تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801556805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبكه ملي اطلاعات در شوراي عالي فضاي مجازي تصويب مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: شبكه ملي اطلاعات در شوراي عالي فضاي مجازي تصويب مي‌شود
دبير شوراي عالي فضاي مجازي از تصويب طرح شبكه ملي اطلاعات در اين شورا خبر داد.

به گزارش ايرنا ، محمد حسن انتظاري عصر روز شنبه در مراسم اختتاميه پنجمين جشنواره سراسري كارآفريني و توسعه كسب و كار در دانشگاه صنعتي شريف اظهار داشت: شبكه ملي اطلاعات شامل زيرساخت هايي است كه توسط وزارت ارتباطات و فناوري اطلاع ايجاد شده است و قرار است خدمات و سرويس هاي مفصلي در فضاي سايبري ارايه كند.

وي از جمله الزامات اين طرح را حضور فعال نسل خلاق كشور به ويژه نخبگان و دانشگاهيان عنوان كرد و گفت: بايد فضا را به گونه اي تعريف كنيم تا همه جوانان فعال بتوانند در اين عرصه حضور يابند و با كمترين ريسك و خطر پذيري مواجه شوند.

رييس مركز ملي فضاي مجازي با بيان اينكه اكنون طراحان شبكه هاي بزرگ اجتماعي در دنيا از جمله گوگل و يوتيوپ در ميانگين سني 30 تا 35 سال قرار دارند گفت: چنين جواناني در مراتب علمي كشور نيز حضور دارند كه وظيفه ماست در هر شرايطي از آنها حمايت كنيم.

وي با تاكيد بر اينكه در مواجه با فضاي مجازي بايد فعال و باشيم گفت: شوراي عالي فضاي مجازي به منظور ساماندهي حضور فعال در فضاي سايبري جهان و توسعه اين فضا ايجاد شده است.

به گفته انتظاري توسعه ديجيتالي كشور بايد همتراز با توسعه اقتصادي و فرهنگي باشد در غير اينصورت شاهد رشد زيگراگي در حوزه هاي مختلف خواهيم بود.

در ادامه اين مراسم شش نفر از كارآفرينان به ارائه طرح ها و ايده هاي خود پرداختند كه بعد از داوري چهار طرح به عنوان ايده هاي برتر انتخاب و معرفي شدند.

ˈ ايجاد سامانه اخبار ˈ با هدف ارايه خدمات روابط عمومي به شركت ها براي انتشار اخبار در رسانه ها ، ˈ توليد آلومينيوم با استحكام بالا و وزن پايين ˈ ، ˈ توليد محتواي آموزشي به همراه بستر توزيع آن ˈ و ˈ دستگاه كنترل خط توليد كاشي ˈ چهار طرح برتري بودند كه مورد تقدير نيز قرار گرفتند.

پنجمين جشنواره سراسري كارآفريني و توسعه كسب و كار با حضور كارآفرينان در دانشگاه صنعتي شريف و نمايندگان شركت هاي سرمايه گذاري در سالن جابربن حيان دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد.

در اين دوره 140 طرح به دبيرخانه جشنواره ارائه شده بود كه پس از دو دوره داوري ابتدا 40 طرح و سپس 6 طرح انتخاب و معرفي شدند.

در مراسمي كه عصر امروز دردانشگاه صنعتي شريف برگزار شدصاحبان اين 6 طرح به ارائه خلاصه اي از طرح خود در حضور دانشجويان و داوران پرداختند.

در ابتداي اين جشنواره با توزيع كارتهاي مخصوص دانشجويان ، مسابقه زنده در كارآفريني و فضاي كسب و كار برگزار شد و در نهايت قرار شد به برندگان جوايزي اهدا شود.

طرح هاي راه يافته به مرحله نهايي جشنواره پنجم عبارتند از: سامانه برون سپاري آنلاين-سنسورهاي ترافيكي بلوتوث- سامانه اخبار رسمي- توليد محتواي آموزشي به همراه بستر توزيع آن- توليد آلومينيوم با استحكام بالاو دستگاه كنترل خط توليد كاشي.

اين جشنواره به همت مركز كارآفريني و صندوق پژوهش و فناوري دانشگاه صنعتي شريف با هدف كمك به تجاري سازي طرحهاي دانش بنيان در بخش هاي گوناگون از جمله نگارش طرح تجاري(Business plan)، نگارش مدل كسب و كار(Business Model) براي ايده هاي دانش بنيان و نوآورانه(Seed Stage) و همچنين طرح كسب و كار شركتهاي نوپا (Early Stage) برگزار شد.

نظر شما:
------------

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن