تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820235000




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اين خيابان، پاك است!


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: اين خيابان، پاك است!


طرح بازيافت در منطقه‌ي ۲ شهرداري تهران

هنگامه قديري، مسئول آموزش‌هاي ويژه‌ي بازيافت منطقه‌ي ۲ شهرداري تهران در اين‌باره مي‌گويد: «طرح «خيابان پاك» در منطقه‌ي ۲ شهرداري تهران به شكل آزمايشي در حال اجراست. در اين طرح، اداره‌ي بازيافت منطقه به كمك حاميان بازيافت كه دانش‌آموزان داوطلب و فعال در اين حوزه‌ هستند، از اهالي خيابان «سروش يكم» مي‌خواهند كه به بازيافت فكر كنند و طرح تفكيك زباله از مبدأ را اجرا كنند. در اين خيابان، حدود ۱۳۰ واحد صنفي مانند بانك، مدرسه و اداره‌ حضور دارند كه در اين مكان‌ها، تفكيك زباله از مبدأ اجرا مي‌شود.»

او به گام بعدي اين طرح اشاره مي‌كند و مي‌گويد: «در مرحله‌ي بعد، اين طرح در كل محله‌ي «دريان‌نو» اجرا خواهد شد؛ يعني اين طرح، ابتدا به شكل آزمايشي در يك خيابان اجرا مي‌شود و بعد كل محله را در بر خواهد گرفت.» يك غرفه‌ي بازيافت هم در اين خيابان هست كه اطلاعات لازم را در اختيار مراجعه‌كنندگان قرار مي‌دهد و آن‌ها را راهنمايي مي‌كند. حاميان بازيافت، هر روز به توجيه اهالي مي‌پر‌دازند.

* * *

كلبه‌ي بازيافت

اما علاوه بر طرح خيابان پاك، در مدرسه‌هاي اين منطقه فعاليت‌هاي ديگري از جمله فعال كردن كلبه‌هاي بازيافت صورت مي‌گيرد و فعلاً در منطقه‌ي ۲ تهران، ۱۱هزار حامي بازيافت در اين زمينه مشغول فعاليت هستند.

اين كارشناس بازيافت مي‌گويد: «در مدرسه‌ها، دانش‌آموزان مي‌توانند با تحويل زباله‌هاي خشك به كلبه‌هاي بازيافت، لوازم‌التحرير دريافت كنند.»

او در معرفي حاميان بازيافت هم اين‌طور توضيح مي‌دهد: «حاميان بازيافت، دانش‌آموزان داوطلبي هستند كه در مدرسه فعاليت مي‌كنند. يك گروه حاميان جوان هم در منطقه‌ي ۲ داريم. دانش‌آموزان دبيرستان هتل‌داري پارسيان، چون با هتل‌داري و مواد غذايي سر و كار دارند، خودشان نسبت به بازيافت بسيار حساسند و از دانش‌آموزان فعال در اين حوزه‌ به‌شمار مي‌آيند كه به فرهنگ‌سازي بازيافت كمك مي‌كنند.»

قديري، درباره‌ي شرايط دانش‌آموزاني كه مي‌خواهند عضو گروه حاميان بازيافت باشند مي‌گويد: «دانش‌آموزان علاقه‌مند مي‌توانند با ارائه‌ي كپي شناسنامه و اجازه‌ي عضويت و فعاليت در گروه از خانواده، عضو گروه حاميان بازيافت بشوند. اداره‌ي بازيافت، حاميان را به اردوهايي مي‌برد تا آن‌ها را با نحوه‌ي تفكيك زباله و روند بازيافت آشنا كند.»

او به جشنواره‌ي مشكات هم اشاره مي‌كند و مي‌گويد: «دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله مي‌توانند تا آخر آذرماه، داستان و عكس و تصويرهاي خود را درباره‌ي بازيافت به خانه‌هاي سلامت محله‌هاي خود بفرستند. اين كارها بررسي مي‌شوند و به بهترين‌ها جوايزي اهدا خواهد شد‌.»

گفتني است جشنواره‌ي مشكات، بخشي هم براي كودكان در نظر گرفته است. در اين بخش، كودكان پنج تا ۱۲ ساله مي‌توانند يك خاطره با موضوع بازيافت بنويسند.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن