، يعني مسائل فعلاً‌ رسانه‌اي نشود چون روال كميسيون اصل90 هم اينگونه نيست كه كوچكترين اتفاقي در آن رسانه‌اي شود. روال يك روال قضايي - نظارتي است. يعني بايد به نتايجي برسيم تا رسانه‌اي شود.رئيس كميسيون آقاي پورمختار هم اين مسئله را پذيرفتند و از آنجا به بعد خواهش من اين بود كه سخنگوي اصل 90 هم اطلاع‌رساني نداشته باشد كما اينكه ايشان هم اين كار را نكردند.

* من خط قرمز ندارم

در حال حاضر در حال رسيدگي به ريشه‌ها، آئين‌نامه‌ها و اساسنامه‌ها هستيم و همچنين با برخي از چهره‌ها و افرادي كه در اين زمينه حرف دارند يا حرف در موردشان هست جلسه داريم. آنها دعوت شده‌اند بنده با آنها جلسه داشتم، اين جلسات ادامه و استمرار هم دارد و در زمان لازم وقتي به يك جمع‌بندي كميسيون برسد حتماً اعلام موضع و نظر مي‌كند. آنچه كه به من مربوط مي‌شود من خط قرمز ندارم. كميسيون هم قاعدتاً در اين موضوع خط قرمز ندارد.

*متخلفان به قوه قضائيه ارجاع مي‌شوند

وي در مورد اينكه پرونده فساد در فوتبال به خاطر برخي خط قرمزها متوقف شده است، گفت: اصلاً و ابداً ما به خطي نرسيده‌ايم كه ببينيم آن خط سفيد است، آبي است يا قرمز. آن چيزي كه الآن هست اين است كه از نظر كاري و اجرايي نبايد هر موضوع كوچكي و هر رفت و آمدي دليلي نداشت كه رسانه‌اي شود. با توجه به اينكه در اين حوزه نشريات زرد زيادي هستند و به اين مباحث دامن مي‌زنند اما قاعدتاً وقتي به جمع‌بندي برسيم اگر اين اشكالات ساختاري باشد و مربوط به آئين‌نامه‌ها و اساسنامه‌هاي در حوزه فوتبال باشد ما تذكرش را مي‌دهيم اگر كسي تخلف كرده باشد اين تخلف چه در حوزه رسانه‌اي باشد و چه در حوزه مديراني كه بايد خودشان با تخلفات برخورد مي‌كردند باشد چه مديراني كه وظيفه‌‌شان كار اجرايي بوده هر كدام اينها باشد قاعدتاً ما به اين موضوع حتما رسيدگي مي‌كنيم تذكر لازم را مي‌دهيم آنجايي كه لازم باشد به قوه قضاييه ارجاع خواهد شد.

* موضوع ما فقط علي دايي و محسن قهرماني نيست

رسايي در مورد اينكه براي رسيدگي دقيق به اين موضوع زماني هم تعيين شده است يا نه،‌ گفت: اين پرونده به دليل ابعاد و گستردگي كه دارد زمان‌بر است فكر مي‌كنم دو تا سه ماه زمان مي‌برد. چون موضوع ما فقط علي دايي و محسن قهرماني نيست. آن مسئله‌، استارت موضوع بود ادعاهايي مطرح شد و كميسيون هم ورود كرد. با توجه به اينكه حمايت‌هاي دولتي هنگفتي هم در اين حوزه صورت مي‌گيرد و افكار عمومي هم از اين موضوع واقعاً‌ ناراحت است و تخلفات وجود دارد اما اينكه اين تخلفات كجاست و علتش چيست و عواملش چه كساني هستند در مورد آن نمي‌خواهم اظهار نظر كنم. اين مسئله در گزارش نهايي كميسيون اعلام خواهد شد و بعد هم ما دفاع محكم مي‌كنيم نمي‌خواهيم چيزي را عجولانه اعلام كنيم كه بعد در آن حرف و حديث زياد باشد مثل برخي از گزارشات كه گاهي اوقات متأسفانه از مجلس هم بيرون مي‌آيد.

رسايي در مورد اينكه با رسانه‌اي شدن زياد اين مسئله قضيه لوث مي‌شود گفت: ماهيت كميسيون اصل90 نظارتي -قضايي است و با اينكه كوچكترين اتفاقي در آن رسانه‌اي شود سازگار نيست.

* من فردوسي‌پور را دعوت نكردم

نماينده مردم تهران در مورد اينكه عادل فردوسي‌پور را هم او به مجلس دعوت كرده بود، گفت: خير من فردوسي‌پور را تا الآن دعوت نكردم. پورمختار هم چنين كاري نكرده است اين باز از شيطنت‌هاي خبرنگاري است. قاعدتاً آنهايي كه در فوتبال دست‌اندركارند، نقش دارند و مي‌توانند به ما كمك كنند يا در مورد آنها سؤالاتي مطرح است و ابهاماتي مطرح است دعوت مي‌شوند البته اين موضوع من فقط به فردوسي‌پور مربوط نمي‌شود، من كلي عرض مي‌كنم.

* از وزارت اطلاعات، ديوان محاسبات و سازمان بازرسي كمك خواسته‌ام

رسايي تصريح‌ كرد: كسي از اين رسيدگي ما بيرون نخواهد ماند حتي دستگاه‌هاي نظارتي رسمي كشور مثل ديوان محاسبات، سازمان بازرسي و وزارت اطلاعات، در اين موضوع بنده از آنها كمك خواسته‌ام، اطلاعات و گزارشات آنها را گرفته‌ام كه در حقيقت كميسيون اصل90 با كارشناساني اكنون مشغول به كارند كه انشالله تا دو سه ماه آينده به نتيجه برسيم.

* فعاليت كميسيون اصل 90 بي‌نتيجه نخواهد بود

وي در پاسخ به اين سوال كه چقدر به حل شدن اين موضوع اميدواريد، گفت: قطعاً گزارش كميسيون اصل 90 به اصلاح اين روند كمك مي‌كند و جلوي برخي از اقدامات را مي‌گيرد در موارد ديگر هم بوده است كه گزارش كميسيون به دستگاه قضايي ارجاع شده و با متخلفين طبيعتاً برخورد مي‌شود بدون نتيجه نخواهد بود. ما به خودمان خوش‌بين هستيم.

*بي‌در و پيكر بودن ورود و خروج پول به فوتبال از عوامل عمده فساد است

نماينده مجلس در مورد اينكه پاي برخي از وزراي دولت هم به پرونده فساد در فوتبال باز شده است، گفت: بالاخره تيم‌هايي داريم كه از بودجه‌هاي دولتي استفاده مي‌كنند يا تحت پوشش شركت‌هاي صنعتي هستند كه اموال آنها دولتي به حساب مي‌آيد و بخش عمده‌اي از فساد دليلش همين بي‌ در و پيكر بودن ورود و خروج پول است كه همين‌ها بايد رسيدگي شود اما اينكه مقصود شما تيم خاصي است و آيا مقصود من هم همان تيم است يا نه اين را نمي‌دانم و در موردش صحبت نمي‌كنم.

انتهاي پيام/ي

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن