تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819847053




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مركز اسناد ملي مازندران در ساري راه اندازي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مركز اسناد ملي مازندران در ساري راه اندازي مي شود
ساري - خبرگزاري مهر: فرماندار ساري از راه اندازي كارگروه صنعت و تجارت و مركز اسناد ملي استان در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واحدي عصر شنبه در كارگروه اشتغال مركز استان افزود: براي ستاد توسعه راهبردي هار محور مشخص تعريف شده است كه شامل كشاورزي، بهداشت و درمان، گردشگري و صنعت است و در هر يك از اين محور ها كارگروه هايي تشكيل شده است تا روند تصميم گيري ها در باره موانع و مشكلات موجود با سرعت و دقت بيشتري انجام شود.

وي ادامه داد: در اين كار گروه هاي چهارگانه از چهره هاي علمي و دانشگاهي، نخبگان صنعت و مديران موفق در عرصه هاي مختلف دعوت به كار كرديم تا با ارائه نقطه نظرات خود ما را در اين مهم ياري دهند.

فرماندار مركز استان در ادامه به اهميت تشكيل كارگروه صنعت و تجارت شهرستان ساري اشاره كرد و گفت: مسائل مالي و مشكلاتي كه بر سر راه توسعه فعاليت هاي صنعتي وجود دارد، باعث شده بود تا بخش اعظم واحد هاي صنعتي مركز با دست انداز هايي روبرو شوند.

وي اظهار داشت: بنابراين اعضاي اين كارگروه كه پنج تن از نخبگان بخش صنعت و تجارت هستند، موانع موجود به دقت مورد بررسي و تجزيه و تحليل قرار مي گيرند و نتيجه يافته هاي آنان به عنوان بانك اطلاعاتي براي پيگيري هاي بعدي در اختيار مديران اجرايي قرار مي گيرد.

وي افزود: بهره گيري از اين بانك اطلاعاتي ما را قادر مي سازد تا علاوه بر رفع موانع و مشكلات پيش روي سرمايه گذاران، سياست هاي تشويقي لازم را براي آنها ايجاد كنيم تا با خيالي آسوده براي سرمايه گذاري اقدام كنند.

وي اعضاي اين كارگروه شامل عليرضا فرجي مدير عامل شهرك صنعتي شهيد مصطفي خميني ساري، مهندس برمك قنبر پور مدير عامل مجتمع فرا صنعت طبرستان، غلامرضا كشيري رئيس شعبه مركز استان بانك توسعه، خانعلي رشيدي رئيس بانك ملي شعبه ساري و رجب بابايي استاد دانشگاه و مدير منابع انساني و اداري كارخانه سيمان مازندران هستند كه مسئوليت اين كارگروه بر عهده مهندس فرجي از صنعت گران با تجربه استان است.

به گفته فرماندار ساري اين كارگروه از تجربيات تمامي صنعتگران سراسر استان بهره خواهند گرفت تا بهترين خروجي را از جلسات خود داشته باشند.

واحدي در بخش ديگري از سخنان خود به راه اندازي مركز اسناد ملي استان مازندران در شهر ساري اشاره كرد و گفت: اين مركز كه از نيازهاي استان بود با موافقت رئيس مركز اسناد ملي كشور طي 20 روز آينده در ساري افتتاح مي شود.

وي بيان داشت: بيش از 500 هزار جلد سند سنتي و ملي مازندران براي نگهداري به اين مركز منتقل مي شود، همچنين قرار است بيش از 10 هزار جلد كتاب مرجع به اين مركز آورده شود تا براي استفاده دانش پژوهان و مورخان و نويسندگان در اختيار آنان قرار گيرد.

وي در باره ضرورت تأسيس اين مركز نيز كفت: نويسندگان و مولفان زيادي در استان و يا خارج از مازندران علاقمند بودند تا درباره موارد مختلف مربوط به اين استان مطلب بنويسند اما نياز به كتاب ها و اسناد اصلي داشتند كه با راه اندازي اين مركز ديگر مشكلي نخواهيم داشت.

غلامرضا كشيري از اعضاي كارگروه صنعت و تجارت مركز استان نيز در باره اين كارگروه گفت: با راه اندازي اين كارگروه بزرگترين دغدغه صنعت گران كه همان مسائل مربوط به بحث سرمايه در گردش است رفع خواهد شد.

وي ادامه داد: ما به عنوان يه موسسه اقتصادي تمام تلاش خود را به كار مي بريم تا دست انداز هاي موجود بر سر راه صنعت گران برداشته شود.

در حاشيه مراسم از دو واحد صنعتي مجتمع پلاستيك طبرستان و مجتمع فرا صنعت طبرستان بازديد شد، برمك قنبرپور مديرعامل مجتمع فراصنعت طبرستان و مدير برنامه ريزي و توليد مجتمع پلاستيك طبرستان با ارائه گزارشي گفت: تلاش هاي صورت گرفته در سال 1383 به ثمر نشستند و در اين سال مجتمع پلاستيك طبرستان به عنوان نخستين شركت فعال در صنعت قالب گيري دوراني موفق به دريافت گواهي نامه استاندارد ISO 9001:2000 شد.

وي ادامه داد: در سال 1384 فرآيند بهبود در حوزه فناوري مورد توجه مديران شركت قرار گرفت و جستجو جهت شناسايي و اجراي يك طرح توسعه در اين راستا آغاز شد و پس از تحقيقات و بررسي هاي به عمل آمده، در سال 1385 يك خط توليد پيشرفته و مجهز به فناوري روز دنيا، از يك شركت مطرح جهاني وارد ايران شد و به اين ترتيب سايت شماره 2 مجتمع پلاستيك طبرستان در شهر ساري در زميني به مساحت 18000 متر مربع آغاز به كار كرد.

به گفته وي، در همان سال واحد تحقيق و توسعه شركت به تنها ماشين آزمايشگاهي صنعت قالب گيري دوراني در ايران مجهز شد و فعاليت در حوزه تحقيقات و خلق دانش در مجتمع پلاستيك طبرستان به شكل جدي تري دنبال شد.

وي ادامه داد: اين تحقيقات منجر به پيدايش ايده اي در كادر مهندسي شركت در خصوص طراحي و ساخت نخستين ماشين قالب گيري دوراني اتوماتيك در ايران شد. اين پروژه در سال 1387 از فاز تحقيقاتي وارد فاز عملياتي شده و در سال 1388 نخستين ماشين قالب گيري دوراني پلاستيك ها با سيستم كنترل اتوماتيك و كوره متحرك توسط گروه مهندسي مجتمع پلاستيك طبرستان ساخته و به بهره برداري رسيد.

قنبرپور ادامه داد: در سال 1390 دو طرح توسعه جديد در شهر هاي ساري و شيراز اجرا و به بهره برداري رسيدند. اين طرح ها موجب افزايش بيش از پيش ظر فيت توليد اين شركت شد.

اين صنعتگر مازندراني در پايان گفت: مجتمع پلاستيك طبرستان در حال حاضر با بيش از 180 نيروي انساني، بهره مندي از 9 خط توليد و ظرفيت توليد بيش از 7000 تن در سال، بزرگترين توليدكننده محصولات پلاستيكي به روش قالب گيري دوراني در ايران است.

كد خبر: 2195538

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۲۱:۴۰

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن