تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814807447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمريكا به‌دنبال پس گرفتن سلاح‌هايش از مخالفان سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آمريكا به‌دنبال پس گرفتن سلاح‌هايش از مخالفان سوريه


روزنامه واشنگتن پست به نقل از يك مقام آمريكايي نوشت: واشنگتن از گروه موسوم به جبهه اسلامي مي‌خواهد تا خودروهاي آمريكايي، سيستم‌هاي ارتباطي، لوازم پزشكي و تجهيزاتي را كه هفته گذشته از انبارهاي سلاح گروه ارتش آزاد برده‌اند، بازپس دهند.

در پي سيطره جبهه اسلامي بر انبارهاي سلاح يادشده، آمريكا و انگليس ارسال كمك‌هاي خود به ارتش آزاد را متوقف كردند. آمريكا ميزان كمك‌هاي تعليق شده‌اش به گروه ارتش آزاد را 260ميليون دلار اعلام كرده است. درپي‌سيطره جبهه اسلامي بر مهمات و اسلحه ارتش آزاد، سليم ادريس فرمانده اين گروه هم از طريق تركيه به قطر گريخت.

اين خبري است كه منابع دولتي سوريه اعلام كرده‌اند. جبهه اسلامي تازه‌ترين گروه اسلامگرايي است كه در سوريه اعلام موجوديت كرده‌است. اين گروه ائتلافي از چند گروه اسلامگراي جدا شده از القاعده است. با اين حال اين گروه اعلام كرده كه به‌دنبال اجراي انديشه‌هاي سلفي است. بسياري، اين گروه را مورد حمايت عربستان مي‌دانند. جبهه اسلامي در چارچوب تلاش براي پيوستن به نشست دوم ژنو، وارد مذاكراتي با آمريكايي‌ها شده اما اين مذاكرات فعلا بي‌نتيجه مانده است. رسانه‌هاي آمريكايي اخيرا اين گروه را گروهي ميانه‌رو در ميان شبه‌نظاميان اسلامگراي سوريه خوانده‌اند.

ارتش آزاد به‌علت تحولات ميداني، بخش اعظم توان خود را از دست داده و اكنون به ضعيف‌ترين گروه مسلح در سوريه تبديل شده است. در ماه‌هاي اخير بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه در گفت‌وگويي اعلام كرده بود كه ارتش آزاد عملا مرده و گروه‌هاي درگير با ارتش سوريه، همگي اسلامگرا با تفكر القاعده‌اي هستند. داعش، جبهه النصره و اكنون جبهه ‌اسلامي 3گروه اسلامگراي اصلي فعال در سوريه‌اند.

واشنگتن‌پست به نقل از مقام آمريكايي كه نامش را ذكر نكرده نوشته‌است، واشنگتن حاضر است از ائتلافي گسترده از مخالفان كه اسلامگرايان را هم دربرگيرد، حمايت كند. اين نخستين بار است كه آمريكا اينگونه در اين‌باره اعلام موضع مي‌كند. آمريكا براي تعامل با اين گروه از مخالفان 2شرط قرار داده‌است، نخستين شرط عدم‌ارتباط آنها با القاعده است و شرط دوم حضور اين گروه‌ها د ر مذاكرات ژنو.اين در حالي است كه القاعده همچنان به خشونت خود در سوريه ادامه مي‌دهد. در تازه‌ترين اقدام، اين گروه 120شهروند كرد را در حلب ربود.

داعش و گروه‌هاي كرد به‌شدت در مناطق كردنشين در شمال شرق سوريه درگير هستند و اخيرا كردها توانستند افراد داعش را از بسياري از مواضع بيرون برانند.

آوارگان بي‌پناه

سازمان عفو بين‌الملل با انتقاد از نقش كمرنگ اتحاديه اروپا در پناه دادن به آوارگان سوريه، ميزان كمك اروپا دراين‌باره را شرم‌آور توصيف كرد. سليل شطي دبيركل اين نهاد بين‌المللي اعلام كرد كه اتحاديه اروپا به‌شدت در ايفاي وظايف خود در قبال آوارگان شكست خورده است. شطي در اين بيانيه اعلام كرد كه اروپا تنها شمار بسيار اندكي از پناهجويان سوري را پذيرفته و اروپايي‌ها پيشنهاد كرده‌اند كه دروازه‌هاي اروپا تنها به روي 12هزار از 30هزار آواره سوري مهاجر گشوده شود.

در اين بين، سرماي جانفرسا و يخبندان موسوم به آلكسا كه كشورهايي نظير اردن و لبنان را فراگرفت، باعث شده تا آوارگان سوري در بدترين شرايط ممكن ‌روزهاي آغازين زمستان را بگذرانند. كودكان و سالخوردگان اسكان داده شده در اردوگاه الزعتري در اردن و اردوگاه‌هاي ايجاد شده در لبنان در روزهاي اخير با بدترين شرايط مواجه شده‌اند و در اين بين، به‌علت يخبندان هواپيماهاي حامل كمك‌هاي سازمان ملل هم قادر به پرواز و رساندن كمك‌ها به آوارگان در اين مناطق نبوده‌اند.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن