تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819639928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست پژوهش و مرجعیت علمی جامعةالمصطفی العالمیه برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




نشست پژوهش و مرجعیت علمی جامعةالمصطفی العالمیه برگزار شد خبرگزاری رسا ـ نشست پژوهش و مرجعیت علمی جامعةالمصطفی العالمیه به همت اداره کل تحقیقات و امور پژوهشگران المصطفی برگزار شد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست پژوهش و مرجعیت علمی جامعةالمصطفی العالمیه به همت اداره کل تحقیقات و امور پژوهشگران المصطفی پیش از ظهر امروز با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعةالمصطفی برگزار شد.
در آغاز این نشست حجت‌الاسلام  حسن انصاری، مدیر کل تحقیقات و امور پژوهشگران المصطفی با بیان این‌که بدون تحقیق، تفکر و فتح سرزمین‌های علمی هیچ مذهبی نمی‌تواند در دنیا به برتری رسیده و برای خود جایی باز کند، گفت: یکی از مهم‌ترین و بنیادی‌ترین مسائل در عرصه علم، تحقیق و پژوهش است.
وی افزود: امروز جامعةالمصطفی به دنبال ترویج معارف ناب اسلام محمدی است و با دارا بودن بیش از 15 هزار دانش‌پژوه و بیش از این تعداد فارغ‌التحصیل می‌کوشد تا در هر جای دنیا که پرچمی از شیعه و اسلام برافراشته می‌شود نقشی ایفا کند.
در ادامه نشست حجت‌الاسلام مهدی رجایی، رییس پژوهشگاه بین‌المللی جامعةالمصطفی با اشاره به هفته پژوهش، اظهار داشت: هفته پژوهش فرصتی است تا فعالیت‌های پژوهشی معرفی و نتیجه‌گیری خوبی در ان صورت بگیرد.
وی با بیان این‌که در حوزه اقتصاد پژوهش، فعالیت‌های کمتری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: نیاز است طلاب جامعةالمصطفی بیشتر به ابعاد این حوزه بپردازند، چون همین امر است که ما را به مرجعیت علمی می‌رساند.
در بخشی بعدی این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعةالمصطفی العالمیه با بیان این‌که در چشم‌انداز المصطفی بر مقوله مرجعیت علمی و معرفتی تأکید فراوانی شده است، گفت: همه ما موظفیم تلاش‌هایی انجام دهیم تا این مرجعیت علمی و معرفتی در جهان محقق شود.
وی افزود: ما به عنوان حوزه و نهاد حوزوی مسؤول پاسخ‌گویی به نیازهای فکری، معرفتی، فقهی، و معنوی جهان اسلام هستیم و این وظیفه‌ای است که شارع مقدس و دین بر عهده ما قرار داده‌ است و ما باید در این زمینه توانایی کامل را به ست بیاوریم.
رییس جامعةالمصطفی العالمیه با بیان این که منظور از مرجعیت علمی این است که کلیه نهادهای حوزوی محل مراجعه و مورد اعتماد جامعه علمی و نخبگانی در حوزه علوم اسلامی قرار بگیرند، ابراز داشت: معرفت علمی یک نهاد به این است که مورد اعتماد و محل مراجعه باشد و تولیدات فکری و نظری آن، منظومه مورد ارجاع و استناد در مقالات و تحقیقات جامعه علمی باشد.
در پایان این نشست نیز از تعدادی از محققان و پژوهشگران ممتاز جامعةالمصطفی العالمیه قدردانی و لوح سپاسی به آنها اهدا شد./907/پ202/ع



۱۳۹۲/۹/۲۳






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن