تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803035017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحريم هاي اخير آمريكا نقض توافقنامه ژنو نيست


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تحريم هاي اخير آمريكا نقض توافقنامه ژنو نيست
يك كارشناس حقوق بين الملل، اقدام جديد آمريكا مبني بر افزودن اسامي افراد و شركت هاي جديد به فهرست تحريم ها عليه ايران را از نظر حقوقي، مخالف توافقنامه ژنو ندانست و گفت: اين اقدام نه از نظر مفاد و نه از نظر روح، نقض توافقنامه ‍ژنو نيست.

اين كارشناس حقوق بين المللي مربوط به رويه و قواعد تحريم كه خواست نامش بيان نشود، در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا در پاسخ به اين سوال كه آيا تحريم هاي اخير آمريكا نقض توافق ژنو است، افزود: اين موضع از دو نظر قابل تفسير است. اول با توجه به محتوا و دوم از نظر فضاي عمومي مذاكرات دو طرف .

وي تصريح كرد: از نظر محتوا بايد صراحتا گفت كه اين اقدام از منظر حقوقي، نه از نظر مفاد و نه از نظر روح نقض توافق ژنو نيست چرا كه آنچه از توافق ژنو مورد توافق طرفين قرار گرفته، عدم وضع تحريم هاي جديد است و تحريم هاي جديد بر اساس تعريف، تحريم هايي هستند كه به تازگي بر اساس تصميم رييس جمهوري آمريكا بعنوان يك «دستور اجرايي» و يا «executive order » و يا بر اساس تصميم كنگره آمريكا وضع گردند.

اين كارشناس حقوق بين المللي اظهار داشت: اين در شرايطي است كه در هفته هاي اخير، دولت آمريكا بطور گسترده اي ضمن تماس هاي مستمر با كنگره اين كشور تلاش كرده است كه كنگره از وضع تحريم هاي جديد عليه ايران خودداري كند.

وي اضافه كرد: آقاي اوباما رييس جمهوري آمريكا، جان كري وزير امور خارجه و وندي شرمن نماينده آمريكا در گروه 1+5 هر يك در هفته هاي اخير همواره به بيان هاي مختلفي اعلام كرده بودند كه تصويب تحريم هاي جديد در كنگره به منزله ضربه اي غير قابل برگشت به ديپلماسي آمريكا براي توافق با ايران در خصوص برنامه هسته اي آن كشور خواهد بود و تلاش هاي آنها را عقيم خواهد گذارد.

اين كارشناس رويه ها و قواعد تحريم خاطر نشان كرد: آقاي ظريف وزير امور خارجه نيز در يكي از اظهارات اخير خود، تصويب تحريم هاي جديد توسط كنگره آمريكا را مرگ توافق ژنو خوانده بود.

وي تصريح كرد: بر اين مبنا، فرض آنكه تحريم هاي اعلام شده آمريكا، تحريم هاي جديد باشد به هيچ وجه با مواضع اعلام شده و پيگيري هاي دولت آمريكا همخواني نخواهد داشت.

اين كارشناس حقوق بين الملل يادآور شد: روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه هفته قبل نيز كميته بانكي سناي آمريكا رسما اعلام كرد كه پس از بحث هاي فراوان كميته بانكي با مقامات دولت آمريكا، اين كميته در نهايت تصميم گرفته است كه در شرايط حاضر از وضع تحريم هاي جديد عليه ايران خودداري كند.

وي تاكيد كرد: بنابراين، جديد خواندن تحريم هاي اعلام شده اخير، بطور كلي با رفتار و مواضع سياسي دولت آمريكا در تعارض اصولي خواهد بود.

به گفته وي، اين در حالي است كه خبرگزاري هاي بين المللي روز پنجشنبه اعلام موضع كنگره مبني بر عدم وضع تحريم ها را پيروزي ديپلماسي اوباما اعلام كرده بودند.

اين كارشناس حقوق بين الملل اظهار داشت: علاوه بر اين، در مراجعه به متن اصلي تحريم هاي اعلام شده كه در سايت اصلي وزارت دارايي آمريكا با عنوان www.treasury.gov قابل دسترسي است، بخوبي مي توان ديد كه در عنوان احيا تحريم هاي موجود تاكيد شده است كه اين اقدامات در راستاي اجراي تحريم هاي موجود صورت مي گيرد و در توضيح تحريم هاي موجود قوانين تحريم آمريكا، دستورالعمل هاي اجرايي رييس جمهوري آمريكا و قطعنامه هاي مرتبط شوراي امنيت سازمان ملل متحد اعلام شده است.

وي تصريح كرد: مهمتر از همه آنكه، اين موضوع در هر يك از بندهاي مربوط به تحريم با جزئيات مربوطه آمده است. در اقدام تحريم عليه شركت هاي,ferland company siqiriya maritime,singa Tankres, Mid Oil Asia و شخص حقيقي، تبعه اي است كه به نقض دستور العمل اجرايي 13645 رييس جمهوري آمريكا اشاره شده و از مدت ها پيش از اين صادر شده است.

اين كارشناس حقوق بين الملل مربوط به رويه ها و تحريم ها اظهار داشت: همچنين در بخش مربوط به اقدامات كلي در برابر شركت هايي كه به توسعه برنامه هاي هسته اي كمك مي كنند، به نقض دستورالعمل اجرايي شماره 13382 رييس جمهوري آمريكا و همچنين نقض قطعنامه هاي موجود تحريمي شوراي امنيت سازمان ملل اشاره شده است.

وي گفت: در همين چارچوب و در مورد مربوط به يكي ديگر از شركت هاي مورد تحريم، صريحا به قطعنامه 1737 شوراي امنيت اشاره شده است و بعنوان دليل تكميلي، ارتباط مستقيم آن شركت با شركت ديگري كه به نام، در ليست ضميمه قطعنامه تحريم هاي شوراي امنيت قرار دارد، دليل اعمال تحريم اعلام شده است.

اين كارشناس مربوط به رويه و تحريم ها اضافه كرد: همين موضوع براي شركت هاي ديگر هم ذكر شده است و اختصاصا ارتباط مستقيم كارگزاري با شركت هايي كه خود آنها صريحا در ليست پيوست قطعنامه هاي تحريم شوراي امنيت قرار دارند، دليل تحريم آنها ذكر شده است.

وي تصريح كرد: بنابراين از نقط نظر حقوقي، اين اقدام اخير يا در راستاي اجراي مصوبات فعلي دولت آمريكا كه بويژه به صورت فرمان اجرايي رياست جمهوري صادر شده اند، بوده است و يا در راستاي اجراي قطعنامه هاي شوراي امنيت اتخاذ شده اند و بر اين اساس آنها را بايد اقدام آمريكا براي اجراي تحريم هاي جاري دانست و لذا به هيچ وجه به نص و روح توافق ژنو ارتباطي پيدا نمي كند.

وي تاكيد كرد: البته يكي از قواعد حقوق بين الملل، اجراي حسن نيت توافقات و انجام مذاكره ميان دولت ها و حفظ جو همكاري و تعادل است كه بر اين اساس، اين انتقاد كماكان به دولت آمريكا وارد است كه در حالي كه در مذاكره با جمهوري اسلامي ايران در حال بررسي اجراي توافقنامه اي باهدف رفع نگراني هاي هسته اي است، اين تصميمات از سوي نهادهاي همان دولت صورت مي گيرد كه بيانگر روح تعاون و همكاري نيست.

اين كارشناس حقوق بين المللي مربوط به رويه و تحريم ها تاكيد كرد: ولي اين امر مبناي اين نيست كه اجراي اقدام اخير را نقض توافق ژنو بدانيم.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن