تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819188181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه مجن:دانشگاه محل علم‏آموزي در كنار افزايش بينش ديني باشد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه مجن:دانشگاه محل علم‏آموزي در كنار افزايش بينش ديني باشد
امام جمعه مجن گفت: دانشگاه بايد محل علم‏آموزي در كنار افزايش بينش ديني باشد و دانشگاهيان به ارتقاي علمي و مذهبي به صورت توأمان نگاه كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس از استان سمنان، حجت‎الاسلام والمسلمين احمد جناتي امشب در مراسمي با حضور دانشجويان كه در دانشگاه پيام نور مجن و در سالن اجتماعات اين دانشگاه با حضور بيش از 200 نفر برگزار شد، در سخناني با اشاره به حديثي از امام علي (ع) اظهار كرد: مولاي متقيان در حديثي مي‎فرمايند «العلم السلطان»، دانش و علم سلطان و فرمان‎رواست.

امام جمعه مجن تصريح كرد: اين بدان معناست كه هر كه داراي علم و دانش است، صاحب حاكميت و فرمان‎روايي بوده و ديگران برابر او تسليم هستند.

وي افزود: اسلام به علم بسيار توجه دارد و در احاديث بسياري به كسب علم و دانش حتي تا لحظه مرگ تأكيد شده و در قرآن نيز آيات فراواني در خصوص كسب علم، دانش، تفكر و تعقل آمده است.

امام جمعه مجن خطاب به حاضران خاطرنشان كرد: شما دانشجو هستيد؛ يعني به دنبال كسب دانش و كنكاش در زمينه علم و معرفت‎شناسي هستيد و بايد بدانيد اين تلاش و كوشش در راه كسب علم و دانش عبادت بزرگي است.

جناتي تصريح كرد: كسي كه در جهاد با جهل و ناداني بوده، در اصل در حال عبادت است تا ظلمت را پاك و روشنايي نور معرفت و يقين را دست يابد و به كيمياي سعادت كه علم و دانش است، دست يابد.

اين استاد دانشگاه‌هاي شاهرود بيان كرد: در عصر امروز كه علم و دانش اهميت دارد و ابرقدرت‌ها در تلاش هستند تا با پيشرفت در علم و دانش قدرت خود را به جهانيان ديكته كنند ما نبايد غافل باشيم و بايد دنبال پيشرفت و تعالي علمي و فني باشيم.

وي با بيان اينكه كسب دانش در كنار معرفت مي‌تواند مفيد و اثرگذار باشد، گفت: علم و دانش اگر با معرفت و شناخت همراه باشد و علم ديني باشد مي‌تواند در جامعه تأثيرگذار باشد و سبب پيشرفت و رشد جامعه به سوي تربيت و تعالي مادي و معنوي شود.

امام جمعه مجن ادامه داد: دانشگاه ما بايد در كنار علم و دانش معرفت و بينش ديني جويندگان علم را نيز افزايش دهد و آنها را در بعد مادي و معنوي رشد و تعالي بخشد تا براي جامعه مفيد فايده باشند.

جناتي خاطرنشان كرد: اگر امروز مي‌بينيد كه دشمنان تلاش مي‌كنند دين را از جامعه ما حذف كنند بدان دليل است كه دين در كنار علم انسان را آگاه و روشن به تمام مسائل مي‌كند و آنگاه اين انسان آگاه ديگر كوركورانه حرف كسي را قبول و زير بار زور و ظلم نخواهد رفت.

وي تأكيد كرد: انقلاب اسلامي ايران علم همراه با عمل و دين‎محوري را ترويج مي‌كند و اين مسئله‌اي است كه جهان مادي و استكبار با آن مخالف است، چرا كه اين علم سبب آگاهي و اقتدار و ايستادگي برابر ظلم و ستم و استبداد و استكبار است.

اين استاد دانشگاه‌هاي شاهرود تصريح كرد: بايد شما عزيزان تلاش كنيد كه علم همراه با تعقل و انديشه و معرفت ديني را كسب كنيد تا بتوانيد به جهانيان خدمت كنيد و با علم خود برابر زورگويان و ظالمان عالم بايستيد.

انتهاي پيام/2249/ت40

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن