تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804371788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتخار بين المللي براي فعالان ايزو در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: افتخار بين المللي براي فعالان ايزو در ايران
سازمان IRCA (سازمان بين المللي ثبت مميزان گواهي دار) مهم ترين سازماني است كه در زمينه آموزش و ثبت مميزان از جمله مديريت كيفيت ،امور زيست محيطي ، ايمني و بهداشت شغلي ، امنيت اطلاعات و ايمني مواد مواد غذايي فعاليت مي كند.
عصر ايران- انتخاب دبير انجمن علمي استاندارد ايران به عنوان مميز منتخب "سازمان بين المللي ثبت مميزان گواهي دار"- در نوامبر 2013 - يك موفقيت بين المللي براي فعالان استانداردهاي ايزو و كيفيت مديريت در ايران به حساب مي آيد. اين در حالي است كه پاره اي رسانه ها و محافل علمي و اقتصادي در ايران چندان كه بايد و شايد به اين موضوع نپرداخته اند و تفكر غالب در جامعه نيز هم چنان ميان استاندارد كالا و استاندارد هاي مديريتي تفكيك قايل نمي شود.

سازمان IRCA (سازمان بين المللي ثبت مميزان گواهي دار) مهم ترين سازماني است كه در زمينه آموزش و ثبت مميزان از جمله مديريت كيفيت ،امور زيست محيطي ، ايمني و بهداشت شغلي ، امنيت اطلاعات و ايمني مواد مواد غذايي فعاليت مي كند.

دكتر علي جلالي - مدرس و مميز بين المللي استاندارد - كه به عنوان مميز منتخب ماه نوامبر 2013 توسط اين سازمان انتخاب شده در گفت و گويي با تارنماي رسمي اين سازمان بين المللي به نشاني www.IRCA.org/inform به نكات جالبي اشاره كرده كه فارغ از نگاه تخصصي نيز مي تواند براي مخاطبان " عصر ايران" جالب توجه باشد:

برگردان اين گفت و گو از اين قرار است:

درباره خودتان بگوييد و بيشتر خود را معرفي كنيد:
من علي جلالي هستم. هميشه در كودكي دوست داشتم شغلي داشته باشم كه از يك سو مولد و اثربخش باشد و از جانب ديگر خسته كننده و تكراري نباشد. اكنون احساس مي كنم به اين آرزو رسيده ام چرا كه مميز و مدرس ارشد IRCA هستم .
من در مقطع دكتراي مهندسي صنايع و هم چنين در رشته MBA و كارشناسي ارشد مهندسي متالورژي تحصيل كرده ام و با بيش از 1200 رو ز تجربه مميزي در زمينه استانداردهاي ISO 9001،ISO 14001،ISO 22000 و OHSAS 18001 توانستم به اين خواست خود جامه عمل بپوشانم.

در حال حاضر در تهران زندگي مي كنم و مديريت شركت DAS انگلستان در ايران و آسياي ميانه را بر عهده دارم. هم چنين دبير و عضو هيات مديره انجمن علمي استاندارد ايران هستم و نماينده فعال IQMS انگليس كه از ITCA اعتبار دارد.

نگاه ديگر مشاغل به حرفه مميزي چگونه است؟

از نظر ديگر مشاغل هرچند ما همواره اعتبار خاصي داريم اما به ما به چشم بازرس نگاه مي كنند. حال آن كه اين ديدگاه كاملا اشتباه است زيرا بازرس تنها با بله و نه كار خود را پيش مي برد در حالي كه مميز سيستم را بررسي مي كند و پيشنهاد هاي او مي تواند به ايجاد ارزش افزوده بينجامد.

كدام جنبه شغل مميزي براي شما جالب تر است؟

آشنا شدن با انواع مختلف خدمات ، صنايع ، محصولات ، فرهنگ و حتي مردمان مختلف از نماينده مديريت تا مديريت ارشد براي من جالب ترين جنبه هاي اين شغل به حساب مي آيند.

مهم ترين چالش هايي كه به عنوان مميز با آن ها روبرو بوده ايد كدام ها بوده اند؟

موارد متعددي را مي توان بازگفت اما من چند مورد را ذكر مي كنم:
- توجه بيشتر مشتريان مشتريان به مستند سازي سيستم هاي مديريتي به جاي اجراي آن است حال آن كه اين طرز فكر كاملا اشتباه است و باعث ناكارآمد شدن سيستم مي شود.
-كارفرماهاي قديمي عموما اجراي سيستم ISO را تأثير گذار نمي دانند.
- اكثريت مردم ، استاندارد هاي مديريتي را با استاندارد محصول اشتباه مي گيرند.
- مميزان غير حرفه اي و سازمان هاي متقلب گواهي نامه هاي ISO اي صادر مي كنند كه مراحل مميزي آن طبق قوانين بين المللي اجرا نشده است.
-عدم آموزش مناسب مميزان. براي مثال در يك مميزي سيستم 8/1 عدم انطباق صادر مي كند در حالي كه در همان شرايط ، مميزي ديگر هيچ عدم انطباقي صادر نمي كند.
-ايجاد ارزش افزوده در سيستم اگرچه مهم است ولي غالب مردم به آن اهميت نمي دهند.

و يك خاطره خوب والبته يك خاطره بد:

من به يك خاطره خوب و يك خاطره بد ، يك خاطره ناپسند را هم اضافه و نقل مي كنم:
خاطره خوب من مربوط است به 8 سال پيش كه سر مميزي يك تيم مميزي كارخانه اي در شيراز را به عهده داشتم و نماينده مديريت در جلسه افتتاحيه گفت: از اين ملاقات چنان هيجان زده است كه به مناسبت اين ملاقات و روز مميزي كت و شلوار بسيار گراني خريده است!
خاطره بد من مربوط به 5 سال پيش است. به قصد مميزي به يك كارخانه توليد آرد گندم رفته بودم اما هيچ كس در كارخانه از مميزي با خبر نبود و طبعا نگهباني اجازه ورود ما به كارخانه را نداد!
خاطره ناپسند من هم اين است:
سر مميز تيم مميزي كارخانه توليدكننده مواد غذايي بودم و مديريت ارشد اين كارخانه با يك سرهنگ باز نشسته بود . همين جناب سرهنگ يك روز قبل از مميزي با من تماس گرفتت و گفت چنانچه هر عدم انطباقي صادر شود مسئول مربوطه بلافاصله اخراج خواهد شد.من شوكه شده بودم ولي بعد از هم فكري با تيم مميزي به اين نتيجه رسيديم كه اسم عدم انطباق رابه" فرصتي براي بهبود" تغيير دهيم و البته در حين اجراي مميزي چندين "فرصتي براي بهبود" صادر كرديم .به خصوص يكي از اين فرصت هاي بهبود بسيار در ذهن من نقش بسته است كه مربوط مي شود به خريد يك دستگاه تهويه هوا براي دپارتمان اداري كه هواي آن فضاي اداري بسيار گرم بود و نماينده مديريت اين كارخانه بعد ها به من گفتند كه سرهنگ با خريد اين دستگاه بسيار مخالف بود و اگر شما اين موضوع را در قالب فرصتي براي بهبود مطرح نمي كرديد ايشان هرگز موافقت نمي كرد!چراكه جناب سرهنگ معتقد بود اين جا كارخانه است نه هتل !

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن