تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819900889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي عمومي نخستين تئاتر نابينايان كشور


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: اجراي عمومي نخستين تئاتر نابينايان كشور
كارگردان نخستين نمايش نابينايان از اجراي عمومي نخستين تئاتر نابينايان كشور از فردا در مشهد خبر داد.

سعيد خان‌كريمي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس در مشهد اظهار داشت: نمايش «مرداب نشينان» كه در جشنواره تئاتر معلولين پويش برگزيده شده قرار است از فردا (يكشنبه 24 آذر) در سالن اصلي تئاتر شهر مشهد تا 8 دي ماه هر شب ساعت 19 براي عموم علاقمندان اجرا شود.

به گفته وي، اين نمايش بر اساس اقتباس داستاني نوشته ولسه ينكا و ترجمه محمد حفاظي است كه با كم و اضافه كردن برخي از متن اصلي و نزديك كردن آن به فرهنگ اسلامي كشور همراه با 4 بازيگر نابينا اجرا خواهد شد.

خان‌كريمي با بيان اين مطلب كه در اين نمايش سعي شده مخاطب به دين توحيدي و يكتاپرستي بيشتر جذب شود، افزود: قطعاً اين اقدام مي‌تواند نگرش جديد و خوبي به تماشاگر منتقل كند.

خان‌كريمي اجراي نمايش‌هاي ديني و مذهبي به شرط آن كه با نگاه و ساختار جديد همراه با نوآوري توليد شوند را باعث افزايش جذب مخاطب دانست و افزود : اين امر باعث اهميت بخشيدن به نمايش‌هاي مذهبي مي‌شود و نگرش جديدي را در مخاطب ايجاد مي‌كند.

كارگردان گروه نابينايان روياي سفيد ادامه داد: با اين كه تمرينات تئاتر براي نابينايان سختي‌هاي خاص خود را دارد اما قطعاً فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري توسط معلولين نقش بسيار مهمي در توانمندسازي اجتماعي اين قشر جامعه ايفا مي‌كند.

خان كريمي تصريح كرد: معلولين استعدادهاي زيادي در وجود خود دارند كه يكي از آنها اجراهاي نمايش است از اين رو به نظرم اگر بخش جنبي در جشنواره تئاتر فجر براي هنرهاي معلولين قرار داده شود اتفاق بسيار فرخنده‌اي خواهد بود.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن