تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819870704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حسنين هيكل:اخوان المسلمين درباره اداره كشور هيچ چيزي نمي داند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: حسنين هيكل:اخوان المسلمين درباره اداره كشور هيچ چيزي نمي داند
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/06/29
روزنامه نگار برجسته مصري تصريح كرد گروه اخوان المسلمين درباره اداره كشور هيچ چيزي نمي داند.
روزنامه الخليج در شماره امروز خود نوشت: محمد حسنين هيكل روزنامه نگار برجسته مصري گفت:« برخي از سران گروه اخوان المسلمين مصر بازنگري فكري را آغاز كرده اند، اما آنان بايد خسارتهاي خود را ارزيابي و مواضعشان را تعيين كنند. البته آنان هنوز اين مرحله را آغاز نكرده اند و به زمان نياز دارند تا از حالت شوك خارج شوند».
هيكل در ادامه افزود: «نمي دانم چگونه جامعه اين فرصت را به اين گروه خواهد داد؟ به نظر من، برگزاري نشست با اعضاي اخوان المسلمين در حال حاضر اشتباه است و فايده اي ندارد، اما با توجه به امينت كشور بايد مرحله تكامل جامعه -دست كم در مرحله كوتاه مدت- ادامه يابد، زيرا اين امنيت در معرض خطر بزرگ قرار گرفته است. هيچ كسي نمي خواهد منتظر بماند تا توافق با گروه اخوان المسلمين محقق شود. اعضاي اخوان المسلمين درباره آينده فكر نمي كنند. از اين رو، ديدگاه شان درباره اين مرحله هنوز تعيين نشده است».
محمد حسنين هيكل به ديدار با محمد علي بشر و عمرو دراج از سران گروه اخوان المسلمين اشاره و تصريح كرد: «آنان تحولات اخير مصر را كودتا توصيف كردند و من در پاسخ گفتم آنچه در مصر رخ داد اتفاقي بسيار بزرگ و از آن فراتر است. سخن گفتن درباره مشروعيت مانند تصرف كردن غير قانوني اراضي نيست. اخوان المسلمين مانند كسي كه غير قانوني وارد زمين مردم شد و مي خواهد آن را تصرف كند، رفتار مي كند. بحران آغاز شد چون اين گروه درخواست مردمي را مبني بر برگزاري همه پرسي زودهنگام رد كرد. من به آنان گفتم تصرف بر زمينها مسئله اي آسان است، اما نمي توان كشور و مردم داراي فرهنگ، تاريخ و تمدن آن را تصاحب كرد چنين كاري ممكن نيست ، اما دلايلي وجود دارد كه نشان مي دهد آنان درباره اداره كشور هيچ چيزي نمي دانند».
هيكل همچنين از سران اخوان المسلمين خواست راه حل براي بحرانشان بيابند و در نظر بگيرند كه ملت به صورت قاطعانه با اقدامات خشونت بار و تروريسم مخالف است و مسئله نيروهاي مسلح در مرحله كنوني مسئله محوري است، زيرا آخرين ستوني است كه مصر براي برقراي امنيت داخلي و خارجي خود بر آن تكيه كرده است.
روزنامه نگار مصري در پايان همچنين خاطرنشان كرد: « پس از ديدارم احساس كردم كه آنان تا حدودي از مرحله شوك خارج شده اند و در برابر طرفي قرار گرفتم كه به دنبال نقشي در مرحله آينده است و يقين پيدا كرده كه بازگشت به اوضاع قبل از سي ام ژوئن مسئله غير ممكن است و اراده مردم -نه عبد الفتاح السيسي وزير دفاع- نقشه راه را ايجاد كرد».

جمعه 29 شهريور 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن